Inställning förgasare ostrypt Husa -05?

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
Har köpt en ny Husa 650 -05 som jag plockat bort strypningarna på och har "bara" förgasaren kvar att fixa. Skulle behöva lite tips av er som vet, vilka inställningar som gäller på förgasaren med de grejer som följde med!

Ex. Gäller grundinställningarna som står i manualen för en ostrypt hoj? Ex. Ska OBEKR nålen vara lika inställd som OBVDT nålen (2-steg från topp)? Eller ska man ställa den som jag hittade i tidigare trådar ca 6 steg för 04:eek:rna...?

Har ni mer tips kring detta är jag oerhört tacksam för detta!
 

Basta

Lycka är att få smeka en husa...
Gick med
5 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS650 -04, Hade en TL1000S
I manualen till -04 så står inställningarna som gäller för ostrypt inom parrentes. Det kanske är likadant i din bok? Har du den inte så går den väl att ladda ner från husas hemsida. Akta nålen när du flyttar klipset så att du inte böjer den.
 

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
Basta skrev:
I manualen till -04 så står inställningarna som gäller för ostrypt inom parrentes. Det kanske är likadant i din bok? Har du den inte så går den väl att ladda ner från husas hemsida. Akta nålen när du flyttar klipset så att du inte böjer den.

Det står inte så vad jag vet i min bok, finns bara en inställning och jag antar det är för en strypt?! Har kollat och kollat men inte hittat svaret där... Går det att använda samma inställningar som på 04:an?

Såg att det står 2 olika inställningar för FE/FS 450 men inte för 650.
 
Last edited:

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
Har nu ställt in på samma inställning som 04:eek:rna... Får hoppas det blir bra så här , annars är det bara att göra om och göra rätt :)
 

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Står det något om inställningar i Husabergs manualer så kan jag inte tänka mig att det är till en strypt hoj...... men jag kan ha fel men Husaberg är ju pure race.
 

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
Stoffy skrev:
Står det något om inställningar i Husabergs manualer så kan jag inte tänka mig att det är till en strypt hoj...... men jag kan ha fel men Husaberg är ju pure race.

Jag har jämfört vad som står i manualen för både 04 och 05... Siffrorna som står i 05 manualen stämmer ihop med den strypta versionen i 04:ans.

Såvitt jag ser så "saknas" informationen om nål, läge etc. i 05:ans manual... Pure race är den när man tagit bort strypningarna :yoparty
 

Basta

Lycka är att få smeka en husa...
Gick med
5 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS650 -04, Hade en TL1000S
Jag kollade just -05ans manual och det verkar klart vara strypta världen för 650in. Det är nog klokt att göra som du har gjort och använda -04ans inställningar.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top