Pacman
Gudomlig sporthojare
Tjena!
Sedan jag köpte min ZXR har jag haft lite problem med att ställa in tomgången till lämpligt varvtal utan att påverka övriga inställningar. Som jag ser det har jag just nu två inställningsalternativ på tomgången:
1. Tomgång på bra varvtal, men "gashäng" när jag släpper av efter halvgas (kanske även fullgas). Jag ser detta som ett "magert" beteende, verkar det stämma? Motorn tenderar att hänga sig på runt 3000 varv.
2. Ställa ner tomgången till ingen alls. Då går hojen som den ska över hela registret men går inte alls på tomgång.
Problemet verkar inte bero nämnvärt på luftskruvar eller huvudmunstycken. Det jag inte ha provat att ändra är lågfartsmunstyckena. Tror ni att det kan vara värt att slanta upp sådär 4*90 spänn för andra (större) sådana, eller är jag ute och cyklar då?
Några andra ideer om vad som kan vara fel? Jag har haft isär fuggarna men inte hittat några konstigheter. Motorn är helt original och går i övrigt bra.
Sedan jag köpte min ZXR har jag haft lite problem med att ställa in tomgången till lämpligt varvtal utan att påverka övriga inställningar. Som jag ser det har jag just nu två inställningsalternativ på tomgången:
1. Tomgång på bra varvtal, men "gashäng" när jag släpper av efter halvgas (kanske även fullgas). Jag ser detta som ett "magert" beteende, verkar det stämma? Motorn tenderar att hänga sig på runt 3000 varv.
2. Ställa ner tomgången till ingen alls. Då går hojen som den ska över hela registret men går inte alls på tomgång.
Problemet verkar inte bero nämnvärt på luftskruvar eller huvudmunstycken. Det jag inte ha provat att ändra är lågfartsmunstyckena. Tror ni att det kan vara värt att slanta upp sådär 4*90 spänn för andra (större) sådana, eller är jag ute och cyklar då?
Några andra ideer om vad som kan vara fel? Jag har haft isär fuggarna men inte hittat några konstigheter. Motorn är helt original och går i övrigt bra.