Internet via parabol?

Gixxran

..
Gick med
10 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
GSX R750 -92
Halloj på er

Någon som vet hur det funkar med internet via satelit. Funderar om jag ska skaffa en för tv-kanalerna och såg då att det även kan ingå internet..

Nu undrar jag - vet du något om denna typ av uppkoppling? Eller någon som vet nån som har etc - om det är bättre eller sämre - snabbare / segare än markbundet. Jag har nu UPC men ska ev flytta till hus o vill veta lite från vettigt folk om deras uppfattning för att inte bli helt förblindad av försäljarsnacket. Jag har ju inget att utgå ifrån.

Hoppas få svar
__________________
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Gixxran skrev:
Halloj på er

Någon som vet hur det funkar med internet via satelit. Funderar om jag ska skaffa en för tv-kanalerna och såg då att det även kan ingå internet..

Nu undrar jag - vet du något om denna typ av uppkoppling? Eller någon som vet nån som har etc - om det är bättre eller sämre - snabbare / segare än markbundet. Jag har nu UPC men ska ev flytta till hus o vill veta lite från vettigt folk om deras uppfattning för att inte bli helt förblindad av försäljarsnacket. Jag har ju inget att utgå ifrån.

Hoppas få svar
__________________

Jag är ganska säker på att man bara kan få
ner information med parabol, och att man måste ha ett modem för att kunna skicka information? Alltså att det kostar lika mycket som att surfa med modem + paraboltaxan antar jag..

Finns det adsl/bredband tillgängligt skulle jag lätt satsa på det
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Mja alltså du använder ju modem för att skicka, eller så har det alltid varit förut iaf. Sen har du pingtider på över 2000ms (2 sekunder innan det händer något efter du tryckt).

Jag ser satelit som en sista utväg. Då är tillåme radioLAN bättre.
 

Gixxran

..
Gick med
10 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
GSX R750 -92
det man kan ha via telia?

Visste inte det fanns paraboltaxa oxo.. :mad: suck :3freak

Kanske blir dyrare än telia.. hmm..

Jättetack för svaret iaf :banana



cRoC skrev:
Jag är ganska säker på att man bara kan få
ner information med parabol, och att man måste ha ett modem för att kunna skicka information? Alltså att det kostar lika mycket som att surfa med modem + paraboltaxan antar jag..

Finns det adsl/bredband tillgängligt skulle jag lätt satsa på det
 

Gixxran

..
Gick med
10 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
GSX R750 -92
Aha.. segt alltså eller?


OlleR skrev:
Mja alltså du använder ju modem för att skicka, eller så har det alltid varit förut iaf. Sen har du pingtider på över 2000ms (2 sekunder innan det händer något efter du tryckt).

Jag ser satelit som en sista utväg. Då är tillåme radioLAN bättre.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Gixxran skrev:
det man kan ha via telia?

Visste inte det fanns paraboltaxa oxo.. :mad: suck :3freak

Kanske blir dyrare än telia.. hmm..

Jättetack för svaret iaf :banana


Hehe, paraboltaxa vet jag inte men antagligen måste man ju betala för tjänsten iallfall.
Sikta på adsl/bredband, det där är bara för folk som bor på landet där inget annat finns :)
 

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Ort
Lidköping
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Enligt en polare i Satelitbranschen kommer det Satelit-surfing som använder satelitlänken i båda riktningarna inom några år, då kan det bli ganska bra snurr i burken.
Under tiden får man nöja sig med telefonuppkoppling för att sända data.

ADSL eller Radiao-LAN är väl alternativ, beroende på hur långt ut i spenaten man skall bo.
 

TyNiAn

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Enköping
Hoj
Har ingen
Pebl skrev:
Enligt en polare i Satelitbranschen kommer det Satelit-surfing som använder satelitlänken i båda riktningarna inom några år, då kan det bli ganska bra snurr i burken.
Under tiden får man nöja sig med telefonuppkoppling för att sända data.

ADSL eller Radiao-LAN är väl alternativ, beroende på hur långt ut i spenaten man skall bo.
Då ska jag säga dig att det är ingen nyhet om att man kan surfa med satelit både up och ner har man kunnat göra som privat person över ett år då vi har hållt på att labba med det i skolan m,m men det var så jävla dyrt 18 000:- i månaden
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top