Insug (inlet ducts) BMW R100S -99

Jan Isaksson

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph T595 -97, Husqvarna TE610SM, Honda CM400T -81
Insug (inlet ducts) BMW R1100S -99

Jag undrar om luftintaget på en BMW R 1100 S från 99 går att ta bort om en vill klä av hojen?. För att klargöra min fråga funderar jag på att köpa en för att "klä av" den, typ caferacer kanske. På dessa hojjar verkar det sitta luftintag som går från fronten och jag undrar om de mynnar i någon form av luftburk med sensorer i som på min Daytona? Det är väl inte bara att byta ut en sådan mot filter monterade på "förgasarna"
 
Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Inte för att va neggo men har du provat hur en r1100S ser ut naken så lär du snabbt klä på den igen
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Inte för att va neggo men har du provat hur en r1100S ser ut naken så lär du snabbt klä på den igen

Haha, tänkte just på det. En av BMW-s snyggaste hojar original så lite synd att göra om den då det redan ÄR en caferacer...
 

Jan Isaksson

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph T595 -97, Husqvarna TE610SM, Honda CM400T -81
:) Så kan det vara! Tycker den verkar vara bra i pris, storlek/vikt och vrid och jag har sett bilder på några riktigt fina byggen med den som bas. Förslag på andra hojar?
 
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Top