Internet har tagit ett kola-dopp

joelwideqvist

Äntligen vifferägare igen
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda VFR800FI -98
Hallå
Vette fan vad som har hänt (och jag som är systemvetare...) men min bredbandsuppkoppling har segat ur totalt.
Har bredband från telia (grannarna har inga problem) och kontakten med startsidan tar en evinnerlig tid. Tar alltså 1 minut att få kontakt. Efter det går det hyffsat att surfa men att logga in på certifikatsidor går inte (ex banken), inte heller att ladda ner filer (sanning med modifikation då det går ibland men med en hastighet av ca 4kB per minut..)
Har gjort alla tillgängliga uppdateringar på XP och IE och kört antivirusprogram och Ad-aware (som hittade en hel bunt med grejer) men kolan är fortfarande kvar. Datorn verkar inte heller vilja svälja en systemåterställning, den utför inte kommandot helt enkelt.
Några idéer om vart jag kan fortsätta?
/Joel

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
Det är lugnt. Att vara systemvetare betyder inte att man kan något :D

Jag skulle tippa på att någon hårdvara gått sönder. Antingen ditt modem eller kanske ditt uttag. En kompis hade fetstrul med sitt ComHem en gång och det visade sig vara pga uttaget...

Ring till supporten. De vet hur man ska gå vidare.

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Att du inte kan göra en systemåterställning borde väl vara en vink. Du har ju läst på högskolan så du ska väl veta hur man felsöker :rolleyes: :D

joelwideqvist

Äntligen vifferägare igen
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda VFR800FI -98
Blip skrev:
Att du inte kan göra en systemåterställning borde väl vara en vink. Du har ju läst på högskolan så du ska väl veta hur man felsöker :rolleyes: :D

En vink om att jag inget kan eller att något är fel :tungan För att jag inget kan är en gammal bekräftad sanning.
Ska kolla upp modemet.
/Joel

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
att hänga sig på reboot-knappen är ju ett gammalt och välbeprövat husmorstrick. Stänga av allt som har med trafiken o göra för att sen hoppas på att colan drog sin kos. Kanske kanske...eller så har du redan provat nåt så simplet. Good luck!

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Nä vad jag tänkte på är att det bör ju rimligen vara något som inte står rätt till med windows då du inte kan göra en systemåterställning förutsatt att du har den tjänsten igång. Gör en ominstallation av windows så löser det sej nog :tummenupp

joelwideqvist skrev:
En vink om att jag inget kan eller att något är fel :tungan För att jag inget kan är en gammal bekräftad sanning.
Ska kolla upp modemet.
/Joel

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...