Intressekoll, "quickshift" ?

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
De går att tillverka för 500 spänn styck. Materialet kostar på sin höjd 200 (seriös konstruktion), vill man sen bara ha 300 spänn för att löda, montera ihop och testa den, må så vara.

Kommer det att vara RH-garanti eller Life Time?

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Yepp, e intresserad....mycket intresserad!

Veztra

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
RGV 250
andersbrink skrev:
De går att tillverka för 500 spänn styck. Materialet kostar på sin höjd 200 (seriös konstruktion), vill man sen bara ha 300 spänn för att löda, montera ihop och testa den, må så vara.

Kommer det att vara RH-garanti eller Life Time?

Kan man få artikel nummer och företag eller dyligt för att tillverka??

Snällllllaaaaaaa

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Nisse Järnet skrev:
Mer info kommer :)

Ska du kanske försöka att köpa hoj istället för dom där jävla vattenmopparna?är det som pengarna ska gå till? då kanske man är intresserad.
:va :mad:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Veztra skrev:
Kan man få artikel nummer och företag eller dyligt för att tillverka??

Snällllllaaaaaaa

För att tillverka själv behöver du en ritning. Min ritning kan du lista ut genom lite "reverse engineering" på http://andersbrink.se/sv/index.html
Lite svårt att tyda kretsbeteckningarna men en MIL-specad 555'a, IPS21'a och en 7812 är bl.a. vad som används. Själva funktionaliteten är inga svårigheter att få till, däremot att få den kortslutningssäker och idiotsäker mot felkopplingar är lite värre.

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Warburton skrev:
Vad är quickshift?
Waärburton :)
Ett mickel som gör att man kan växla upp utan att använda koppling. Klassas som rejstillbehör och är därmed svindyrt trots att det är en enkel mikrobrytare som klipper tändningen i en millisekund och på så sätt avlastar lådan.
På en bana kan du tjäna flera meter på en sån....

Btw, Jag är inte intresserad i dagsläget.

Last edited:

Warburton

73% veterinär
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
Ducati 900 SSie
Gulsnabbtrajja skrev:
Ett mickel som gör att man kan växla upp utan att använda koppling. Klassas som rejstillbehör och är därmed svindyrt trots att det är en enkel mikrobrytare som klipper tändningen i en millisekund och på så sätt avlastar lådan.

Det låter smutt, jag är intresserad, även om jag i nuläget ändå kan växla upp utan koppling :).

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Warburton skrev:
Det låter smutt, jag är intresserad, även om jag i nuläget ändå kan växla upp utan koppling :).

Men inte utan att slå av på gasen. Och inte utan att misshandla lådan en smula.

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Gulsnabbtrajja skrev:

...och du vill ha någon för att ha något att skylla på när kommer några meter efter :7peta

:tungan

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Härligt hojlös
n'Lasse skrev:
Sliter man inte iallafall mer på lådan med en quickshift än om man använder koppling? :confused:

koppling kan slita mer om man gör fel..............Det är ju varvtalen på de båda dreven som avgör om doggarna överlever.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Fel, fel, fel.

Det är en låda med elektronik som får signalen från en mikrobrytare. Vid insignal bryter den tändningen ställbart mellan 30-150 ms (olika på olika fabrikat). Freddy Papunen dödar ca 37 ms på sin ZX6'a. Jag kör med 70 ms eftersom jag vill ha min låda intakt längre än ett race. Svindyrt? Well, 500 är apbilligt. 800 är sansat och 1500 är dyrt.

Gulsnabbtrajja skrev:

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept