Någon som köpt 6/6+ och kan dela med sig av intryck, skärm, kvalitetskänsla, storleken, osv?
Jag fick min iPhone 6 (inte Plus) i fredags.
Prestandamässtigt är jag supernöjd. Inte minsta tillstymmelse till lagg, oavsett vad man gör. Skärmens kontrast och färgåtergivning imponerar också, och likaså den allmänna byggkvalitén.
Jag är supernöjd med allt,
förutom tre saker:
1. Jag har ganska långa fingrar men jag har ändå svårt att klämma den på ett vettigt/bekvämt sätt mellan fingrarnas yttersta och innersta leder som jag kunnat med tidigare modeller. Med tanke på att kanterna är så rundade så gör detta att telefonen upplevs som väldigt "hal" och jag är övertygad om att denna modell kommer tappas i marken som aldrig förr. Dessutom får man anstränga sig för att nå längst upp på skärmen med tummen.
2. En småsak, men ändå. Låsknappen som nu sitter på sidan sitter en centimeter för högt upp. Hade den suttit en centimeter ner så hade det känts mer naturligt att låsa med tummen.
3. Det största och absolut mest irriterande felet som dock verkar störa mig mer än andra. Den förbannade utstickande kameralinsen. Visst, det är safirglas och den repas därför inte, men det är ju ett groteskt designfel att på en telefon som är helt slät i övrigt låta den gå till produktion med en kamera som sticker ut som vore telefonen producerad i en undermålig sweatshop i Kinas red light district. Så väldigt o-Apple