Intresse?

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Sprint ST
Porsche Harry skrev:
Jag har provkört HD tre gånger och lika många gånger har jag blivit besviken. Jag förstår faktiskt inte nöjet med att åka på en hoj som har en så bristfällig motorkonstruktion. Det blödrar och går ojämt osv. Fast alla vet ju att HD grabbar älskar när det dunkar hårt i baken... :rolleyes:

Är inte en Chopper mer dussinhoj än en sporthoj? Idag säljs det ungefär 20 grr mer custom än sporthojar. I själva verket så står sporthojarna är endast 8% av alla inreggade bågar i Sverige.

Varför så många otrevliga post till Silwer? Detta är ett forum alla tycker olika.

Förutom att du blandar ihop custom och chopper så har du rätt avseende fabrikscustom. Jag tycker det är intressant med sådana som skapar något eget, oavsett om det sen är custom eller chopper eller sporthoj eller något annat på två hjul.
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Tom skrev:
Förutom att du blandar ihop custom och chopper så har du rätt avseende fabrikscustom. Jag tycker det är intressant med sådana som skapar något eget, oavsett om det sen är custom eller chopper eller sporthoj eller något annat på två hjul.

Amen.
 

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-län
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
Åka HD-relaterat?

Fredde Meck skrev:
Finns det nå't intresse för Chopper's bland Sporthoj's folket?
nå'n som har en?

Hmm... har nog inte rätta atributen som hästsvans i nacken (blank hjässa i övrigt), jättemage, tatueringar, nöjd med att aldrig köra fortare än 80 och gillar inte att skruva för jämnan eller bara åka efter busslinjerna (för att vara säker på att komma hem). Dricker också annat än öl...


Fördomar, jag?

:)
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag kan bara svara för mig, men varför skulle jag gilla en chopper? Den ger mig inget som jag är intresserad av? adrenalin? ne! Prestanda? Ne ( om man inte räknar med vibrationer) avundsjuka blickar? Ne!

Så svara mig nu varför jag måste tycka om chopprar.... gynstolar utan charm...

//jaG

Tysken skrev:
Samma här.
1340cc, Kick, rick-rack, 25" förlängt, stelben, fotkoppling, handväxel,,, :kär Mmm, det finns inget härligare.

Sporthojsfolket verkar lida av hybris. Tyvärr.
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Zeb_Macahan skrev:
Jag kan bara svara för mig, men varför skulle jag gilla en chopper? Den ger mig inget som jag är intresserad av? adrenalin? ne! Prestanda? Ne ( om man inte räknar med vibrationer) avundsjuka blickar? Ne!

Så svara mig nu varför jag måste tycka om chopprar.... gynstolar utan charm...

//jaG


Zeb_Macahan skrev:
Han menar inte att han gillar tyska streetfighters... det gör ingen med minsta gnutta självaktning... :tungan :fakta

//jaG

Jag gillar dig också :kiss
 

Busgrabb

Kör hoj, ha skoj !
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K9
Jag fattar inte vad man får i en custom/chopper.
Lite stålrör till ram och en motor som är lika omodern som en gräsklippar motor och samma effektuttag och ljud :va

Snygg: Nej
Snabb: Nej
Billig: Nej
Låter gött: Nej
Bra väghållnig: Nej
Bra bromsar: Nej
Modern: Nej
Bra teknik: Nej
Skön att köra: Nej
Säker: Nej
Smidig: Nej
Rolig: Nej
Stuntvänlig: Nej

Osv......orkar inte skirva mer
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Silwer skrev:
Var skriver jag i texten att alla tycker som jag?
Nån s att man inet var hojintresserad bara för att man inte gillade de där missfostren till hojar, jag tycker inte det har ett skit med saken att göra. Självklart gilar massor med folk customhojar, de säljer i mängder.
du e så kass killen, du tror du e såååå cool som kör sporthoj och du trodde nog att du skulle få med dig resten av sporthojsåkarna i ett ta bort tråden inlägg.
Synd för dig, hahahahaha :arsele
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Silwer skrev:
pff, och det bestämmer du, jag sa att du skulle PMa, varför vill du tjafsa på forumet? Det är dålig stil bara det.
Jag säger vad jag tycker, passar det inte dig så ignorera det jag skriver, jag har inget mot dig överhuvudtaget.
har du några vänner överhuvudtaget eller???? :huvet

//R
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Mattias skrev:
Heja Silwer! I'm on your side, man!

Bara bakåtsträvande bööögar åker chooper.
Du ärligt talat nu Mattias, du får fan ta o lägga av med dina sura kommentarer överallt. Du känns snart som en finne i arslet....vilket är slitjobbigt, och följden blir ju att kommer klämma den finne hårt så den sprutar överallt. Ge fan i och vara otrevlig mot folk.
Jag kommer ihåg dig redan från Potatoes forum tror jag att det var, redan då betedde du dig svinigt.
Jag la ut en köpes annons tror jag att det var efter en styrdämpare till min R1:a. Vad svarade då du på min annons???
"Styrdämpare är bara för feta grisar o såna som inte kan köra bakhjul"

Vad fan tror du att det är för jävla stil??? Fatta att du är inte GUD bara för att du modererar ett forum. Verkligheten är en helt annan sak ska du veta.

SKärp dig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ödmjukast från Ravetrancer
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Ravetrancer skrev:
Du ärligt talat nu Mattias, du får fan ta o lägga av med dina sura kommentarer överallt. Du känns snart som en finne i arslet....vilket är slitjobbigt, och följden blir ju att kommer klämma den finne hårt så den sprutar överallt. Ge fan i och vara otrevlig mot folk.
Jag kommer ihåg dig redan från Potatoes forum tror jag att det var, redan då betedde du dig svinigt.
Jag la ut en köpes annons tror jag att det var efter en styrdämpare till min R1:a. Vad svarade då du på min annons???
"Styrdämpare är bara för feta grisar o såna som inte kan köra bakhjul"

Vad fan tror du att det är för jävla stil??? Fatta att du är inte GUD bara för att du modererar ett forum. Verkligheten är en helt annan sak ska du veta.

SKärp dig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ödmjukast från Ravetrancer
:hångelsmiley
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Har aldrig kört en chopper, kommer nog inte göra det. Men jag gillar att kolla på snygga customiserade choppers och customhojar.
Har kört en trimmad softail, det var annorlunda, men heltok. Låter fläskigt och gött:)
 

semlan

slemlan
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Sverige
Hoj
semla
:Bugar
Ravetrancer skrev:
Du ärligt talat nu Mattias, du får fan ta o lägga av med dina sura kommentarer överallt. Du känns snart som en finne i arslet....vilket är slitjobbigt, och följden blir ju att kommer klämma den finne hårt så den sprutar överallt. Ge fan i och vara otrevlig mot folk.
Jag kommer ihåg dig redan från Potatoes forum tror jag att det var, redan då betedde du dig svinigt.
Jag la ut en köpes annons tror jag att det var efter en styrdämpare till min R1:a. Vad svarade då du på min annons???
"Styrdämpare är bara för feta grisar o såna som inte kan köra bakhjul"

Vad fan tror du att det är för jävla stil??? Fatta att du är inte GUD bara för att du modererar ett forum. Verkligheten är en helt annan sak ska du veta.

SKärp dig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ödmjukast från Ravetrancer

:Bugar rejvis :Bugar
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
semlan skrev:
det är inte bara du som tycker så vännen, många många fler är det:)
Fast kanske inte så många vill stöta sig med han o riskera att bli bannade

//R
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Den här gillar jag skarpt...

//@
 

Bifogat

  • bild2.jpg
    bild2.jpg
    23.5 KB · Visningar: 58

Bee

Medlem
Gick med
20 Oct 2003
Ort
Växjö
Hoj
Xj900 2001
d1ce skrev:
Den här gillar jag skarpt...

//@


Om ni inte har förstått det så handlar inte chopper´s om att slå hastighets rekord eller kortast bromssträcka.....se chopper´s som ett konstverk, inget annat.


Men visst finns det vissa som går pretty fast.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top