Det kan bli mindre om det är en stötstångs motor typ harry parkinson eller volvo b20Hur kan ventilspelet bli mindre av att bara byta packningar?
Om men byter topplockspackningenDet kan bli mindre om det är en stötstångs motor typ harry parkinson eller volvo b20
Nej.Vad jag förstår har du överliggande kam. Med ny fot och topplockspackning kan kamaxeln komma att ligga lite högre vilket kommer att innebära att kamaxeln vridits någon grad. Kan vara detta som ger annat ventilspel.
Det påverkar möjligen öppettiderna, men inte spelet när ventilen är obelastad. För att påverka spelet måste avståndet mellan ventilens tryckyta och kamaxeln förändras.Vad jag förstår har du överliggande kam. Med ny fot och topplockspackning kan kamaxeln komma att ligga lite högre vilket kommer att innebära att kamaxeln vridits någon grad. Kan vara detta som ger annat ventilspel.
Det var liksom min tanke. Speciellt om man har en vass kamlobEn möjlig förklaring till det minskade spelet skulle möjligen då kunna vara att det inte längre mäts på "rätt ställe" i rotationen. Fast jag undrar förstås vilken skillnad i tjocklek som skall till för det?
Men då är det ju mätfel och inte ändrat ventilspel.Som nämnts ovan så med överliggande kam så påverkas inte spelet, ,men möjligen timingen i viss mån. En möjlig förklaring till det minskade spelet skulle möjligen då kunna vara att det inte längre mäts på "rätt ställe" i rotationen.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|