Installering av bromsljus?

Grädde

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
Yamaha yz125cc
Behöver bromsljus på hojen men jag har ingen ''bromsljuskontakt'' på den.
Någon som vet hur man fixar så att lampan lyser när man bromsar :confused:

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ingen längre
Grädde skrev:
Behöver bromsljus på hojen men jag har ingen ''bromsljuskontakt'' på den.
Någon som vet hur man fixar så att lampan lyser när man bromsar :confused:

Jag fixade bromskontakt för några dagar sen, blev finemang det. Finns att köpa på Lelles...

Grädde

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
Yamaha yz125cc
Esquina skrev:
Jag fixade bromskontakt för några dagar sen, blev finemang det. Finns att köpa på Lelles...

Tack för det...

Föresten är det någon som vet hur länge ett mc-batteri räcker om man har lykta,bromsljus och blinkers? Syftar mest på off-road lykta då så inget massivt

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Utan generator? Det är bara att räkna. Räkna på hur mycket grejerna drar, och hur många amh batteriet levererar.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Ska du e-regga crossen? Släng på en endurotändplatta och skippa batteriet. Onödigt bök och vikt :tummenupp

Grädde

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
Yamaha yz125cc
cRoC skrev:
Ska du e-regga crossen? Släng på en endurotändplatta och skippa batteriet. Onödigt bök och vikt :tummenupp

Jupp, men ja tänkte spara cash för det är ju somsagt lite dyrt att fixa om den... Och samtidigt som jag gör detta så renoverar jag resten av hojen så jag har det lite snålt just nu :)

Elsystem borde vara rätt så dyrt? Kanske går att hitta något på skroten men det är tveksamt att man hittar något som kan passa på just min Yamaha.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Vet inte hur plattan ser ut, men kanske kan man montera en ljusspole. Vad menar du med elsystem? Kablage?

Grädde

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
Yamaha yz125cc
cRoC skrev:
Vet inte hur plattan ser ut, men kanske kan man montera en ljusspole. Vad menar du med elsystem? Kablage?

Elsystem för mig = det man behöver som inte finns på orginal för att få ut mer ström än till tändstiftet :) Alltså typ tändspole med ''kablage'' till osv

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Okey, men det enda som kostar är ju ljusspole eller en ny platta avsett för enduros. Hör runt med mc-affärer, borde finnas nåt till YZ. Är den relativt ny är det inga problem.

Grädde

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
Yamaha yz125cc
De är en 01:a så den är inte uråldrig iallafall.. Ska höra mig för som du sa.

Vet du/någon vad som gäller för ljudet på e-reggning? Har hört att det är fri ljudnivå men att man ska ha något slags papper på ljudnivån från tillverkaren?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Ingen aning. Såna frågor tror jag besvaras bäst i supermotardforumet. Jag har ljusspole på min knarr från 91, så det är inga problem.

Grädde

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
Yamaha yz125cc
cRoC skrev:
Ingen aning. Såna frågor tror jag besvaras bäst i supermotardforumet. Jag har ljusspole på min knarr från 91, så det är inga problem.

Jag är moppefucko bannad enligt den allsmäktige för att jag skrev en gymnsietråd i OT forumet där jag tyckte den hörde hemma för att dom som är äldre borde ju ha lite koll på arbetsmarknaden men inte då :gnissla

Vet du någon Ce-märkt lykta som e snygg? Såg någon i en crm tråd men kan inte hittar inget när jag söker. Borde finnas på lelles men jag e för lat för att kolla upp det :lol

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...