Intresse koll Montza med www.banakning.nu

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
Och får man tillbaka pengarna om det visar sig att hojjen låter för mycket?

Näe! Men ingen kommer att få köra där nästa år om vi låter för mycket :mad:
Det är stenhård koll från miljö och hälsoskyddskontoret på bullret från banan eftersom grannarna har klagat!
Och denna sommar var bara ett försök om det skulle gå att köra där, och klagar grannarna för mycket så blir det ingen fortsättning:confused:

Det man försöker övertyga byborna med är att det är bra för byn med alla knuttar som spenderar pengar där i Älvdalen:tummenupp

Så vill vi köra mer där så gäller det att vi inte busar i Älvdalen, kör sakta genom byn Månsta på väg till banan och spenderar pengar på mat, bensin och husrum mm. Och framför allt inte väsnas på banan!

Last edited:

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
sp2 skrev:
2440567
Det är stenhård koll från miljö och hälsoskyddskontoret på bullret från banan eftersom grannarna har klagat!

Kanske en dum undran från min sida, men jag antar att det är kört för mig med tanke på mitt akra helsystem?
Eller vet ni om nån annan motardnisse som har fått köra där med likvärdigt ljud?

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
skoteridioten skrev:
2440698 Kanske en dum undran från min sida, men jag antar att det är kört för mig med tanke på mitt akra helsystem?
Eller vet ni om nån annan motardnisse som har fått köra där med likvärdigt ljud?

Dom va där å mätte i lördags när vi va där och körde. Jag har dubbla acradämpare utan db killer. Tydligen så gick det bra men är ju ingen garanti.

MickeG

Medlem
Gick med
13 May 2004
Hoj
KTM RC56-R
skoteridioten skrev:
2440698 Kanske en dum undran från min sida, men jag antar att det är kört för mig med tanke på mitt akra helsystem?
Får ni problem med ljudet så har vi db-killers som ni kan köpa och montera med oss. Pris 150:-

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
skoteridioten skrev:
Med tanke på att de flesta med motard naturligtvis vill gasa (som oss andra) kan jag säga att det är rätt kört. Nyare motarder (stånkor alltså) med originalsystem klarar sällan ljudnivån utan att växla tidigt och vara försiktiga med gasen...
Å det kan man såklart göra förbi kontrollen på banan, men tyvärr sänker inte det ljudnivån hos grannen om man sedan ger på fullt när man åkt förbi mätningen :mad:

Det är ändå den som räknas....

Min twin och Stoppsladd's XT är en annan sak, de klarar sig liiite bättre genom att de har ganska låg trimningsgrad liksom hojar med fler cylindrar än 2...

Last edited:

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Jåke skrev:
2440919

Twinnar som min och Stoppsladd's XT är en annan sak, de klarar sig liiite bättre genom att de har ganksa låg trimningsgrad liksom hojar med fler cylindrar än 2...

Sorry Jåke men min hoj är fortfarande EN-cylindrig :tummenupp
Dock ett avgas per ventil. Därav det dubbla systemet:)

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Stoppsladd skrev:
2440965 Sorry Jåke men min hoj är fortfarande EN-cylindrig :tummenupp
Dock ett avgas per ventil. Därav det dubbla systemet:)
Självklart är det en stånka, det är ju en XT... :huvet

johber

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2004
Hoj
BT1100, Husqvarna TE 450
Tja!
Är det någon som ska upp från Stockholm och vill samåka? Jag har släp med plats för två hojar. Eller finns det någon som har plats på sin transport?
/Johan

MickeG

Medlem
Gick med
13 May 2004
Hoj
KTM RC56-R
selin skrev:
2458691 Vilka blir det som åker nu då?
Ja vad säger man, vi kommer att fylla tre grupper och det tycker vi på www.banakning.nu är så otroligt kul. Alla banåkningar vi har haft i år har varit en fet succé och det kommer även den här att bli, tack vare er deltagare. Trots att den här är den enda 1 dagars körningen vi har i år, och detta är ett undantag. Vi gör det här på allas begäran om en dag till!!!
Tills vi alla ses, ha det..

/M

Revelator

Det växer ingen mossa på rullande sten..
Gick med
1 Dec 2003
Hoj
Rsv4-RR-17, Kawa KX250F-19, HD Sportster-03 samt DM Factory MM
Kul, kulare, kuligast!!!:) Ett synnerligen trevligt initiativ på en barnfri helg...:tummenupp

MickeG

Medlem
Gick med
13 May 2004
Hoj
KTM RC56-R
duckie skrev:
2473541 Jag och min vapendragare draken-bitch kommer och förgyller dagen.
Ser verkligen fram mot den här körningen, om allt går som beräknat blir
detta första körningen med nya hojen:tomten

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM