Installera om win 98.. hjälp!!

RRickard

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
har skrivigt format c: nu och står i dosläge..
allt e borta.. men jag kommer ju inte åt d:
hur gör man???
:(

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Startar om datorn med skivan i och då ska du komma in till installations-momentet. Gör du inte det så får du gå in i biosen och kolla så att du har FIRST-BOOTDEVICE: D: och inte "a:" som det antagligen är. Testa det först.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Om du inte känner dig så hemma på datorer är det att rekommendera att skaffa en installations-floppy för W'98. Bör du ha fått när du köpte datorn, alternativt fråga en kunnig polare. Har du någon IT-ÅF i sta'n så är de säkert bussiga och ger dig en diskett annars.

När du fått disketten stoppar du bara in den i datorn, bootar om PC:n, tar därefter ur disketten när du blir ombedd att göra så. Se nu till att du har CD:n i CD-läsaren och starta om datorn.

Voila!

RRickard

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
men hur kommer man in i bios då??? fan, minns inte.. va ju så länge sen jag installera om skiten..

RRickard

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
ääh, faan.. nu fick jag igång allt med en startdiskett.. körde install sen kom allt upp och fyllde i produktnyckeln.. men då säger den att det här e en uppgraderingsskiva eller nåt.. att man måste ha några kvalificeringsprodukter på hårddisken tillgängliga?????
skit också.. finns det fler skivor eller??
va e det frågan om???!

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
haha, setupen kommer man oftast in genom att trycka DEL under uppstarten, på idiotburkar kan det vaar nån F tangent.
Du kanske helt enkelt har en uppgraderingsskiva i näven, dvs en skiva som behöver win95 i grunden för att kuna uppgradera till win98?

RRickard

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
Det är på en annan dator så de e lugnt..
Jag har fått tag på en annan skiva nu och installerat allt, men nu så e skärmen bara på 16färger?!
Hur får jag reda på vad jag har för grafik kort?? eller data skärm??

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
RRickard skrev:
Hur får jag reda på vad jag har för grafik kort?? eller data skärm??
Du kollar på kvittot du fick när du köpte datorn eller också får du skruva upp datorn och kolla på kortet. Har du en paketdator typ Compaq eller liknande så får du leta fram en modellbeteckning på datorn och sen gå efter den.

Jag har fått för mig att skärmdrivrutiner bara är till för att Windows ska veta vilka upplösningar och frekvenser en viss skärm klarar. Det är bara att köra på så hög uppdateringsfrekvens som skärmen klarar (testa dig fram). Några speciella drivrutiner till skärmen ska inte behövas.

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!