Va, ger du upp bara så där? Nyss sa du ju att det var nerlusat av piratkopior där, men plötsligt är säger du att det inte finns nåt olagligt där. Erkänn att du egentligen inte hade nån koll. Det kanske var nån kompis som sagt att han laddat ner en massa därifrån för att skryta för dig?
Att öppna dörren för olagliga alternativ, det är ju bara så dumt att påstå. Isåfall är det nog bäst att du drar ur nätverkskabeln ur datorn också. Där är ju verkligen dörren öppen för olagliga alternativ.
Sen att det skulle komma nån uppdatering från Apple som skulle göra telefonen obrukbar sa du tidigare. Det värsta som händer är att jailbrekingen försvinner. Det är inte så att du inte har nån riktig koll på hur man gör och är rädd för att sabba telefonen?
Det må ha ändrats men så var det inte när jag kollade in det hela (ett år sedan) utan då hade du ett gäng program som du får betala för i App Store men i cydia låg de gratis... orkade inte bry mig om det alternativet då eftersom jag bara är ute efter en problemfri vardag... för problem, det löser jag dagligen hos kunderna istället.
Det med obrukbar, hur många ggr har du inte läst om folk som brottats med sin lur efter diverse jailbreaks och dylikt då Apple släppt en ny release och man uppdaterat direkt... men visst, även det kan vara åtgärdat nuförtiden då man inte byter baseband så ofta... även det är av vad jag hade koll på förr.
Så nope, har ingen direkt järnkoll på det hela nu för tiden då jag tröttnade på allt jailbreakande för ett år sedan när folk bara skulle ha allt gratis. Sedan dess läser jag inte så mycket om jailbreaks överhuvudtaget.
Så det handlar inte om att ge upp, handlar bara om att jag inte orkar bry mig om det då det inte skulle tillföra något för mig då jag inte saknar något i luren.