Internet....

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Hoj
Er6n -13
Tänk på att om du tar 24 mbit valet så ska du inte räkna med att det går så mkt fortare än 10 mbit. Beroende hur långt du har till stationen.
T ex jag har 24 mbit, men kommer bara upp i ca 12.
Men skiljer inte mkt i pris så kan kanske kvitta...du kanske kommer upp i bättre hastighet.
Är det ingen bindningstid på 24 valet så tkr jag helt klart du ska ta det.

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Tänk på att om du tar 24 mbit valet så ska du inte räkna med att det går så mkt fortare än 10 mbit. Beroende hur långt du har till stationen.
T ex jag har 24 mbit, men kommer bara upp i ca 12.
Men skiljer inte mkt i pris så kan kanske kvitta...du kanske kommer upp i bättre hastighet.
Är det ingen bindningstid på 24 valet så tkr jag helt klart du ska ta det.

Nu är det Comhem och kabel-internet hon kollar på dock. Det är mkt bättre än xDSL-teknik gällande avstånd. :tummenupp

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
Jag har 100 mb. I praktiken märker jag ingen skillnad mot innan när jag hade 10 mb...
Det är oftast "i andra ändan" som flaskhalsen sitter, och då spelar det inte någon roll vad du har. Nån gång har jag laddat hem från någon med 100 mb, å då går det undan. Men vem kan inte vänta 2 min extra..
:)

I "öresundsområdet" kan du få 24 mg från perspektivbredband med bra vilkor och kvalité för 295 i mån. :)

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Hoj
kastrerad
Hastighet till Internet är som Sex, ju mer ju bättre :rolleyes:

Det trådlösa ska du bara välja om du har en bärbar dator och vill kunna flytta runt med det. Finns ingen annan anledning eftersom trådlöst generellt är sämre, har täckningsproblem och nästan aldrig når de teoretiska hastigheter som de säljer det som.

Med det sagt så har du inte bärbar så ska du välja fast och då är det bättre att låta ekonomin styra eftersom du aldrig kan ha för mycket. Ska du bara surfa SH och kolla mail skulle du klara dig med en gammal ISDN koppling, SH är ju inte direkt snabbt som det är, men rätt var det är så ska du hämta någon film eller lite musik. Kanske ladda upp någon film från en SH körning eller liknande och då svär man att man inte köpte snabbare.

Det går 8bit på 1byte så vill du veta ungefär hur snabb nedladdning du kan få så dela bara med åtta

24mbit / 8 = 3megabyte / sec (teoretiskt)
10mbit / 8 = 1,25megabyte / sec (teoretiskt)

Båda kommer räcka och bli över.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...