INte undra på att man blir av med allt man äger ( icensatt tjuveri )

Yamaha_Fille

Väntar på våren.
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
Silver Retta -03, Akrapovic slip on, Öhlins styrdämpare.
mkt psychos därborta, folk som lägger sig i riskerar ju att få en bultsax mellan ögona eller nått.
 

cha0s

Total galning?
Gick med
22 Oct 2003
Ort
Umeå
Hoj
R6 med lila kåpor
Skulle ingen kunna testa det här i Sverige och se om någon reagerar?
Personligen tror jag att resultatet skulle bli liknande...
 

Pentix

Ny medlem
Gick med
23 May 2004
Ort
Huskvarna
Hoj
Thunderace vid namn Heffaklumpen
Jag skulle inte bry mig om jag såg nåt sånt på gatan, skulle ba tänka att ägaren har tappat nycklarna. Vilken cykeltjuv skulle lägga ner ett sånt arbete för att få en cykel?
 

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös! :(
Pentix skrev:
Jag skulle inte bry mig om jag såg nåt sånt på gatan, skulle ba tänka att ägaren har tappat nycklarna. Vilken cykeltjuv skulle lägga ner ett sånt arbete för att få en cykel?

Skulle också antagit att ägaren tappat nycklarna. Men visst, det skulle säkert gå om man är tjuv, men jag undrar om tjuvarna är beredda att ta en sån stor risk...
 

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Skutskär
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
dom blir fräckare å fräckare så det är så här det går till nu för tiden.
 

MikkE

Guest
Haha. sköna killar. Och folk gör verkligen ingenting.

Skulle själv tänka mig att göra det här i storstockholm
 

stimpen

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Sverige
Hoj
mc
hmmm. vet själv en gång jag och en vän skulle ta ut hans syrras bilstereo.
var mörkt på kvällen på parkering till lägenheter. vi satt där inte och slet som djur för att få ut den stereon. Den satt fan som berget.
Hde en ficklampa med typ.
Måste sett riktigt misstänksamt för de som gick förbi. Tänkte snart kommer polisen. Men inget hände.

Men som folk där hur skulle de veta om vi försökte sno stereon eller ej? Hade ngn gått fram och frågat och tjuvern säger det är sin egen bil och skall byta stereo vem fortsätter då och göra ngt?

Kan säga så som han gjorde i filmen hade inte jag reagerat om jag såg det. Hade klart trott det var hans egen.
Har själv tappat nycklar en gång. Fick klippa loss cykeln lasta in den i bilen sen skära upp fasta låset på cykeln som går in i ekerna där hemma.
 
Last edited:

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
ZX-10R
Jag handlade en DVD-spelare på Siba för ett par månader sedan. Glömde be om att få den regionsfri vid köpet. Kom in ett par veckor senare med spelaren och bad dem fixa det. Men det är inte grejen i den här historien. När jag skulle ut ur butiken tog jag den under armen och gick mot kassan. Först tänkte jag säga till men sen fick jag för mig att se vad som hände om jag bara gick ut med den genom kassan. Kassörskorna lyfte inte ett ögonbryn!

Jag ska nog byta karriär tror jag...
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
race
Folk bryr sig helt enkelt inte.
Var det inte en svensk tvkanal som iscensatte en misshandel mitt i stockholm och inte en människa ingrep.


Sköt dig själv och skit i andra , det är det som gäller..
 

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1...såklart
Problemen ligger inte bara i ambivalenta ryggradslösa medmänniskor med inställningen: "ja...hmmm... det där ser ju lite konstigt ut men det drabbar ju iaf inte mig den här gången" utan även hos polisen.

Jag hatar tjuvar och har personligen inga problem alls att slå polisen en pling när jag ser något sådant. Har gjort det tidigare med blandat resultat. Påfallande ofta när jag förklarat vad ärendet gäller (vardagsbrottslighet) så har det dock tagit så långt tid innan jag fått tala med en polis att jag tröttnat på att vänta kvar i mobilen.

/Olzki
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top