Inte bästa stället att göra en stoppie på.

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Typ!
man får hoppas så var fallet iaf.!

Skulle tro att det var så. Hatar folk som råkar ut för en liten fenderbender och vägrar köra in till kanten, utan låter sin lilla skitbil stå kvar mitt i vägen. (oftast brudar som gör så har jag märkt) :D

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Undrar mest va det är för sluthuvve i SUV som antingen kör på MC:n med flit eller helt enkelt saknar reaktionsförmåga, i fängelse me han, skyldig till smitning, vållande till kroppsskada etc etc etc

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
De kan lika väl säga till dig att bevisa att det fanns en hare. I vissa fall finns det även andra vittnen att ta till.

Som sticke sa... du ska kunna stanna inför varje hinder...
Står visst nåt om det i körkortsboken...
Men den måste ju va felig för där står det ju som en j*Vla mantra
nåt om att säkerhet omtanke och... ja inte vet jag men det innefattar inte
sprit iaf... :D

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Njae alltså, enligt svensk lag så är det blazerns fel..
Spelar ingen roll vad bilen/mc:n framför håller på med, du får inte köra på dom.. Känner killen framför för att slå på en tvärnit på motorvägen så får han göra det och kör man på killen så är det ens eget fel..
Man måste även stanna om man är med om en olycka eller ser en olycka oavsett om det är personskador eller inte.

Sen kan vi ju diskutera Darwin ang. hojåkaren.. :D

Klart du får slå en tvärnit på motorvägen. Men han som blev påkörd utsatte sig själv och andra för fara iom stuntet han gjorde. Därav borde det bli vårdslöshet i trafik. Så om en sån sak som den hade gått till dommaren hade nog inte bilföraren fått ta någonting. Hur skall man veta vad som står bakom varje kurva? En olycka kan ingen förutse, men att nån idiot drar ett stunt i en skymd kurva, och sedan far skyllen på en blazer som kör i väldigt låg fart. Näae, angående avstånd till framförvarande så tror jag inte det räknas i just detta exempel

Output

Bonus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 1000 K7
E man så dum att man gör en stoppie men en blazer efter sig så får man skylla sig själv. Att tvärnita på motorväg utan anledning bara för att bevisa att bilen bakom ligger för nära är ju vållande till olycka och det kommer inte att enbart bli bilen bakoms fel.

När jag gick i körskolan sas det att man ej skall bromsa eller väja för något mindre än rådjur, detta pga risken att få en annan bil i hecken eller att fronta.

Sen kan ju personen i Blazern känna sig hotad när det står 30 hojåkare på väggrenen i en dåld kurva och hojtar.

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Inte helt utan anledning kanske men vet du hur många kaninj*vlar det kutar över motorvägen... :D

Jag kan ha fel...men jag har för mig att det inte är ett "giltigt skäl" att väjja/bromsa för en hare...inte ens för en hund om jag minns rätt...

Att man fick en nysattack däremot funkar ALLTID! :tummenupp

gixxer_ecke

Tjockis
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Gixxer K3
Lol!

Jag tycker det mest komiska i den här tråden är alla jon som försöker få det till att vara (den förmodligen skräckslagna som inte vågade stanna för alla farliga motorcyklister) bilistens fel.

Det näst mest komiska är nog att ni till och med får rösta, och en del av er till å med får gå på bolaget utan mamma :gnissla

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
sjukt klipp... visst att mc-åkaren får skylla sig själv men vafan...:va tänk om han hade skadat sig? och så bara drar bilen?:cunfused: hur fan tänker den bilisten egentligen?:va klart som fan att man inte smiter, framförallt inte som det står ett helt gäng arga bikers utmed vägrenen:hihi tror dock att de blir fan så mycket mer uppretade över att han drar än de hade blivit om han stannat och frågat hur det gick med rajdern...:tummenupp

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
Det är väl ingen som vet ifall han stack, sluta spekulera, klippet tar slut för tidigt.

Wolfkin

Lilla Ida sätt fart, vill ha sommar
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
Triumph Sprint ST -09
Jag kan ha fel...men jag har för mig att det inte är ett "giltigt skäl" att väjja/bromsa för en hare...inte ens för en hund om jag minns rätt...

Att man fick en nysattack däremot funkar ALLTID! :tummenupp

Nej du har rätt. "Giltliga" djur att väja för är klöv- och hovdjur som älgar, kor, hästar, vildsvin och liknande. Harar, hundar, katter osv är inte giltliga och dom ska köras på enligt lagen.:rolleyes:
Bara att hoppas att rätten har lite sunt förnuft om det skulle hända en själv.

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Nej du har rätt. "Giltliga" djur att väja för är klöv- och hovdjur som älgar, kor, hästar, vildsvin och liknande. Harar, hundar, katter osv är inte giltliga och dom ska köras på enligt lagen.:rolleyes:
Bara att hoppas att rätten har lite sunt förnuft om det skulle hända en själv.

Ja jag hade för mig att det var så. Hur sjukt det än må vara...

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA