Iphonehjälp!!!

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Hoj
SV650S -05
Var och köpte mig en Iphone 8Gb idag och var precis överlycklig på vägen hem från affären. Väl hemma när det var dags att aktivera den med hjälp av datorn ...så händer INGENTING! :mad: :huvet

Satte i nya SIMkortet och kopplade in usb-sladden, och det enda som händer är att skärmen på telefonen hoppar igång och visar ett äpple... sen händer inget mer... Har provat att reboota den, ringt telias support (UTAN resultat) och provat med olika datorer men telefonen vill inte dyka upp som en enhet i datorn... :gnissla

Är det något som har haft liknande problem eller som kanske tillomed jobbar på Telia?
Tänkte harva in lite tips nu, för imorn är det raka vägen till Telia i Jönköping om det inte löser sig under natten..

Tack på förhand!

/Markus

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Hoj
SV650S -05
Tack, men det där var ju mest systemkrav och sånt, och det är inga problem... sitter på Macbook med OSX 10.5.5.

Jag tror problemet sitter i Simkortet.
Ingen som har nån aning...?

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Tack, men det där var ju mest systemkrav och sånt, och det är inga problem... sitter på Macbook med OSX 10.5.5.

Jag tror problemet sitter i Simkortet.
Ingen som har nån aning...?

Har du nyaste itunes?
Kommer den upp i itunes?
i så fall kan du ju prova att göra en återställning.

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Hoj
SV650S -05
Nope, har uppdaterat all mjukvara i datorn, men funkar fortfarande inte... provat återställa och ominstallera allt som går ungefär...

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Nope, har uppdaterat all mjukvara i datorn, men funkar fortfarande inte... provat återställa och ominstallera allt som går ungefär...

När jag jailbreakade min så tog det en väldans tid att få den att starta upp när det var klart.
Bara äpplet framme.
Ryckte ur och stoppade i kabeln några gånger sen hoppade den igång.
Kanske värt att prova!?

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
Släng ner skiten i en mixer(Will it blend?!), och köp en riktig HTC med windows mobile.

Steve Jobs vs Bill Gates.
- What's that?
- It's an IHouse!
- But it doesn't have any windows?
- EXACTLY! hahahahaha!

Apple i ett nötskal.

Last edited:

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Hoj
SV650S -05
Provat rycka i sladdarna oxå... Ett antal gånger, men det händer fan inte mer för det...

NÄ, det blir teliabutiken imorn så fort dom öppnar!
Hoppas dom är så pass serviceinriktade att jag får en ny på en gång. Vore ju lagom kul att skicka in den på rep innan man ens har fått igång den. :(

Wolford

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2007
Hoj
FZ1N -08
Då jag köpte min Iphone frågade säljaren om han skulle aktivera den och se så allt fungerade innan jag åkte hem , fixar dom på nolltid med ditt simkort.

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
Detta medelande skrev jag med min HTC touch, på det trådlösa nätverket grannen har.. lol "olagligt? " who gives a shit!?

med windows mobile 6.0

skippa Iphone, och köp dig en HTC
(=

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
skippa Iphone, och köp dig en HTC
(=

Lustigt. En jobbarkompis är inne på sin andra iphone, han har en 3G nu. iphonen springer han omkring och visar upp hela tiden, men när det ringer, eller ska ringas, så halar han upp sin HTC ur fickan.....varje gång. Jag har aldrig sett honom prata i iphonen. Går den överhuvudtaget att ringa med, man börjar ju undra.

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Lg viewty FTW!

Skämt å sido, Läge att gå tillbaka med den till affären och begära en ny, alternativt be dem om tips.

Alternativet är väl :Borra?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...