Enligt första inlägget syftar jag på sommardäck och då bildäck.Vilka däck syftar du på?
Ett Pilot Road III-däck kommer ju vara detsamma oavsett om du går in i butik här hemma och köper det eller om du köper det på nätet...
OM vi däremot i generella ordalag pratar om dubbfria vinterdäck så finns det skillnader mellan de däck som är avsedda för nordiskt klimat och de som inte är det..
Men även när det gäller dessa så är principen densamma, Nokian Hakkapelitta R2 i butik är samma däck som det på nätet så se bara till att du väljer däck efter vad du tänkt använda det för.
"– Det nordiska är optimerat för att fungera så bra som möjligt på is och snö vilka är de svåraste förhållanden som uppstår här i Norden under vintern. Det europeiska är optimerat för körning på autobahn när det är vått och torrt i hastigheter som kan överstiga 200 km/h, mycket långt från nordiska förhållanden."
http://www.expressen.se/motor/stor-skillnad-pa-europeiska-och-nordiska-dubbfria-dack/
Enligt första inlägget syftar jag på sommardäck och då bildäck.
I det här specifika fallet gäller det Goodyear EfficientGrip Performance men min frågeställning var egentligen mer generell hur det funkar med sommardäck för bil.
Enligt första inlägget syftar jag på sommardäck och då bildäck.
Varför skulle det vara ett problem? Det är ju bara att sätta vänsterdäcken på höger sida och högerdäcken på vänster sida.Det man skall passa sig för är att inte köpa däck från England eftersom de har vänstertrafik. Det kan bli nog så spännande om du sätter på däck för vänstertrafik på en bil som skall köra högertrafik.
I mitt fall gäller det V50 diesel så det där med hastighetsklassning spelar inte så himla stor rollSkulle du däremot köra mycket Autobahn hade hastighetsklassningen kunnat vara av vikte eller om du jagat vinterdäck så kan de som är anpassade för vårt klimat vara klokare val än de centraleuropeiska dubbfria alternativen...
Varför skulle det vara ett problem? Det är ju bara att sätta vänsterdäcken på höger sida och högerdäcken på vänster sida.
I vänstertrafik är det ju på ett sätt och högertrafik previs tvärtom så vänder man samtidigt på däcken som man använder vänstertrafikdäck på en bil som går i högertrafik så blir det automatiskt korrekt. Tro mig, det har jag läst på internet så det är sant.Funkar inte om däcket har en bestämd rullriktning.
Varför skulle det vara ett problem? Det är ju bara att sätta vänsterdäcken på höger sida och högerdäcken på vänster sida.
Funkar inte om däcket har en bestämd rullriktning.
Men det är ju ett jäkla meck, för då kan man ju inte backa.
Jo. Men det förutsätter att man inte gör som en stjärna här på SH gjorde för ett par år sedan. Han berättade i en tråd hur han på våren servade hojen själv inför påställning. Han bytte olja å filter å var duktig men så gjorde han den stora blundern att han fyllde på bakluft i framdäcken!!Jodå, men man måste först byta plats på hjulen.
Åh herregud. Må han vila i frid.Jo. Men det förutsätter att man inte gör som en stjärna här på SH gjorde för ett par år sedan. Han berättade i en tråd hur han på våren servade hojen själv inför påställning. Han bytte olja å filter å var duktig men så gjorde han den stora blundern att han fyllde på bakluft i framdäcken!!
Jo. Men det förutsätter att man inte gör som en stjärna här på SH gjorde för ett par år sedan. Han berättade i en tråd hur han på våren servade hojen själv inför påställning. Han bytte olja å filter å var duktig men så gjorde han den stora blundern att han fyllde på bakluft i framdäcken!!
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|