Intressekoll, åka till Mettet och glo!

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Wheeliegirl och jag funderar på att dra ihop en gruppresa till mettet för att heja på alla Svenskar, dricka god öl, leva livet och ännu en gång bevittna en supermoto-tävling som inte bara är en tävling utan en hel folkfest!

Jag vet att några redan anmält sitt intresse i den andra tråden men för att ge oss en chans att kolla priser behöver vi en lite seriösare intressekoll.

Skriv på bara... Det är billigt. (förhållandevis)

1. Wheeliegirl
2. HW
3.
4.
5.
6.

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Jag är oxå intresserad.

1. Wheeliegirl
2. HW
3. Lasse

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
intresset finns men vad kommer det att kosta ca

Relativ frågeställning. Mellan 800-6000 kr är nog en realistisk gissning. Min lilla buss har 9 bältade platser, så det kan bli billigt om man fyller den. Man är väl nere på 14 timmar.

Vilket datum är det?

HW

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Sara och jag blir tvugna att hoppa av. Det blir poolmässa i Barcelona istället denna gång. Men fan vad kul det hade varit med Mettet!!!

/HW

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
3149905 Relativ frågeställning. Mellan 800-6000 kr är nog en realistisk gissning. Min lilla buss har 9 bältade platser, så det kan bli billigt om man fyller den. Man är väl nere på 14 timmar.

Vilket datum är det?
Ska du åka i din lilla buss? Finns det sovplatser där med att boka? ;)

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Inte i min pyttebuss. Bara platser i upprätt position. För 2 hojjar eller nio pers.

Men om intresse finns så kan vi ju hyra en cool buss av bussbolaget. http://www.bussbolaget.se/Neoplan.htm

Frågar igen, vet någon vilket datum det är.
12e - 14e Oktober

prog.jpg

http://www.superbiker.be/

"The American offensive"
Jeff Ward MX & Indy Car"The legend" 2006 Champ SM, Cassidy Anderson 2006 Champ SML, Benny Carlson 2006 Champ SMU, David Pingree leader Championship, Darryl Atkins leader championship, Robert Loire SM championship and Chris Carr "The fast" recordman on 2 Wheels

Starbikers:
Jeff WARD, David PINGREE, Troy CORSER, Michael PICHON, Xavier SIMEON, Stéphane CHAMBON, Garry MC COY, Sven BREUGELMANS, Jurgen VANDEN GOORBERGH, Fabien FORET, Cassidy ANDERSON, Cedric MELOTTE, Regis LACONI, Arnaud VINCENT, Yves DEMARIA, Kai BÖRRE ANDERSEN, Didier VANKEYMEULEN, Chris CARR, Ben CARLSON, Eric DELANNOY,Le TCHE, Werner DAEMEN, ...and many others

Tufft med så många jänkare :)
Cassidy Anderson och Ben Carlson är inga duvungar för att inte tala om Jeff Ward. Robert Loire är bara typ 22 och ligger trea i unlimited på sin Husa.

Last edited:

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
12e - 14e Oktober

Tackar för info, samma datum som Åland.
Intressekonflikter kan därmed uppstå.

intresset finns men vad kommer det att kosta ca

148 mil enkel resa från örebro är det. Kan vara bra för dom som vill räkna på vad det kostar att åka dit, sen tillkommer 2st tunnelavgifter och 2 st färja rödby/puttgarden.

Runt 4000 kr med personbil från örebro. Sover i skift på resan dit och hem.
Sen en övernattning i Mettet för en femhundring per person. Entré, mat med mera.

Runt 2-2,5k per person om man är fyra st i bilen.

Last edited:

HW

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
För 2 år sedan flög vi ryan(sardin)air, hyrde bil, bodde i eget hus och överlevde för under 3K per person. Vi var då 6 personer som delade på hus och bil.

Sara har ev. en länk kvar till boendet för den som är intresserad.

/HW

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tackar för info, samma datum som Åland.
Intressekonflikter kan därmed uppstå.

148 mil enkel resa från örebro är det. Kan vara bra för dom som vill räkna på vad det kostar att åka dit, sen tillkommer 2st tunnelavgifter och 2 st färja rödby/puttgarden.

Runt 4000 kr med personbil från örebro. Sover i skift på resan dit och hem.
Sen en övernattning i Mettet för en femhundring per person. Entré, mat med mera.

Runt 2-2,5k per person om man är fyra st i bilen.
Jag kanske missar nåt fundamentalt nu men vad ska du åka i för tunnel??

Vill minnas att det var klart under 3k per person :va
Kanske Alzheimern som kommi tititillllbakkka

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Jag kanske missar nåt fundamentalt nu men vad ska du åka i för tunnel??

Vill minnas att det var klart under 3k per person :va
Kanske Alzheimern som kommi tititillllbakkka

En bro som från svensk sida slutar i en tunnel som man är tvungen att åka i om man inte tar båten över Öresund. (Ligger långt ner i södra Sverige)

Blir vi många så kan man ju hyra en stor buss från www.bussbolaget.se så slipper man hyra hotellrum. Upp till tolv sovplatser i bussen.

Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En bro som från svensk sida slutar i en tunnel som man är tvungen att åka i om man inte tar båten över Öresund. (Ligger långt ner i södra Sverige)

Blir vi många så kan man ju hyra en stor buss från www.bussbolaget.se så slipper man hyra hotellrum. Upp till tolv sovplatser i bussen.

AHA :)
Fattade inte att det var två olika avgifter. Det är ju liksom samma förbindelse...

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
AHA :)
Fattade inte att det var två olika avgifter. Det är ju liksom samma förbindelse...
:D Lilla vän, du behöver inte göra det värre för dig än det är. Du har bara otur när du tänker. Om du nu visste om att det är samma förbindelse så borde du vetat om att det även är en tunnel i förbindelsen över Öresund. Jag har aldrig påstått att det är olika avgifter.

Men jag kan formulera om mig: Att ta sig med bil över Öresund och Femern belt kostar normalt lite pengar. Och det är en kostnad som man får ta med i sina beräkningar om man nu ska ta sig ner i Europa med bil den vägen.

Men skit i det nu, vi ska inte infektera SH med en massa personligt dravel. :sissy

Finns det några fler som är intresserade av att hyra en stor buss av bussbolaget. Kolla på deras hemsida, det är ju en ganska kul/cool buss att hyra för ett sådant här ändamål.

www.bussbolaget.se

Upp till 12 sängplatser
I bakre loungen finns 2 (bäddbara) soffor för 6-8 personer, DVD och widescreen-TV med surround bioljud
I främre loungen finns även där 2 (bäddbara) soffor ( ej med 12 sängar )
Separata säten
Toalett
Nedre lounge med bord och soffor för 6-8 personer, minikök med micro, kyl kaffemaskin & korvkok. TV med Sony playstation/DVD samt CD-stereo
220V uttag
Luftkonditionering
Tonade rutor
Stort lastrum & lastutrymme över bakhjulen

Bifogat

• Neobuss1.jpg
    Neobuss1.jpg
    39.5 KB · Visningar: 32

bearfoot

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2007
Hoj
Race & gathojar.
:D Lilla vän, du behöver inte göra det värre för dig än det är. Du har bara otur när du tänker. Om du nu visste om att det är samma förbindelse så borde du vetat om att det även är en tunnel i förbindelsen över Öresund. Jag har aldrig påstått att det är olika avgifter.

Men jag kan formulera om mig: Att ta sig med bil över Öresund och Femern belt kostar normalt lite pengar. Och det är en kostnad som man får ta med i sina beräkningar om man nu ska ta sig ner i Europa med bil den vägen.

Men skit i det nu, vi ska inte infektera SH med en massa personligt dravel. :sissy

Finns det några fler som är intresserade av att hyra en stor buss av bussbolaget. Kolla på deras hemsida, det är ju en ganska kul/cool buss att hyra för ett sådant här ändamål.

www.bussbolaget.se

Upp till 12 sängplatser
I bakre loungen finns 2 (bäddbara) soffor för 6-8 personer, DVD och widescreen-TV med surround bioljud
I främre loungen finns även där 2 (bäddbara) soffor ( ej med 12 sängar )
Separata säten
Toalett
Nedre lounge med bord och soffor för 6-8 personer, minikök med micro, kyl kaffemaskin & korvkok. TV med Sony playstation/DVD samt CD-stereo
220V uttag
Luftkonditionering
Tonade rutor
Stort lastrum & lastutrymme över bakhjulen

Harry och jag är sugna att haka på. Skulle vi åka fredag och hem måndag ? Hur många måste vi vara för att busshyran ska komma ner i hyggligt pris ?:va

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Harry och jag är sugna att haka på. Skulle vi åka fredag och hem måndag ? Hur många måste vi vara för att busshyran ska komma ner i hyggligt pris ?:va

Jag väntar på svar från bussbolaget. Jag har angett avresa från örebro fredag kl 06.00 och hem från Mettet när det är slut. Så vi är väl i Örebro på måndagen runt lunchtid. Ca 16 timmar resa beräknar jag. Men det finns ju i bussen en bar att hänga i, ett x-box att spela på, kolla på en dvd film, och alla har varsin säng om man hellre vill sova undertiden. Dom som kör har ju vi betalat för att göra det, så dom behöver vi inte tänka på.

Jag skulle gissa på 2000 kr per skalle om man är tio-tolv st. Det går nog att deala lite med dom om dom har något ledigt den helgen. Vi får se vad dom säger när jag fått svar.

Last edited:

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Det där låter ju guld!

I annat fall kanske det går att hyra en shysst husbil och fylla? Brukar väl ha åtminstone fem bra sängar? Är det B-kort på den så är det ju enkelt att turas om att köra...

Någon som e sugen i så fall?

MVH

Johan

Jag väntar på svar från bussbolaget. Jag har angett avresa från örebro fredag kl 06.00 och hem från Mettet när det är slut. Så vi är väl i Örebro på måndagen runt lunchtid. Ca 16 timmar resa beräknar jag. Men det finns ju i bussen en bar att hänga i, ett x-box att spela på, kolla på en dvd film, och alla har varsin säng om man hellre vill sova undertiden. Dom som kör har ju vi betalat för att göra det, så dom behöver vi inte tänka på.

Jag skulle gissa på 2000 kr per skalle om man är tio-tolv st. Det går nog att deala lite med dom om dom har något ledigt den helgen. Vi får se vad dom säger när jag fått svar.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto

Sträckan är ju ganska likt som vi hade till Ungern & dit körde vi på ganska exakt 24 h om jag minns rätt. Säkert bitvis bättre vägar till Mettet + att ni säkert kalar er med betydligt färre stopp, med några 16 h lär väl bli svårt med färja osv. Ni är nog närmare sanningen med 16h + tid på färja & väntan på densamma + x antal stopp.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring