Intressekoll för hjälp när det skitigt sig...

CaptainSwed

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2014
Hoj
KTM 640 Prestige -05 & Dakar -98, Yamaha 350 -86, 2x TWN BOSS 350 -54
Tänkte kolla om det fanns nå intresse för att kunna få hojen hemkörd vid klotning eller ras mm.
Har en dubbelhytt pickis å även en ramp som jag bara ska fixa klart.
Bor i söderort men kan hämta upp å köra hem i sthlm (eller annanstans, men de tar vi där å då)
Kostnad runt en 500lapp va tanken.
Kontant, swish, paypal, sjukt mycket öl eller banköverföring.
Bu eller bä?
IMG_20140524_184250.jpg

Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Tja Kaptenen! Jag har tappat nycklarna till min hoj, kan du hämta mig och hojen utanför polarns lägenhet 03:30 på torsdag? Men vi måste lasta jättefort och skynda oss därifrån, för jag ska, eh, upp och jobba jättetidigt dagen efter, och jag vill inte störa hans grannar.

CaptainSwed

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2014
Hoj
Tja Kaptenen! Jag har tappat nycklarna till min hoj, kan du hämta mig och hojen utanför polarns lägenhet 03:30 på torsdag? Men vi måste lasta jättefort och skynda oss därifrån, för jag ska, eh, upp och jobba jättetidigt dagen efter, och jag vill inte störa hans grannar.
Absolut, ska endå hämta en annan koompiiiis höj samma kväll faktiskt! :crash

CaptainSwed

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2014
Hoj
Är ju inte så att jag e tillgänglig 24/7 då jag har 2st ungar hemma.
Men kvällar då dom flesta brukar åka efter jobbet så kan jag nog med största sannolikhet.
Men ni kan ju alltid ringa å fråga..

Men efter som det verkar finnas nån form av intresse så e det väl bara att ringa, den dan den sorgen...
070-471 50 19

Pirate-girl

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2013
Hoj
Yamaha -R6 09
Låter som en toppen idé, fick punka här om dagen och ahde då uppskattat om jag visste såna som du fans där ute

Pirate-girl

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2013
Hoj
Yamaha -R6 09
Är ju inte så att jag e tillgänglig 24/7 då jag har 2st ungar hemma.
Men kvällar då dom flesta brukar åka efter jobbet så kan jag nog med största sannolikhet.
Men ni kan ju alltid ringa å fråga..

Men efter som det verkar finnas nån form av intresse så e det väl bara att ringa, den dan den sorgen...
070-471 50 19

Nummer sparat in case of

CaptainSwed

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2014
Hoj
ingår inte bärgningshjälp i din försäkring?
Inte alla som har det..
Men visst finns det som tillät men då till en högre premie, men jag har för mig att det endå ligger på en tusing om man ska få hojen hämtad, då ska man veta att det är räknat på att bli körd till närmaste verkstad å inte hem (om man inte träffar en glad bärgare som inte har nå bättre för sig den kvällen)
Men visst finns det sånna försäkringar, FALK har ju tillexempel sån för 5-600/år om jag inte minns helt fel..

serenada

käbbel
Gick med
6 May 2010
Hoj
babsan <3
Inte alla som har det..
Men visst finns det som tillät men då till en högre premie, men jag har för mig att det endå ligger på en tusing om man ska få hojen hämtad, då ska man veta att det är räknat på att bli körd till närmaste verkstad å inte hem (om man inte träffar en glad bärgare som inte har nå bättre för sig den kvällen)
Men visst finns det sånna försäkringar, FALK har ju tillexempel sån för 5-600/år om jag inte minns helt fel..

fast nu menade jag inte att tycka att din tjänst var överflödig, den verkar toppen, utan att Sofia inte vetat att hon kunde få hjälp via sin försäkring.

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-
Jag tycker det låter som en riktigt bra ide,

Visst finns Falck försäkringen och den är bra i sig och några liknande, och många har i sin egen fordonsförsäkring men de som av någon anledning inte har det så kostar en bärgning en hel del pengar och det skapar en trygghet att veta att det finns någon man kan ringa om det nu bara handlar om materiella skador på hojen så att den inte går att köra. Räcker med trasig växelförare eller dålig laddning av batteriet eller en sned bromsskiva för att det skall bli jobbigt.

Att tänka på är ju att Falck försäkringen kostar närmare en 5 hundring /år om jag inte missminner mig.
dvs nästan samma som att använda dig en gång.

lycka till

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Hoj
Moped
Falks tjänst gäller bara en hoj, har man fler måste man betala 500kr per hoj, och det är tråkigt.
Tycker det borde gälla mer en person =)

CaptainSwed

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2014
Hoj
Falks tjänst gäller bara en hoj, har man fler måste man betala 500kr per hoj, och det är tråkigt.
Tycker det borde gälla mer en person =)
Jo det är oxå sant, delvis därför jag har skaffat pickup.
Sen att en av hojarna är en KTM och en annan är en tysk pensionär från -55 är ju en annan orsak!
Då blir de sambon som får agera upphämtade åt mig....

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring