Intercom / Komradio

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Last edited:

nilsson91

Ny medlem
Gick med
31 May 2010
Hoj
Suzuki SV650N -03 (Svart)
Men som någon frågade innan, om man har iphone eller android, borde inte skype funka och köra konferens-läge? :confused:
Funkar ju klockrent på datorn med 4 personer som pratar i mun på varann hela tiden? Och blåtand-headset? ...Jag har fortfarande knappmobil som är 4 år gammal:gnissla:huvet

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
K 1300 Gin & Tonic
Om man är ute efter riktiga system, förutom G4, som nämnts tidigare, kan jag nämna baehr och starcom. Det senare har jag haft två system ifrån och det är topklass om man vill kunna ansluta PMR, navi, musik, intecom. topversionen tillåter dessutam att pass/förare lyssar på olika ljudkällor samt svarar på egna inkommande telefonsamtal simultant. Samtidigt har man navi, PMR etc igång. Prioriteten ställer man själv. Justera in ljudnivån en gång så behövs det inte mer. Accepterar VOX och Push-to-talk. Automatisk ljudreglering. Och...batterierna tar aldrig slut. Det finns nämligen inga. En PMR från samma ställe, t ex en Motorola och ni kan snacka hur många som helst. Radiodiciplin gäller iofs.

PS. Baehr är svindyra. Starcom bättre i pris och klart prisvärt.

Visserligen overkill om man bara ska prata med varandra och inte har behov av/vill inte ha - navi/PMR/telefon/extern musik allt separerat.

Barroz

Tvåtaktare
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
Aprilia RS250 -96 | TZ250 Replica -91

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
Jag har neckmike. Funkar kanon! Åker jag själv så har jag det inkopplat till min iPhone. Har man Jailbreak finns en app som heter CallController som gör att du får autoanswer som inte finns i iPhone normalt :huvet

dexxent

R.I.P #58 1987-2011
Gick med
2 Dec 2006
Hoj
Yamaha FJR1300-06
Någon som har någon erfarenhet av G4:an? Vi är ett gäng som ska åka till Isle Of Man i sommar och ett bra intercom-system skulle va nice att ha på resan. Jag har läst och tittat på lite youtube klipp om G4:an och det verkar ju som om alla tycker att det är ett riktigt bra system. Finns det någon här inne som har några tankar vad gäller G4:an tips, bra, dåligt?
Jag har 2 st G4 och jag är mindre nöjd med att "micken" går igång vid relativt låg hastighet och därmed skapas ett brus/ljud i högtalarna.
Radion under körning är enligt min upplevelse så dålig att den inte borde räknas som en tillgång.
Annars är det bra ljud och mobil med blåtand fungerar riktigt bra, t ex lyssna på musik.
Dialogen med passageraren fungerar bra upp till ca 90 km/h.
Har ingen erfarenhet hur det fungerar mellan > 2st enheter.

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
Clas Ohlson har en modell som stannar på totalt 1000 kr för två pers inkl hjälmheadset. Jag är riktigt nyfiken på hur den funkar men hittar inga recensioner. Nån som testat? Vi är fem pers som ska köra långt i juni...

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=156141614

Har dom på jobbet, teckningen har det aldrig varit problem med, tjocka betongväggar är rena barnleken ! :tummenupp
Ljudet ur högtalarn är ganska kasst, vet inte hur det är med headset dock.

The Gungner

Loki f er yfir akra
Gick med
2 Jan 2009
Hoj
Triumph Tiger SE
Jag har neckmike. Funkar kanon! Åker jag själv så har jag det inkopplat till min iPhone. Har man Jailbreak finns en app som heter CallController som gör att du får autoanswer som inte finns i iPhone normalt :huvet

Håller med, Neckmike är riktigt bra. Vi (ca 10 st som åker ihop ibland) har kört med det i ett par år nu - fungerar bra!!:tummenupp

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet
Jag har 2 st G4 och jag är mindre nöjd med att "micken" går igång vid relativt låg hastighet och därmed skapas ett brus/ljud i högtalarna.
Radion under körning är enligt min upplevelse så dålig att den inte borde räknas som en tillgång.
Annars är det bra ljud och mobil med blåtand fungerar riktigt bra, t ex lyssna på musik.
Dialogen med passageraren fungerar bra upp till ca 90 km/h.
Har ingen erfarenhet hur det fungerar mellan > 2st enheter.

Du vet att de kommit en ny update för några veckor sedan som gör de möjligt att ställa in VOX känsligheten?

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy