Intercom till mc

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
I Allt om MC 7/8 har de en PMR (Personal Mobile Radio) från Doro för ca 995 kr / par. Som antaligen funkar för mc bruk dårå... Kanske kan vara nåt att ha, vad vet jag? Själv föredrar jag lung och ro inne i hjälmen (förutom mitt egna gapande, trallande, sjungande och visslande då förstås ;)
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Rätt stort i Californien att ha Intercom ... fast till slut så trodde polisen att det är bara för konspiration mot dem, så polisen började stanna alla med just såna där å endel fick t.o.m. böter för att ha sådana på hjälmen. Så det har tonats ner lite där borta pga det.

vill ju bara säga det.
 

desivon

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Bah
Hoj
nada, teoripluggare
Kan rekomendera cobra mt700. En kompis har sånna som intercom till sin hoj. Vi brukar dock leka civilspanare på jobbet med dem =) Bra mottagning och bra ljud.
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
:hej Vi har ett Bikeman IV intercom (alan456) som vi har haft i en säsong nu. Det fungerar bra och kan sättas i alla hjälmar. Upp till ca100 km/tim. hörs det riktigt bra , men naturligtvis beror detta på hur pass bra ljudisolerad hjälm man har. Våra är inte tysta direkt.
Vi (jag och min man) kör många touringmil och då är det jättebra att ha, räckvidden är ca 1 km under bra förhållanden.
Man styr samtalet via en knapp som fästs på handtaget.
Mkt. prisvärt om man jämför med tex. Peltor.

Mer info på www.mc-intercom.nu
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Jag, daddy, pluto och cte har provat en modell de sålde på el-giganten =). Kostade 500 pix för ett set som sedan går att koppla ihop med flera genom att välja samma kanal. Funkar över förväntan faktiskt.
 

VobbelFrasse

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Sumpholm
Hoj
Drz, Rödmyra-53
Använder Peltors prylar på Jobbet..... funkar kalas ! Bra ljud upp till ganska höga farter.. dessutom kompatibelt med telefon eller dylikt.
 

sladdandebarnet

En jobbigt svartsjuk jävel
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Haninge
Hoj
XT 660X
Jag och polaren köpte Audioline på Clas Ohlsson. Funkar väl bra frånsett att man får in lite långtradare och annat konstigt ibland.

Kostade 499:- + 395:- för hf kitet till hojen
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Bengan skrev:
hur bra är det vid en eventuell krash att ha ett hårt objekt vid örat?

Det är väl bara bra? Då får du ju ett inmonterat headset i skallen direkt, det är ju perfekt :tummenupp
 

Wimanski

Råttárd for life!
Gick med
7 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Råttárd
Bengan skrev:
hur bra är det vid en eventuell krash att ha ett hårt objekt vid örat?

Hårt objekt. Det beror ju på hur man ser det. Högatalaren är ju ca 1 mm tjock och vaderad mot örat. Sedan beror det ju lite på hur man placerar högtalaren i hjälmen. Men jag känner inte ens av min.
 

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Märsön
Hoj
Fireblade
pvcraketen skrev:
Coolt!
"MT700 fungerar som "Baby-Watch""
- Ska du ge en till din mamma?


Vaddå du har snart en terass för grill o grogg skivor?!.. Min kamikazehäst skulle ju få bo där?!.. :whip






:1pajas
 

Mheel

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
Ktm 520 EXC -02 Såld
Tack för alla svar. Jag köpte en cobra mt 700 idag , så den ska testat ordentligt i helgen.
 

Lidbrandt

utrustad
Gick med
2 Sep 2003
Ort
stockholm
Hoj
Kawa Ztusen
skulle precis säga att du kan köpa intercom för halva priset i tyskland..men du hade ju så bråttåm.... ;)

ps....använd strupmick.... :rock
 

Tokas

Hoj hänger i garagetak, dags att skruva?
Gick med
24 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Aprilia RSV mille -02
Jag diskuterade just intercom i ett Apriliaforum. Jag citerar:

"The connectors on the left side just under the front of the seat are for my helmet connection, as well as the little UHF transmitter for talking bike to bike. I have a few friends with the same system. The Bauer system works really well, and is crystal clear upto about 140kph, when wind noise in your helmet starts to take over.

Tokas the system (for bike to bike) is good for 2kms line of site, and as I said the system is clear to about 140kph. Even with ear plugs it's clear.

Here is the Baehr homesite, but I dn't speak German. The basic plus is the one I have and they have mobile phone connections as well.

http://www.baehr.net/ "
 

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Halland
Hoj
en liter Honda
olzone skrev:
Hej,

Jag har billiga halsmikrofoner till de flesta radioapparater. Gå in på www.olzon.net där kan du se och provlyssna.

Förmodligen har inläggsförfattaren redan löst alla eventuella problem redan för snart två år sedan - när tråden skrevs. :rolleyes:
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top