Kryptonit
Pälsklädd raggare
TomK skrev:Jag kan vara med och agera träningscoach, men inte fan sätter jag mig på en såndär och bryter sönder lederna och dessutom betala för det (450 spänn för några enstaka minuter!!). Finns det inga Medium-moto att hyra ?
Tips: ta på er full skyddsutrustning, men stövlar som kan vikas åt sidan i fotleden (touringstövlar alltså).
Det är "medium-moto". Hyrhojarna brukar normalt vara strypta till sisådär 6 hk och de "riktiga" (som min) har ca 10 hk. Det finns även två storlekar av minihojar, mini och midi. Hyrhojarna och min är midi, dvs den stora varianten.
Sedan kan jag nämna att full skyddsutrustning är bra, men knappast praktiskt om man vill vara snabb. Mitt skinnställ sitter inte toktajt, men jag har problem att köra minin om jag har det på. Ryggskydd är sgs ett måste.
De skydd som finns är armbågsskydd (inlinesskydd) samt stora benskydd (hockemålvaktsaktiga).
SteffoXL >> Någon maxlast finns inte, åtminstonde inte någon som du eller någon annan av oss lyckas komma upp i.
Själv kommer jag köra i jeans, slitna träningsskor, ryggskyddet samt möjligen jackan från skinnstället och så hjälm såklart.