Intresseklubben: Hur mycket tankar ni för per månad?

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
554:- för en räkning som omfattade 17 dagar.

Nytt rekord för min del, och det var jag ganska nöjd med eftersom hojen bara drar 0.43...

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
20 liter på hojen.......... hm, har bara åkt 2kvällar på Rörken de senaste 100 åren...... :rolleyes:

Bilen går nästan 100mil på full tank 60liter, så den .......tankar jag sällan.

hermes

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
SÅLD
soppa 3600:-
däck 1500:-
bromsar 500:-
försökring 600:-
kinekulle 1200:-
Bike Wekend 1200:-
survice 1300:-
summa sumarum 9600:- imånaden maj, juni, juli och augusti. jag behöver löne-ökning. målet är att kostnaden för mc åkningen ska ligga under 10 000:- i månaden.

Bjorn N

Hjärnan är som yoghurt.
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
hojlös.
Bensinräkning denna månad = 3700. Ett par b*ltankningar inräknade. Räkningen ligger normalt mellan 3-4000 kr/månad.

Tankar hos statoil eller jet.

Förra året när jag hade cheva blazer var det mycket värre.
(Det var då jag fick mitt guldkort hos statoil för att jag var "en av deras bästa kunder" enligt brevet de skickade till mig... knappas något man ska sträva efter.)

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800Fi
Jävla dig, Mattias!

Jag som var helt övertygad om att det bara va småpengar som gick till soppan.. Kostar ju bara typ 80:- varje gång (jaaa... jag har bara 12 liters tank). Räknade lite snabbt (bara för att DU ville veta!) och kom fram till att det fan är ca 1500:- i månaden som går till soppa!

Det var information jag inte behövde. Det man inte vet tar man ingen skada av...

Fan. Suck.

/Lucky9

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Under hojsäsongen så brukar det ligga på mellan 1500 och 2000 i månaden. Alldeles för mycket för min redan ansträngda ekonomi.

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
Jag ligger på ca 4500:- --> 6500:- i månaden. Då tankar jag även min sambos bil + hojen. Vi har OK/Q8 Har en rab på 80 öre L på Disel & 60 på bensin...

Last edited:

Kalle

Egon McFlurry
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000S -98 PCII, Honda CRF250X -08
Cirka 1500-2000 kr. då är det min TL och tjejens SV,,, okej lite bil blir det ju oxå men det behöver man ju inte tala så högt om :rodnar .

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Konstant runt 2300 per månad. Detta med bilen... Lupo 3L.
Gissa hur långt den går per månad? :D

Topnotering med enbart mc: 4300:-

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
åker ni 4-500 mil i månaden mao?
Det skulle jag inte orka, visst är det kul att åka, men det räcker med lite helgkörning och en och annan kvällsrunda.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Nu fuskar jag lite men med 5000 på jetkortet PLUS ett par kontanta tankningar för att minska räkningen så skulle jag tro ca 6-7000:- under sommarhalvåret.

Nu pendlar jag 100 mil i veckan, åker omkring till vardags på vischan och kör till och från banorna i en van som väl drar i sig ett par hundra liter per månad, men hojen gör av med kanske 700-800 spänn :)

Emmi, hur betalar man kontant med VISA-kort... :crash

Last edited:

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
Swedie skrev:
lol! Håller med. vad lite ni kör! Jag var oxå upp över 4000kr sträcket när jag körde hoj i Sverige.

nu är det väl runt 200 dollar i månaden.. innan jag sprängde motorn.. Grr :mad:

200 dollar i månaden???
Hur långt kör du då?

Själv ligger jag väl mellan 2000-3000 i månaden, men då tankar jag bilen med.

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Mattias skrev:
Hondan drar en liter per mil som alla andra motorcyklar.

Förutom trimmade Gixxers som man inte behöver varva 14000 varv med och som gör 270 mätarfart på trekvartsgas :D Så Mattias, nu kan du mobba mig för att jag kör som en sopa och har en skithoj, ville bara berätta att min hoj brukar dra 0,5-0,8.
Den här månaden har jag sopparäkning på 3000:-, vilket är rätt normalt på sommaren, den brukar ligga på minst 3000:- i månaden och runt 1700:- på vintern. Men på vintern är det ju bara bilen och på sommaren så tankas bilen knappt en gång i månaden..... En gång per dag, ibland två tankar jag hojen som rymmer 21 liter.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Inte en sopa, precis. Du måste hålla gasen öppen oftare och i länge perioder, bara. Annars får du aldrig uppleva bensinförbrukningsnirvana.

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Ok, så allt jag behöver göra är att vänja mig av med ovanan att ligga på femman och åka på vridet? Istället kör jag på trean och nyttjar toppeffekten? Fan, det verkar ju lätt! Nästa månad är det jag som spränger 5000:- vallen på räkningen , tjoohoooo :crash

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Då kan ju jag berätta att min mindre, modernare gixxer drar sällan under en liter milen, är det en riktig MC då? :rolleyes:

//jaG

OLJEKYLD GSXR skrev:
Förutom trimmade Gixxers som man inte behöver varva 14000 varv med och som gör 270 mätarfart på trekvartsgas :D Så Mattias, nu kan du mobba mig för att jag kör som en sopa och har en skithoj, ville bara berätta att min hoj brukar dra 0,5-0,8.
Den här månaden har jag sopparäkning på 3000:-, vilket är rätt normalt på sommaren, den brukar ligga på minst 3000:- i månaden och runt 1700:- på vintern. Men på vintern är det ju bara bilen och på sommaren så tankas bilen knappt en gång i månaden..... En gång per dag, ibland två tankar jag hojen som rymmer 21 liter.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept