SilverWolf
Medlem
Jag är intresserad av applikationen. Har ju jagat lite här hemma...
ok då är första delen ihopsatt, en fungerande android app för er som har en sådan telefon. En hel del kvar att göra men det går att använda i varje fall . Ska se till att få det fixat så att det går att köra i telefoner med vanligt javastöd också.
En sökning på regnummer FCY550 ger bla följande info (screenshot)
ok då är första delen ihopsatt, en fungerande android app för er som har en sådan telefon. En hel del kvar att göra men det går att använda i varje fall . Ska se till att få det fixat så att det går att köra i telefoner med vanligt javastöd också.
En sökning på regnummer FCY550 ger bla följande info (screenshot)
kan du ta det där på svenska också ?
Man knappar in reg nr och får status det är allt jag fattar och det räcker för mig.
När javatjafset är löst kan vi köra det på våra lurar också, eller?
Det där med att fota och få status på fordonet är det nasateknologi eller lösbart?
Kolla med redaktionen på efterlyst
Försäkringsbolagen borde ju göra vågen och bidra
om 10% här använder det , så är det 4000 st som letar
och det lär ju sprida sig utanför sporthoj
Sen måste man nog bygga för SE och Nokia och W.M och Spyphone
Android är ju trevligt, men har vi typ 500st i drift i sverige ännu
Kan kanske vara en bra idé att endast presentera informationen om fordonet, om det är flaggat stulet. Detta för att programmet inte ska missbrukas av mindre ärliga personer för att snabbt få info om vilket stöldbegärligt fordon som helst.
Jag missade att du enbart vill ha information om stulna hojar, då blir det säkert lättare. Larmtjänst bygger ju upp egna register som uppdateras två gånger i veckan, deras register omfattas nog inte av vägtrafikregisterlagen.
Till vilken mobilplattform kommer du utveckla en sådan applikation om det blir av? Jag skulle vilja ha appsen, om man kan både se om fordonet är stulet men även se vem som äger det samt lite kort info (så som man fick med Transportstyrelsens SMS). Jag har en Android-telefon.
fick precis en idé på ett tillägg man kan göra till de telefoner som har GPS.
Varje gång man söker rätt på ett regnummer till ett fordon som är stulet så skickas (valfritt) koordinaterna man befinner sig på just då till en databas som sparar positionen. Efter ett tag om många sökt på samma nummer utan att man fått tag i fordonet kan man kanske ringa in områden den oftast befinner sig i o.s.v. Förmodligen sällan användbart men kanske skulle kunna hjälpa någon gång!
Status på android-appen: Klar att använda men ser ut som en påse nötter, måste fila lite på layouten. Går att söka och få svar presenterat i telefonen om fordonet är stulet o.s.v
Status på "java"-appen: Ej påbörjad
Lägger ut en version på lämpligt ställe så fort jag tycker den är bra nog.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs VM-kva... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|