Installera larm med fjärrstart...

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Installera larm, kabelfärger?

Har precis köpt ett larm med diverse funktioner, bl a fjärrstart. Men jag förstår inte riktigt hur det fungerar.

Har kopplat ihop allt utom 3 kablar. Dessa tre förstår jag inte riktigt vart jag skall koppla.

Kablarna skall kopplas på detta vis:

(Detta är alltså 2 st av dem)

Nyckelcylinder <-Rosa kabel (klippa kabeln från startmotorn? färg på den) Grå kabel-> Startmotor

Vilken kabel är detta?

Sen har vi en orange som skall anslutas till den kabel som får +12v när nyckeln ställs/vrids om till ON LÄGE...vilken är denna och vart kommer man åt den.

Last edited:
Fram med mätverktyg
Mät vilken kabel som ger pos ström när du virder nyckel från off-on. Mät oxå vilken kabel som ger pos ström när startmotorn drar.

Förutom poserfaktorn, finns det något vettigt användningsområde för fjärrstart? Hitta rätt MC på parkeringen kanske :)

Jag känner igen det där.. Vad är det för märke på larmet? Låter som ett larm jag installerade för ett tag sen.

Har den även 2 gula sladdar som ska anslutas till blinkers?

Mest för poserkänslan som sagt.

Har blivit lite snurrigare. Har nu kopplat på en blå kabel på den kabel som startar motorcykeln. Så vart ska den rosa och gråa då (efter min beskrivning i första inlägget)? samma kabel?

Ja, det finns 2 st gula kablar att köra på blinkers :)

Mest för poserkänslan som sagt.

Har blivit lite snurrigare. Har nu kopplat på en blå kabel på den kabel som startar motorcykeln. Så vart ska den rosa och gråa då (efter min beskrivning i första inlägget)? samma kabel?

Ja, det finns 2 st gula kablar att köra på blinkers :)

Kan varna dig för fjärrstart.

Du har väll antagligen startspärr. För mig sket sig en box som kostade 800kr:mad:

En fråga till, nu har jag installerat kablarna mellan säkringsdosan fram och tändningslåset/startknappen.

Är det OK att göra så eller skall man under dosan? (före alltså)?

Vet inte om den har startspärr.

Vad hände för dig då? är ju lite otäckt att man kan starta den utan nyckeln.

Den gick inte att starta om jag inte jordade kopplingshandtaget, hur lång tid tror du det tog innan jag kom på det? Fick låna den boxen av yamahacenter och märkte att det vara den som ställt till med mitt problem. Aldrig varit så frustrerad hela mitt liv.

Jag kopplade in larmet så att ena kabeln som levererade + konstant skötte tändningen och den andra som skulle starta motorcykeln fck gå in på startknapps kabeln. Gick åt helsike de.

Så här använde jag min fjärrstart, då min hoj redan har startspärr.

Sen koppla jag "rosa & grå" (startspärrs funktionen i larmet) till bränslepumpen. så nu kan jag ändå döda hojen på avstånd och har dubbla startspärrar :D

Allt går om man vill

Remote hojdödare, borde vara en lättsåld pryl till alla som skall sälja sin pärla på blocket men inte vågar låta någon provköra...

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick