Inte hojar men übercoool film, fet Subaru med Ken Block bakom ratten...

Deztallica

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2004
Hoj
KTM 660 SMC -04, Honda CRF250R -08
Jo det är så här. Ken block tränade i två månader för att göra den där videon på ett respektabelt sätt, för att få ut reklamen som en duktig bil och rallyförare. Det gick inte. Dom satte Travis i bilen och, det vart bättre. Men de lyckades inte, dom fick inte det där klippet där allt går flytande som det ska göra. Då ringde Ken mig och bad mig komma och spela in klippet, och självklart tackar jag ja till det.

Så åkte jag ju dit och körde den där banan, och på femte försöken så satt den, vilket är det som är i klippet, bara att dom klippt in Ken Block i det hela. Det gör inte mig någonting. Det var dåligt betalt, rent av ingenting betalt utöver resa men jag älskar att få åka över och sätta stjärnorna på plats så det var det värt. Men dom är lite snåla, jag fick betala däcken själv, dom tyckte jag slet mer än vad som behövdes. Dyra var dom också.

Men jag fick lite souvenirer med mig hem å andra sidan.

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Dock är ju det nästan till all säkerhet ihopklippt av väldans många försök, annars får han gärna lägga upp en oklippt version.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Jag tycker det ser likadant ut som när en snusande norrlandbonde bränner omkring med en turboladdad skitgammal Audi. Fast det är roligare att se Norrlands tomma vägar & flygfält.

Snyggt kört men vem fan bryr sig:rolleyes:

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Visst är det mysigt ljud i motorn men det känns som vilken rallyräv som helst hade kunnat klippa ihop den filmen...

http://www.youtube.com/watch?v=ewxrNSOKFow&feature=related Här snackar vi precision...gammalt klipp dock.

Det där impar på mig. Att åka snyggt (mycket show i detta fall men ändå) på en väg man aldrig tidigare kört på med okänd grepp.

Sitta och öva på en asfaltsplan och få till snygga ställ är imponerande men inte i närheten av körningen ovan.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...märket heter Subaru... :D Och sådan körning ställer lite speciella krav på förare och material, den som inbillar sig att det är lätt har ingen aning.

/J - har åkt/ägt/spakat (potent) Impreza länge...

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
Visst är det mysigt ljud i motorn men det känns som vilken rallyräv som helst hade kunnat klippa ihop den filmen...

http://www.youtube.com/watch?v=ewxrNSOKFow&feature=related Här snackar vi precision...gammalt klipp dock.

nog för att ken block är grym men det där slår han inte, fan va kaxigt att sätta en sån kurva under race dessutom :yoparty

blir snurrig i huvet av gymkhana (speciellt hojarna) hur fan vet dom vart och hur dom ska åka? eller dom kanske över görlänge på samma sträcka? det här med att snurra runt koner måste ju vara skitsvårt att komma ihåg?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
nog för att ken block är grym men det där slår han inte, fan va kaxigt att sätta en sån kurva under race dessutom :yoparty

blir snurrig i huvet av gymkhana (speciellt hojarna) hur fan vet dom vart och hur dom ska åka? eller dom kanske över görlänge på samma sträcka? det här med att snurra runt koner måste ju vara skitsvårt att komma ihåg?

Mer gymkhana åt folket.
Betydligt roligare än stunt.
Tycker jag.
Jämnar dessutom skillnaderna i maskinmaterial.
delvis.
Videoklippet namnger ju dessutom namnet på stilen om man bygger om:
Måtåbajka.

Robz

Guest
...märket heter Subaru... :D Och sådan körning ställer lite speciella krav på förare och material, den som inbillar sig att det är lätt har ingen aning.
/J - har åkt/ägt/spakat (potent) Impreza länge...

ÅKT??? :D :7peta?
Klart man kör rätt bil... man är väl motorintresserad!
Och ja - USA:s bästa Rallyförare äger, som en tonåring säger - men självfallet är även denna film klippt - kolla bara hur många ggr... när han går in i den långa 360:in o kvaddar baken t ex... :D

Han är bland de bästa i världen dock...! Mest scary/Imp är runt huset - satan vad det var tight! :tummenupp

/Impreza for life!

EDIT:
Måste skaffa gula backspeglar... dessa tillför livet massor!

Last edited:

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Klart man kör rätt bil... man är väl motorintresserad!
Och ja - USA:s bästa Rallyförare äger, som en tonåring säger - men självfallet är även denna film klippt - kolla bara hur många ggr... när han går in i den långa 360:in o kvaddar baken t ex... :D

Fan vilket dåligt klipp jag hittade! Dom har ju klippt hur mycke som helst man ser ju att det inte alls är samma varv, ibland är det tom annan färg på hojen bakom och massa spår i backen så man ser att det är omtaget.

http://www.youtube.com/watch?v=aQGqB5nQdro

grafne

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2008
Hoj
Ducati 1098S special
"USA:s bästa Rallyförare äger, som en tonåring säger"

"denna film klippt - kolla bara hur många ggr"

"Han är bland de bästa i världen dock"

Han är absolut en av dom bästa rallyförarna i USA, men skulle ha mycket svårt att placera sig topp 3 i rally SM och inte ens vara i närheten av topp 15 i rally VM. :pannkyss

Denna film är absolut det bästa som producerats i ämnet buskörning, helt i en klass för sig helt klart, även om den tog 2 dagar att göra med mera än 25 olika körningar/tagningar. :tummenupp

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Hoj
Stiga Park
"Det är väl ingen konst att göra trix med en hoj som inte är större än en moppe. Liten och lätt hoj är så förbaskat lättare att trixa med jämfört med en större hoj."

Imponerad! NEJ!

Spams ord i en annan tråd där en kille trixar på slangen med sin 125a i Iran, han fick väl samma gensvar där... Skulle vara kul att se denna übermänniska en dag, så han kan backa upp sina påståenden.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Alla dom som säger att dom kunde ha gjort de bättre.....upp till bevis.

Spela in en egen film och lägg sedan upp bevismaterialet här så alla andra kan se hur grymma ni är på att köra bil ;)

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Alla dom som säger att dom kunde ha gjort de bättre.....upp till bevis.

Spela in en egen film och lägg sedan upp bevismaterialet här så alla andra kan se hur grymma ni är på att köra bil ;)
Jag hade gjort om det utan vidare.
Med rätt bil.
Rätt bana.
Begåvning.
Och erfarenhet.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...