iPhone-tråden

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Struthörning
Lugn och fin nu.
Det kommer finnas annat som kraschar istället :gnissla

Det gör det garanterat, nu är det visserligen främst på iPaden jag haft problem, men jag kan leva med vissa andra problem bara jag slipper ha webläsare som stänger ner sig själva när de känner för det. ;)
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Igår fick jag en 4S av en bekant då min gamla HTC håller på att rasa.

Problemet är bara att (Som vanligt?) startknappen slutat fungera. Det händer helt enkelt inget när man trycker på den. Är det värt att försöka fixa eller ska jag helt enkelt kasta skiten och köpa en Samsung?

Jag tar 400:- i min butik, tror de flesta iphonepulare (finns väl en i varje gathörn nuförtiden, jag passerar nog 3st varje gång jag går ut med hunden på södermalm) tar ungefär samma pris.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag tar 400:- i min butik, tror de flesta iphonepulare (finns väl en i varje gathörn nuförtiden, jag passerar nog 3st varje gång jag går ut med hunden på södermalm) tar ungefär samma pris.

Du som har en iphonebutik.. förklara för mig varför antennen inte går att byta! :)
Har en 4 som funkar fint förutom själva antennen. Hittar inte operatör..
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Hade behövt lägga in filmer på paddan för att kunna titta på dom offline.

Tips någon?
 

Andreas

Medlem
Gick med
12 Jan 2014
Ort
Uppsala
Hoj
Honda VFR1200F
Hade behövt lägga in filmer på paddan för att kunna titta på dom offline.

Tips någon?

AirPlayer strömmar primärt från DLNA-server men kan plocka ned filer för offlinevisning och klarar en massa format. Du behöver förstås en DLNA-server men det finns gratis.

Kan inte iTunes göra sånt? Jag använder inte det.
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Du som har en iphonebutik.. förklara för mig varför antennen inte går att byta! :)
Har en 4 som funkar fint förutom själva antennen. Hittar inte operatör..
Visst går det att byta ut antennen. Gissar dock att de flesta byter hela enheten med antenn, högtalare och strömanslutning eftersom det ändå rör sig om så små summor och gissningsvis sparar en del pillande. Här är en utförlig guide över hur du byter enbart antennen.
 

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
Jag tar 400:- i min butik, tror de flesta iphonepulare (finns väl en i varje gathörn nuförtiden, jag passerar nog 3st varje gång jag går ut med hunden på södermalm) tar ungefär samma pris.

Att laga av/på knappen på IP5, vad kan det kosta? För en gångs skull inte home knappen som jävlas.
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Att laga av/på knappen på IP5, vad kan det kosta? För en gångs skull inte home knappen som jävlas.

600:- för byte av powerknapp på 5:an

Och som någon redan fick svar på innan, byta wifi/bluetooth/GSM antenn i en iphone är inga problem. Själva reservdelen kostar kanske 100:- så totalt med arbetskostnad c:a 500:-
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Att laga av/på knappen på IP5, vad kan det kosta? För en gångs skull inte home knappen som jävlas.

Trogen inte knappen i sig som är trasig. På min telefon är det iaf kontaktstycket som är knas. Det sitter längst in och man behöver ta bort nästan alla andra delar innan man är framme :död
 

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
600:- för byte av powerknapp på 5:an

Och som någon redan fick svar på innan, byta wifi/bluetooth/GSM antenn i en iphone är inga problem. Själva reservdelen kostar kanske 100:- så totalt med arbetskostnad c:a 500:-
Någon du kan rekommendera till detta i Örebro?
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Någon du kan rekommendera till detta i Örebro?

Chipper borde kunna hjälpa dig. Har dock ny personal vad jag hört. Jag känner killen som öppnade butiken (efter att ha praktiserat hos mig en tid) men vet inte hur bra koll dom har på iphones nuförtiden.
 

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
no
Två frågor:
Är det någon mer än jag som har problem med att iMessage inte kommer fram till mottagaren?

Varför är det så dassig samtalskvalitet på 4/4s?
Är det bättre på 5s?
Har ju haft ett gäng fyror och alltid upplevt detta plus att samtal plötsligt kopplas ner.
Använde en Samsung igår och ljudet var fantastiskt vid samtal.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Två frågor:
Är det någon mer än jag som har problem med att iMessage inte kommer fram till mottagaren?

Varför är det så dassig samtalskvalitet på 4/4s?
Är det bättre på 5s?
Har ju haft ett gäng fyror och alltid upplevt detta plus att samtal plötsligt kopplas ner.
Använde en Samsung igår och ljudet var fantastiskt vid samtal.

Jag har också haft problem med iMessage på min 4. Verkar som om det blivit värre på senare tid, men det kan vara inbillning.
Har även haft problem med att samtal inte kommer fram eller bryts. Men även detta har blivit värre på sistone så jag har helt enkelt dragit slutsatsen att det beror på att min lur börjar bli redo för skroten då den, i teknikmått mätt, är väldigt gammal.
 

Andreas

Medlem
Gick med
12 Jan 2014
Ort
Uppsala
Hoj
Honda VFR1200F
Jag har också haft problem med iMessage på min 4. Verkar som om det blivit värre på senare tid, men det kan vara inbillning.
Har även haft problem med att samtal inte kommer fram eller bryts. Men även detta har blivit värre på sistone så jag har helt enkelt dragit slutsatsen att det beror på att min lur börjar bli redo för skroten då den, i teknikmått mätt, är väldigt gammal.

Enligt Macworld ska iOS 7.1 vara ett stort lyft prestandamässigt jämfört med iOS 7 för just iPhone 4.

http://macworld.idg.se/2.1038/1.550744/ios-71-snabbar-upp-iphone-4
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83

Andreas

Medlem
Gick med
12 Jan 2014
Ort
Uppsala
Hoj
Honda VFR1200F
Uppgraderade härom veckan och den enda skillnaden jag märker är att webbläsaren verkar segare. Fortfarande problem med iMessage och tappade samtal. I morse gick det tydligen inte att ringa till mig alls, men sms funkade.

Då uppgraderade du kanske inte till 7.1 eftersom den släpptes i måndags.

7.0.6 kom som panikuppgradering för några veckor sedan på grund av ett säkerhetsproblem med SSL, men den har mig veterligen inga prestandaförbättringar för iPhone 4.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
sɐəɹpuɐ;5980836 skrev:
Då uppgraderade du kanske inte till 7.1 eftersom den släpptes i måndags.

7.0.6 kom som panikuppgradering för några veckor sedan på grund av ett säkerhetsproblem med SSL, men den har mig veterligen inga prestandaförbättringar för iPhone 4.

Var tvungen att kontrollera, men jag hade 7.1 i luren. Tror mina veckor bara känns väldigt mycket längre än de är. :rolleyes:

Men som jag nämnde tidigare så tror jag att min telefon börjar bli redo för pension, har haft den i 3½ år.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Jisses, jag är inne på min 9:e sedan 2007.

Vad fan?! Använder du den som dörrstopp eller? :D
Har en annan lur på jobbet, så den blir inte så flitigt använd. Överlag har den hållit ganska bra faktiskt, trots att jag tappat den i golvet ett 20-tal gånger.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top