Intyg efter strypning till 25kw

Kevve

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2011
Hoj
KTM 690 Duke -08
Hej,

vet inte om jag lagt denna i fel forumsdel men vi gör ett försök;

Jag ska lämna in min 690 duke för mappning till 25kw och han på ktm verkstaden sa att jag behövde begära/skicka efter något intyg på att jag gjort detta, brukar dom inte skriva ut sådant på plats när man gör en sån förändring? Vart kan jag få tag på något sånt intyg som han kan skriva under?

Och en fråga till, på duken finns det ju så man kan ha 10 olika mappningar "samtidigt" man bara vrider på ett vred mellan 0-9, är det någon som vet om man kan ha den trypta mappningen på tex nr 4 och sen ha fulleffekt på resten?

Tackar för svar
Mvh K

Smurf Rider

Noll till himlen på bara några sekunder
Gick med
4 Oct 2010
Hoj
Honda Cbr600 -92 Honda cbr 600 RR 05
Du får nog bänka den och gå med det pappret till bilprovningen

Kevve

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2011
Hoj
KTM 690 Duke -08
Du får nog bänka den och gå med det pappret till bilprovningen

Men inte ska jag behöva det när jag går till en ktm verkstad och Dom stryper den, då ska jag ju få ett intyg av dom alternativt ett intyg jag har skrivit ut eller något som dom undertecknar? Tackar för svar iaf!

Edit; Eftersom det är en mappning direkt från ktm så har ju dom testat att effekten är 25kw på den mappningen och därav borde dom förse mig med ett intyg, eller det kanske inte är så det funkar? Har bara erfarenhet av mc-kompaniets strypningssatser..

Last edited:

Smurf Rider

Noll till himlen på bara några sekunder
Gick med
4 Oct 2010
Hoj
Honda Cbr600 -92 Honda cbr 600 RR 05
Men inte ska jag behöva det när jag går till en ktm verkstad och Dom stryper den, då ska jag ju få ett intyg av dom alternativt ett intyg jag har skrivit ut eller något som dom undertecknar? Tackar för svar iaf!

Edit; Eftersom det är en mappning direkt från ktm så har ju dom testat att effekten är 25kw på den mappningen och därav borde dom förse mig med ett intyg, eller det kanske inte är så det funkar? Har bara erfarenhet av mc-kompaniets strypningssatser..

jag vet inte hur det är med att lämna in på verkstad så där men jag vet att alla strypbrickor hos mc kompaniet är godkända och man behöver därför inte bänka hojen när man är klar med monteringen.

bygger man egna brickor så får man ju registrera som 25kw om man har papper från bänken. hur det är med ktm's strypning vet jag dock inte, du får nog ringa dit och fråga

MatteRace

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2012
Hoj
2010 HD Wideglide
Har i höstas fått en BMW F 800(helt ny) strypt till 25 kW(på BMWs verkstad) det tog ett tag att få till det, då BMW och besiktningsmannen inte var överens om vad som krävdes i fråga om intyg. Det som du måste ha är ett intyg från tillverkaren samt en NY märklapp, den som finns på MCn som visar effekt etc, den måste tas fram av tillverkaren, sedan klistras den fast på ramen bredvid den ursprungliga. Alla dessa intyg o dekaler skall komma från tillverkaren, när du har det fixat är det bara att besiktiga, lycka till!

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Hur ska dom mappa den till 25kW?
Låter märkligt i mina öron.

Men ska den strypas så köper du lättast en strypsats med bricka du monterar i insuget samt ev ett spjällstopp om det skall vara ett sånt.
Då får du med ett intyg med ditt chassienr som gör att det är godkänt.

street_sm

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2012
Hoj
CB400N -82
har min 690 SM -08 inlämnad för detta ändamål just nu. det är insprutning på dessa hojar och därför finns ingen förgasare att montera throttelstopp osv i...

ktm-åf där jag lämnade in den sa att de beställer intyg från KTM samt mappar om den med KTMs egna "25kw-map" och så fixar de även reg besiktningen.

Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen