IPSC-skyttar på SH.com?

spenk

I skick som ny!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blackbird
Precis! Fast får du tag i 9F för den pengen så säger jag KÖP! Bland den bästa ammon för min pistol i vilket fall. Att det gåt att ladda om hylsan är bara bonus.

//spenk

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Jorå Gick kursen för Hansen för nåra år sen

Att dra sätta 2 plug ladda om sätta 2 till i en C30 på under 7 sec ,verkade f-n omöligt när man hörde om det. Men efter en helg så gick det galant,

tjackade en Tangfoglio FC40 av just Hansen och fick en massa råd hur att "snickra till den"
Men jag laddar inte 9x19 än även om jag har "dies" för 9x19 det är så pass billiga att handla , om man bara handlar 3-5000 i taget:)
laddar däremot 44 och 445 i special ,mag och SM och då blir det "lite" billigare , ja 445 sm finns inte att tjöpa utan måste handladdas:näsblod
Men som nån sa , det finns bera hobbies så att nån IPCS tävling har det inte blivit men den där 3 dagars kursen för Hansen kommer jag inte glömma...

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Det här spårade ju snabbt ur till en handladdningstråd :huvet
Spenk:whip

Inga SH'are som skjuter IPSC aktivt?

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
Mja, mjo kanske... Eller så här, gick kursen i våras och ska på min första tävling i Eskilstuna i höst :). Så jag kan nog räknas som aktiv då.

Handladdar fö i princip all min ammo från gevär till pistol och revolver.
Man kan komma ned riktigt lågt i kostnad med hemgjutna kulor, så nu är vi riktigt OT:tungan

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
IPSC, Praktiskt och Dynamiskt skytte är samma sak. IPSC=International Practical Shooters Confederation. I Sverige bytte man namn till det mer politiskt korrekta 'Dynamiskt skytte' då stationerna inte får efterlikna verkligheten/praktiken.

PPC är ett mer precisionsskytte där man alltid är kvar på samma fläck om än i olika skjutställningar. Allt från 3 till 50 meter och i fyra olika skjutställningar, ofta bakom en stolpe som simulerar ett hörn.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Lyfter tråden lite för att se om det finns fler IPSC-skyttar här nu.

Gixxern är ju avställd så nu finns det tid för lite skytte. Klubben sköt IPSC-KM förra helgen och jag hakade på. Roligt! :) Det är jag som har GoPro'n i pannan och min dotter som har de snyggaste skyddsbrillorna ;)

http://www.youtube.com/watch?v=K59kRKZHDbM

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm

Gixxern är ju avställd så nu finns det tid för lite skytte. Klubben sköt IPSC-KM förra helgen och jag hakade på. Roligt! :) Det är jag som har GoPro'n i pannan och min dotter som har de snyggaste skyddsbrillorna ;)

Ser kul ut!
Han som går bakom skytten, vad är det som han håller i handen?

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S

Är du verkligen 230cm lång?

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Kiltmannen från Kristianstad är en god vän till mig. Han tycker att jag ska testa det där någon gång. Det verkar kul. :)

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Tror en på jobbet skjuter såntdäringa? Snabb pangpang i stadsmiljö(scenarior)?

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Ser kul ut!
Han som går bakom skytten, vad är det som han håller i handen?
Precis som piece sa, en Speedtimer som ger en startsignal sen mäter tiden till varje skott. Poängen man skjuter ihop (0-10 per tavla, 5p per plåt) delas med tiden så man måste balansera snabbhet och precision. Tjusningen med IPSC :tummenupp

Japp, jag är 2,3 m lång och föddes med en GoPro i pannan. Den går inte att ta loss och sätta på en X-shot stav :rolleyes:

Slowroller: Do it! Det ÄR kul! :)

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom