Det håller jag faktiskt inte med om riktigt.
iOS har en del problem det med. Min iPhone hänger sig ibland. Inte ofta men det händer. Uppkoppling till trådlösa nätverk gick helt åt helvete efter att dom uppdaterat till iOS 6. Vissa nätverk kan jag helt enkelt inte längre ansluta till längre, vissa kräver 10 försök innan den kopplar upp sig vilket ingen android eller WM mobil verkar råka ut för. Blåtanden med A2DP ger rätt tråkigt ljud med skrap och brus jämfört med samtliga andra blåtandsförsedda telefoner jag testat med.
Sen har ju iOS den rätt gigantiska nackdelen att man måste ha iTunes på datorn för att kunna tanka över musik från datorn till mobilen och iTunes borde någon faktiskt bli stämd och dömd för att ha skrivit för det är det sämsta skit som skrivits till en dator sedan någon idiot uppfann viruset. Det kräver dessutom nästan en examen som dataingenjör för att klara av att lura på telefonen en ny ringsignal om du inte köper den från iTunes store. Dessutom så spärrar Apple funktioner i telefonerna bara för att. Exempelvis så kan man inte spegla skärmen från en iPhone 4 men det funkar från 4s och 5:an.
Men det beror inte på att telefonen inte skulle orka det. Det gör dom bara för att dom vill att man ska köpa en ny iPhone. Vet man vart man hittar det så kan man aktivera valmöjligheten på sin 4:a och det funkar utmärkt. Detta utan att roota telefonen.
Dom gör det helt enkelt bara för att djävlas.
Och ska jag vara helt seriös så är dom senaste versionerna av Android rejält mycket bättre än iOS enligt min mening. Dels så är dom enligt min uppfattning stabilare och dom har dessutom fler inställningsmöjligheter som dessutom är mer logiskt placerade i menystrukturer än iPhone.
Jag tror faktiskt att jag lägger mer tid på att trassla med min iPhone än jag får lägga på flickvännens Samsung.
Faktum är att jag på i stort sett samtliga punkter anser att flickvännens S3 är totalt överlägsen min iPhone. Enda nackdelen är att jag tycker att S3 är lite för stor. Visserligen är en stor skärm trevligt men den gör det svårare att få ner telefonen i fickan.
Jag kommer inte att köpa en iPhone nästa gång jag ska ha ny telefon. Det blir en Android. Detta förutsatt att inget oväntat händer då.
Visst Android har också fördelar. Men min iPhone 4s har aldrig hängt sig.
Däremot är android + Galaxy s3 en dålig kombination. När man trycker på
olika ikoner på S3an så är det en otroligt retlig fördröjning på 1-1,5 sekunder.
Det är bara när S3an är helt omstartad som den är lika snabb att trycka
på olika inbyggda program som iPhone.
iOS är helt överlägset i optimerad prestanda. En kombinerad mjukvarutillverkare
och hårdvarutillverkare, slår Android och en drös hårdvarutillverkare på fingrarna
alla dagar i veckan.
Är man inte ute efter specialappar så vinner iPhone i stabilitet och snabbhet alla
dagar i veckan. I grundutförandet åtminstone. Apparna varierar så klart mellan
mjukvarorna. Där kan Android vinna ibland och iOS ibland.
T.ex. när man ska lägga på luren efter ett samtal, så är det fördröjning på S3an
innan man kan trycka på den röda luren. Skitstörigt.
Obefintlig fördröjning på iPhone, oavsett vilka knappar man trycker på. Så jävla
skönt!