IQ hos interner

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Micke_Lindstrom skrev:
Japp, den första och riktiga GPZ'an :hihi , snart utrustad med ett ZZR 1100-bakhjul.

Fasen, det är du och Ugluk som håller fanan högt med moddandet. Jag försöker bara hålla min -84 rullande.. :D

(Sorry Martin för OT:andet, ska sluta nu)

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Åter igen, dom smartaste brottslingarna vet vi inte om.

Men skulle vara grymt att kunna räkna kort som Rain Man och ta en sväng till Las Vegas!

Någon som vet om det egentligen finns såna överinteligenta människor som Rain Man?

http://www.imdb.com/title/tt0095953/ <länk till filmen

Micke_Lindstrom

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Kawasaki GPZ 900R
landen skrev:
Åter igen, dom smartaste brottslingarna vet vi inte om.

Men skulle vara grymt att kunna räkna kort som Rain Man och ta en sväng till Las Vegas!

Någon som vet om det egentligen finns såna överinteligenta människor som Rain Man?

http://www.imdb.com/title/tt0095953/ <länk till filmen

Jo, det finns folk som är överjävliga på en sak(kan vara vad som helst, piano, kunna rita perfekta bilder på hästar som springer etc.) och vara minst sagt medelmåttiga på allt annat.

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
landen skrev:

Rain Man inspirerades av en kille som heter Kim Peek. Han diagnostiserades med autism och hans IQ mättes upp till 69. Men han är en jävel på att minnas saker..

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Micke_Lindstrom skrev:
Jo, det finns folk som är överjävliga på en sak(kan vara vad som helst, piano, kunna rita perfekta bilder på hästar som springer etc.) och vara minst sagt medelmåttiga på allt annat.

Det är ofta autistiska personer eller personer med andra hjärnskador som kan utveckla helt sensationella förmågor. De kallas "savants" efter franskans savoir, veta/kunna.

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
URRninja skrev:
Fasen, det är du och Ugluk som håller fanan högt med moddandet. Jag försöker bara hålla min -84 rullande.. :D

(Sorry Martin för OT:andet, ska sluta nu)
Då kan ju jag ta över.. :D

Gaffel och framhjul bytta nu, saknar bara en bromsskiva, en styrhalva och bromsslangar. :yoparty
URRninja, du gjorde ju vad du kunde för att få din gammelninja slankare och lättare i somras. :hihi :hej

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Ugluk skrev:
URRninja, du gjorde ju vad du kunde för att få din gammelninja slankare och lättare i somras. :hihi :hej

Javisst, jag bantade säkert ner den femtio gram i motorkåpor och lack.. :D

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
berggren_martin skrev:
Äh, jag vet att jag har rätt. Hittar ingen referens på det bara. Att exempelvis seriemördare och socialt personlighetsstörda ("psykopater"), ekobrottslingar osv. har hög intelligens är väl allmänt känt?

....

Nehej du, det där tror jag helt beror på Hollywoods seriemördare a'la Hannibal Lecter.

We have to get him back to his world where this is just a flesh wound!
aob02.jpg

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
berggren_martin skrev:
Äh, jag vet att jag har rätt. Hittar ingen referens på det bara. Att exempelvis seriemördare och socialt personlighetsstörda ("psykopater"), ekobrottslingar osv. har hög intelligens är väl allmänt känt?
Jag anar att du undrade över IQn rent generellt hos interner? Seriemördare och psykopater är väl knappast en stor del av dem som sitter i fängelse? Ekobrottslingar är säkert vanligare dock. Men den största delen interner borde väl vara folk med taskig uppväxtmiljö eller liknande..? Tror inte deras IQ skiljer sig från vanligt folk.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Chrille skrev:
Nehej du, det där tror jag helt beror på Hollywoods seriemördare a'la Hannibal Lecter.

We have to get him back to his world where this is just a flesh wound!
aob02.jpg
Kanske... skulle va kul att se nån referens på det iaf.

Aktionshjältar finns på riktigt vet du väl. Men dom är inte många :tungan

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
eisbaer skrev:
Jag anar att du undrade över IQn rent generellt hos interner? Seriemördare och psykopater är väl knappast en stor del av dem som sitter i fängelse? Ekobrottslingar är säkert vanligare dock. Men den största delen interner borde väl vara folk med taskig uppväxtmiljö eller liknande..? Tror inte deras IQ skiljer sig från vanligt folk.
Sönderknarkade pundare och långtidsalkoholister har troligtvis betydligt lägre värden, men jag tänkte mest på enskilda anstalter som kanske har en annan typ av brottslingar.

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
berggren_martin skrev:
Sönderknarkade pundare och långtidsalkoholister har troligtvis betydligt lägre värden, men jag tänkte mest på enskilda anstalter som kanske har en annan typ av brottslingar.

Ja, såg nu att du skrev det också.. stämmer säkert.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
berggren_martin skrev:
Men vänta nu, de smarta skurkarna sitter väl inte inne. Eller? Som smart skurk borde man väl hålla sig utanför murarna... Och dumskallarna åker in...

Ang Rainman, han förebilden var på tv, tror det var ett klipp från 60 minutes där de frågade honom vilken veckodag det kommer att vara år 39280 den 10 augusti. Tog killen 1 min att räkna ut att det är en tisdag......

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
t-rex skrev:
Men vänta nu, de smarta skurkarna sitter väl inte inne. Eller? Som smart skurk borde man väl hålla sig utanför murarna... Och dumskallarna åker in...

Ang Rainman, han förebilden var på tv, tror det var ett klipp från 60 minutes där de frågade honom vilken veckodag det kommer att vara år 39280 den 10 augusti. Tog killen 1 min att räkna ut att det är en tisdag......

Exakt dom smarta håller sig utanför :D, grymt med Rainman.
Var inte Travolta med i någon liknande film, han började läsa böcker på 1min osv...

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
landen skrev:
Exakt dom smarta håller sig utanför :D, grymt med Rainman.
Var inte Travolta med i någon liknande film, han började läsa böcker på 1min osv...

Jo men samtidigt ska man komma ihåg att det Hollywood vill glorifiera är bara en pytteliten del av en jävligt otäck sjukdom/åkomma. Sanningen är den att autism är en jävligt hemsk företeelse och det är inte många som visar RainMan-tendenser.....någonsin.

Bingo

&#34892;&#39387;&#21644;&#26159;&#23433;&#38748;&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
URRninja skrev:
..Ja och det går ju att lösa problem med många fler rumsliga dimensioner men problemet är att det är så förbannat svårt att visualisera det :va
Äh, det är väl inget svårt. Det är bara att se ett tredimensionellt objekt som skuggan av ett fyrdimensoinellt. En baggis för en med hög IQ.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept