Interesse för en evnt. RR sektion innom SMKGävle..

RADDUM

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2004
Hoj
Kawasaki zx6r 2005 banhoj +BMWk1200gt 2006
Hejsan alla sporthojsåkare..:tummenupp

Jag tok mig friheten att ringa till SMKGävle och talade med orförande för klubben och frågade om det fanns interesse för en evnt RR sektion. Interesse fanns det och nu vill jag gärna veta om det finns flera har samma tankar som mig..
Jag har lovat att skicka en skrivelse till SMKGävle om hur vi kan tenka oss och bli en del av klubben. Ett mål med detta är att bl.a. få tid på Rörberg och ett RR miljö i distriktet..om interessen finns....
Har även frågad om att hyra banan på söndagar från kl.0900-1300 i sept. om det finns flera än mig som vill köra lite och förlänga Rörbergsesongen ...
Vill någon vara med och formulera en skrivelse till SMKGävle är jag taksam..

MVH
Sverre
R1-bull

RADDUM

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2004
Hoj
kul att ni henger på så snabbt...det som hender nu är att jag avvaktar till tirsdag efter SMKGävles styrelsesmöte (på måndag) och tar kontakt med orförande igjen..
Gäller då:
1) RR sektion innom SMKGävle
2) Möyligheter att köra söndag förmiddag i september

Vet ni flera som vill..få det med här så drar vi igång nått nytt o kul...:)

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
-
Är isf på tiden att SMK Gävle får en RR-sektion ! läser man om klubbens historik så verkar dom inte ha haft deltagande i roadracingverksamhet sedan i slutet av 60-talet.. och då i sidovagn :)

Synd bara att det är geografiskt ganska långt till RR banorna härifrån, i brist på detta så vore det ju inte helt fel om den planerade utbyggnaden av kartbanan skulle bli av !

Friskt initiativ och lycka till !:tummenupp

Last edited:

RADDUM

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2004
Hoj
Hej ni med samma tankar som mig.
Till info har jag skickat följande skrivelse till SMKGävles styrelsesmöte ikväll 3.sept.-07

Sverre Raddum
Lassasvägen 27H
81162 Sandviken Sandviken 07-03-09

SMKGävle

Hänvisa till telefonsamtal med Ordförande Örjan Edlund SMKGävle tisdag 28.aug. samt idag 3.sept.-07. Med bakgrund på det samtalet vart vi eniga om att jag skulle skicka in en skrivelse.

Ärende: Önska att starta en RR-sektion inom SMKGävle.

Bakgrund: Efter ett år med körning på Rörberg kartingbana med SMC Gävleborg (broms och kurvtagningskurs för mc)så finns det en önskan om att starta en RR-sektion inom SMKGävle. Vi är ett antal sporthojsåkare, uppskattningsvis 10-15 i dagsläget som har lust att driva detta vidare och utveckla oss som förare och ser nu över möjligheter att driva vår verksamhet inom/samarbete med SMKGävle.

Vision /mål: Förutom att hålla klubbens stadgar siktar in oss på följande…
1) Skapa grundförutsättning för ett RR miljö kring Gävle-Rörberg-Gästrikland
2) Bli organiserade/medlemskap i SMKGävle.
3) Skapa träningstider på Rörberg om möjligt, till ex. en gång i veckan om det finns plats, på samma linje som andra sektioner som nyttar kartingbanan på Rörberg.
4) Lättare att organisera upp träningsdagar på stor bana till ex. Mittsvergiebanan-Gälleråsen etc.
5) Ge möjligheter att ta tävlingslicens.
6) Få fram förare som tävlar för SMKGävle på RR (Rookie600 etc)
7) Öka kunskapen och färdigheter samt fånga upp sporthojsåkare för RR istället för ”lek” på offentlig väg.

Jag, Sverre Raddum har lust och interesse av att vara med i uppbyggnaden av en RR-sektion och har varit i kontakt med flera som har sagt sig villiga att jobba för detta.

Sak: Önska om att köra på karingbanan på Rörberg söndag 16.-23.-29. september

Har lust att köra en öppen träning för mc/sporthoj på Rörberg söndagar 16.-23.-29.sept (om vädret tillåter)för att se hur många som har lust att förlänga Rörbergsesongen lite till.

Har som förslag följande:
Öppen träning på samma sätt som montard, varje förare som deltar betalar kr.100:- (eller kr.150:) Alla inbetalningsavgift går direkt till SMKGävle, undertecknade tar på sig uppgiften om ni i styrelsen finner detta okej.
MC skall besiktas på plats för läckage, brister för körning.(på samma sätt som med SMC)
Vad jag har förstått så är det ledig tid från kl.0900-1300.

Vid pennan
Sverre Raddum
076-2193432

Då är det bara tt avvakta på en reaktion:)

RADDUM

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2004
Hoj
Hej alla sporthojåkare:)

Har följande att meddella:

1) Stor interesse för RR-sektion innom SMKGävle. Talade med orförande idag, vi är välkommna till neste styrelsesmöte 1.okt. kl.1800 för att presantera oss och tankar kring RR verksamheten. Någon som har lust att tillsamans med mig (gärna 2-4 personer) presentera tankar för styrelsen? PM'a mig eller ring 076-2193432 så tar vi ett möte veckan förre så vi är smmkörda. Var inte blyga!!

2) Tyvärr fullbokat pga gokartuthyringen på söndagar....tyvärr...

Men...tillsammans så skapar vi flera möyligheter för en fullspekkad sesong -08:)
Vill legga till att jag talade med Taco och ett smarbete med SMC skulle ju vara makalös bra med tanke på vad jag har upplevd i år!!:)

mekbom

Medlem
Gick med
16 Sep 2004
Hoj
R6 + szr660
Hej alla sporthojåkare:)

Har följande att meddella:

1) Stor interesse för RR-sektion innom SMKGävle. Talade med orförande idag, vi är välkommna till neste styrelsesmöte 1.okt. kl.1800 för att presantera oss och tankar kring RR verksamheten. Någon som har lust att tillsamans med mig (gärna 2-4 personer) presentera tankar för styrelsen? PM'a mig eller ring 076-2193432 så tar vi ett möte veckan förre så vi är smmkörda. Var inte blyga!!

2) Tyvärr fullbokat pga gokartuthyringen på söndagar....tyvärr...

Men...tillsammans så skapar vi flera möyligheter för en fullspekkad sesong -08:)
Vill legga till att jag talade med Taco och ett smarbete med SMC skulle ju vara makalös bra med tanke på vad jag har upplevd i år!!:)

Kanonjobb Sverre :tummenupp

Jag är tyvärr borta på jobb v40, annars hade jag gärna följt med.

RADDUM

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2004
Hoj
kanon nermal och dirtfighter ...ni räknas helt klart med båda två..flar som vill?:)

Chaneran

* Erica *
Gick med
5 Jul 2006
Hoj
R1 -05
kanon nermal och dirtfighter ...ni räknas helt klart med båda två..flar som vill?:)

Jag är ju helt klart på!
Kan ev. hänga med dig på styrelsemötet den 1:a oxå, men vill redan nu flagga för att jag inte kommer att kunna lägga så mycket av min fritid på att hjälpa till att dra i en RR sektion.

Lite har jag ju möjlighet att vara med å hjälpa till, men i första hand focuserar jag på SMC och de fortbildningar vi bedriver, men hojta till bara om det är nåt jag kan hjälpa till med så gör jag så gott jag kan!

RADDUM

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2004
Hoj
Kanon..då räknar jag in Dirtfighter, Nermal och Chaneran + mig själv...om ingen har nått imot det så kör vi..mitt förslag är:
Att vi fyra mötes veckan före 1.okt. för att prata ihop oss och lägga upp en stategi..:tummenupp
Har full förståelse för att Chaneran prioriterar SMC och det är ett plus som jag ser det..bra om du är med på ett hörn med take på vad ett sådant samarbete kan ge....:tummenupp
Nermal är ute på jobb men vill gärna att du är med på det du kan, och det samma gäller dig Dirtfighter..:tummenupp

Så nu gäller det att ta ett datum för en kort stategimöte..vad med
onsdag 19.september eller torsadag 20.september.
Vi kan ta det hemma hos mig i Sandviken då jag inte bor iGävle, men jag är öppen för andra förslag...Hör av Er så vi kan lösa den praktiske biten..

Mvh
Sverre

Jag är ju helt klart på!
Kan ev. hänga med dig på styrelsemötet den 1:a oxå, men vill redan nu flagga för att jag inte kommer att kunna lägga så mycket av min fritid på att hjälpa till att dra i en RR sektion.

Lite har jag ju möjlighet att vara med å hjälpa till, men i första hand focuserar jag på SMC och de fortbildningar vi bedriver, men hojta till bara om det är nåt jag kan hjälpa till med så gör jag så gott jag kan!

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Jag e på!
Bor i tierp kört moppe ett tag.
Skulle ha börjat tävla inom RR iår men polisen ville ha mitt KK.
Så det blev stopp i maskineriet.
Har varit verksam inom utbildningar osv.
Pma om ni vill ha mig med.
Är väldigt drivande i rätt miljö.

Haha lät som en kontaktannons=)

RADDUM

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2004
Hoj
Tjena Linden,

tack för din interesse...just nu är vi en styrgrupp på 4 som skall träffa SMKGävle och vi jobbar ut i från det...nu tar vi ett styeg itaget for att få rull på verksamheten...det är målet...sedan må vi alla dra lasset tillsammans, så du är velkommen när vi har kommet på hjul...vi kommer att hålla alla informerd på detta forumet.
Förhåpningen är att bjuda in till ett möte för alla interesserade efter möte med SMKGävle...det är allt jag har för dagen..men som sagt tack o kul att du är interesserad.:tummenupp

Mvh
Sverre

Jag e på!
Bor i tierp kört moppe ett tag.
Skulle ha börjat tävla inom RR iår men polisen ville ha mitt KK.
Så det blev stopp i maskineriet.
Har varit verksam inom utbildningar osv.
Pma om ni vill ha mig med.
Är väldigt drivande i rätt miljö.

Haha lät som en kontaktannons=)

RADDUM

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2004
Hoj
hej sporthojsfantaster...

en kort lägesrapport...idag har jag, nermal(Mike) och mammas nye kille (Danne)lagt upp stageien för möte med SMKGävle.
Vi återkommer med en fullstendig lägesrapport efter möte 1.okt. och håppas då på att få kalla in till ett interessemöte för dom av Er som har lust att vara med...
men som sagt vi återkommer:)

/R1-bull(Sverre)

Mammas Nya Kille

Bäst i test!
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
wr250f
Idag var jag och Sverre till SMK Gävles möte, jag vill inte säga för mycket, men det gick välldigt bra och alla välkommnade oss som klubbmedlemmar:tummenupp

Apans Bror

Bakåtsträvare
Gick med
29 Apr 2006
Hoj
hojlös
Idag var jag och Sverre till SMK Gävles möte, jag vill inte säga för mycket, men det gick välldigt bra och alla välkommnade oss som klubbmedlemmar:tummenupp

Det va som fan ...visste dom vem du va:va
Nä men va bra då eller är det är kanske inte klart? jaja iallafall gött jobbat gubbar (ni är iallafall äldre än mig :pannkyss )

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy