Internethastigheten mycket låg.

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Tja, jag har chello och ibland har jag upp till 500kb/s nerladdningshastighet, och tp-tester anger upp till 900kb/s.

Men när jag surfar på hemsidor går det apslött. Och när jag laddas på dc går det också skitslött, typ 20kb/s även från andra med BBB, Bahnhof, Sunet osv...

Kan det bero på någonting med min router att göra? Tror det gick snäppet fortare med min gamla minihub på 10mbit?!?

Ligger det nån inbyggd brandvägg som slöar ner eller vad? Är trött på att aldrig få hem filmer och andra stora dokument från nätet.

Måste säga att det går skitfort att ladda hem program osv, tex winamp installationen går väl hem i en 300kb/s, ganska acceptabelt alltså...

Fattar inte hur det kan skilja så mycket på vad det är man tankar och varifrån man tankar...

Jaja, tänkte bara att jag skulle testa Sporthoj.com´s kunnighet än en gång. Det har funkat förrut.. =)


/Zana
 

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Po lanned
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Testa att koppla bort routern och se om det hjälper. Att det går slött på DC är inget ovanligt. Även om folk har BBB m.m.

Kolla också så inte brandväggen i windows är på om du kör XP
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Dede skrev:
Testa att koppla bort routern och se om det hjälper. Att det går slött på DC är inget ovanligt. Även om folk har BBB m.m.

Kolla också så inte brandväggen i windows är på om du kör XP


Ok... Men windows har inte brandvägg påkopplad.

Men när jag hade bbb gick det nästan aldrig under 700kb/s, om jag låg i rätt hubb dvs...

:huvet
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Ok, utan routern går det perfekt...

Antar att man måste öppna upp lite portar i routern, hur gör man det?

Tacksam för svar.. (som vanligt.. =))
 

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Piteå
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
men har inte chello ungefär som comhem, att hastigheten dras ner ordentligt om man kör ett fildelningsprogram
 

Domifuling

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
KTM 525exc -04
Kan du hårdkoda routern till att köra 100/FD på insidan? Gör i så fall det både på routern och på din dator.
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Mr K skrev:
testa att köra active mode i DC
läs här
http://dcplusplus.sourceforge.net/forum/
du måste öppna ett par portar i routern sen funkar det ....

Kör alltid med active mode ON.

Och med modemet inkopplat direkt till nätverkskortet fungerar allt som det ska. Det är den förbaskade routern jag fick av en polare som ställer till det för mig...

Och det finns inga switchar eller liknande på routern.

Behöver alltså hjälp med att öppna upp de rätta portarna i XP.

Men skitsamma, det finns säkert tonnvis av lämplig info på tex. google... Ska kolla där också..

Tack iallafall... :tummenupp
 

Domifuling

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
KTM 525exc -04
För att konfigurera routern använder du telnet eller web-browsern, där borde du även hitta loggar mm för att felsöka.
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Zana skrev:
Kör alltid med active mode ON.

Och med modemet inkopplat direkt till nätverkskortet fungerar allt som det ska. Det är den förbaskade routern jag fick av en polare som ställer till det för mig...

Och det finns inga switchar eller liknande på routern.

Behöver alltså hjälp med att öppna upp de rätta portarna i XP.

Men skitsamma, det finns säkert tonnvis av lämplig info på tex. google... Ska kolla där också..

Tack iallafall... :tummenupp
vad är det för router till att börja med?
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Det är en TopCom... Om det säger något... :rolleyes
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Denna modell är det :WEBR@CER 880 ISDN (4 port)

Är det nåt att ha? Fick den som sagt....
 

MikkE

Guest
jag ska ha 10Mbit med BBB. men vi bor 4100m från stationen (max 5000m) och när jag har gjort TPtester har jag aldrig kommit upp i mer än 5Mbit. inte sååå kul. Synd på avstånd och gammal lina
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
MikkE skrev:
jag ska ha 10Mbit med BBB. men vi bor 4100m från stationen (max 5000m) och när jag har gjort TPtester har jag aldrig kommit upp i mer än 5Mbit. inte sååå kul. Synd på avstånd och gammal lina


Hehe, Vallentuna... Ligger inte det lappland? ;p

Ärligt talat så låter det hemskt. När jag hade bbb kom jag över 1mb/s lite då och då... Jag älskade min bbb-lina... *snyft*

Kunde ladda hem en dvdrip på under 10 minuter, så jävla soft... Kunde med hjälp av VideoLAN börja kolla på filmer omedelbart, snacka om att man var kung i sin umgängeskrets...

Nu däremot, får man vara lycklig om man får hem en intakt fil överhuvudtaget. Jävla piss chello...

Men har jag berättat att jag var en av dom första som fick riktig lina mot internet. Jag var en sk. testpilot. På den tiden hette det inte Chello utan Stjärntevenätet... Fick gratis internet flera år innan det blev aktuellt för vanliga användare att abbonera på tjänsten... Det ni! =)


Jaja, nu måste jag sova, ska upp 06:20.... yipppppi!
 

Domifuling

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
KTM 525exc -04
Zana skrev:
Kunde ladda hem en dvdrip på under 10 minuter, så jävla soft... Kunde med hjälp av VideoLAN börja kolla på filmer omedelbart, snacka om att man var kung i sin umgängeskrets...

Dvdrip på 10 minuter? Inte på en 10Mb lina, även om du får 1MB/S. Kanske på en timme om du ligger på strax över 1MB/s.
 

Domifuling

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
KTM 525exc -04
Zana skrev:
Denna modell är det :WEBR@CER 880 ISDN (4 port)

Är det nåt att ha? Fick den som sagt....

Du borde kunna komma upp i runt 800KB/s som max och då sätter din router begränsningen. Tänk på att du inte har full duplex på din lina då du bara har 640 kbps upp. Det betyder att tankar någon ifrån dig på samma gång som du tankar kommer din hastighet reduceras kraftigt. Ska du upp i 800 får du se till så du inte skickar upp vidare mycket information.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top