iPhone-tråden

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Tankar om nya iPhone 6? Min gamla 4 sjunger på sista versen och har jag tur håller den ut lagom tills 6:an börjar säljas i Sverige.

http://www.99mac.se/artikel/4434-apple-lanserar-iphone-6-och-iphone-6-plus

Det positiva är väl att dom äntligen fattat att 4" är för litet. 4.7" är nog rätt lagom. Själv har jag en Nexus5 som är 5", en för mig perfekt storlek. Det som sticker ut annars är väl kameran, som kan vara bra. Är du van/nöjd med Apple och ska byta är det säkert ett bra köp för dig. Klockan tycker jag personligen dom har failat med dock, ruggigt osnygg. :3freak

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Någon som har koll på om man kan sätta upp sig på listan redan nu för nya iPhone hos operatörerna? Börjar bli dags för en ny mobil inom närmsta halvåret eller så.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Någon som har koll på om man kan sätta upp sig på listan redan nu för nya iPhone hos operatörerna? Börjar bli dags för en ny mobil inom närmsta halvåret eller så.

Telenor startar sin förbokning den 19:e september i alla fall.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Nu när iOS8 släpps så gäller det att välja rätt under uppgraderingen.
Lite läskigt om man råkar välja iCloude Drive :/

PSA: Do not upgrade to iCloud Drive during iOS 8 installation
http://zite.to/1wDdljw via @zite

Last edited:

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Någon som köpt 6/6+ och kan dela med sig av intryck, skärm, kvalitetskänsla, storleken, osv?

Jag fick min iPhone 6 (inte Plus) i fredags.
Prestandamässtigt är jag supernöjd. Inte minsta tillstymmelse till lagg, oavsett vad man gör. Skärmens kontrast och färgåtergivning imponerar också, och likaså den allmänna byggkvalitén.
Jag är supernöjd med allt, förutom tre saker:

1. Jag har ganska långa fingrar men jag har ändå svårt att klämma den på ett vettigt/bekvämt sätt mellan fingrarnas yttersta och innersta leder som jag kunnat med tidigare modeller. Med tanke på att kanterna är så rundade så gör detta att telefonen upplevs som väldigt "hal" och jag är övertygad om att denna modell kommer tappas i marken som aldrig förr. Dessutom får man anstränga sig för att nå längst upp på skärmen med tummen.

2. En småsak, men ändå. Låsknappen som nu sitter på sidan sitter en centimeter för högt upp. Hade den suttit en centimeter ner så hade det känts mer naturligt att låsa med tummen.

3. Det största och absolut mest irriterande felet som dock verkar störa mig mer än andra. Den förbannade utstickande kameralinsen. Visst, det är safirglas och den repas därför inte, men det är ju ett groteskt designfel att på en telefon som är helt slät i övrigt låta den gå till produktion med en kamera som sticker ut som vore telefonen producerad i en undermålig sweatshop i Kinas red light district. Så väldigt o-Apple :mad:

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Jag fick min iPhone 6 (inte Plus) i fredags.
Ja, den där kameralinsen ja.
Om du dubbelduttar på hemknappen (inte trycker alltså) så åker hemskärmen ner så att du når översta raden med en hand, provat?
Hur känns motståndet i volymknapparna, bra eller lösa?
Kommer man av misstag åt power-knappen när man ändrar volymen under ett samtal?

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Ja, den där kameralinsen ja.
Om du dubbelduttar på hemknappen (inte trycker alltså) så åker hemskärmen ner så att du når översta raden med en hand, provat?
Hur känns motståndet i volymknapparna, bra eller lösa?
Kommer man av misstag åt power-knappen när man ändrar volymen under ett samtal?

Just ja! Dubbeldutt verkar fungera bra, så det kan man ju använda. Allt sänks till tumavstånd på nolltid :) Tack!
Sidoknapparna känns mer gedigna än på tidigare modeller. Inget glapp eller så, och inte så lösa att man kommer åt dem av misstag.
Powerknappen sitter på motsatt sida från volymknapparna så det ska inte vara några problem.

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Powerknappen sitter på motsatt sida från volymknapparna så det ska inte vara några problem.
Jag tänkte mest på att man ju håller luren på båda sidor när man ändrar volym, så tar man ju stöd mot de andra knapparna, på min senaste Plastsung var det väldigt irriterande.

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
KTM 790 AdvR
Jag fick min 6a igår också och är super nöjd.
Innan iPhone 5 körde jag en HTC one X 4.7" som jag älskade, så jag är hemma nu.

Största problemet jag har nu igen är att min iPad mini retina lär samla damm...

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Jag tänkte mest på att man ju håller luren på båda sidor när man ändrar volym, så tar man ju stöd mot de andra knapparna, på min senaste Plastsung var det väldigt irriterande.

Ah, då är jag med. Det är ju en fördel med att knappen sitter "för långt" upp. Man har inte tummen på den i onödan. När jag pratar och justerar volymen så hamnar min tumme precis under knappen.

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Jag fick min 6a igår också och är super nöjd.
Innan iPhone 5 körde jag en HTC one X 4.7" som jag älskade, så jag är hemma nu.

Största problemet jag har nu igen är att min iPad mini retina lär samla damm...
4,7 lagom stort antar jag?
Köpte du 64 gig?
Färg?

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
KTM 790 AdvR
4.7 är helt perfekt!
Blev en rymdgrå 16gb. Tänkte utnyttja iCloud mer och har sällan gått i taket på min 5a med 16gb.
Min bror köpte guld men den är inte lika klockren som 5s guld. Vit är alltid clean annars.

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
En del tog det på lite större allvar,

Här är svaret,

Klicka på bilden för en större version

Namn: stfu.jpg
Visningar: 68
Storlek: 39,5 KB
Id: 411226

Fast typ allt där har funnits som fristående program bra länge, kanske inte 64-bit's då. Du vet, med Android kan man ändra det mesta själv, precis som man vill ha det. :krama

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år