Onedreamer
Dream on....
Vad har ni för erfarenheter om att ha dessa homepluggar kallt? En kompis vad förbi igår och han har jobbat med elektronik och han ska ta tillbaka repeatern till Luleå åt mig, han menade att det inte skulle vara nåt problem att ha en homeplug kallt om den bara sitter torrt och skyddat att specen 0 till 40 grader är för att komponenterna är specade så.
Hur funkar det om man har flera homepluggar, "talar" alla pluggar som är utspridda till "huvudpluggen" som är ansluten till routern eller hjälper pluggarna "ute på nätet" till att skicka från plug till plug och sen inte till pluggen som är ansluten till routern? Tänker om man kan öka på längen med att placera ut pluggar lite här och var på lämpliga ställen efter elnätet?
Hade man lyckats få det att funka i mina uthus hade det ju varit fint med kamera över nätverk plus att man skulle ha kontakt med omvärden där borra där det är ännu sämre täckning.
Jag har min ena ute i garaget som jag tidigare skrivit, och vårt garage är oisolerat och är både minusgrader samt fuktig luft och min homeplugg har tuffat på i 9 år hittills utan problem.
Gällande din andra fråga tror jag inte det blir problem med längden då homeplugg klarar nästan 300m, eller du har så långt eller längre till uthusen? Vet inte om ditt sätt med att förlänga med en extra homeplugg fungerar men om det normala sättet inte fungerar då för långt avstånd så kan du ju alltid testa.
Last edited: