IQ testet på mönstringen

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
tassen skrev:
Duuuu, jag jobbade i flygvapnet...skulle vilja se dig efter 3 minuter i varierande belastning mellan 2-6 G med g-dräkt kopplad, plus en snygg buntning på 5 sekunder i slutet...dej skulle man få lyfta ur med stol och allt och sätt in i duchen som du var..... :rofl :3freak :hihi

Lite lätt illamående och svettig med andra ord ? :tungan Negativ G tycker min mage nämligen inte om :3freak (Jag tror mönstringsförrättaren syftade på den markbaserade personalens allmänna tillstånd :D inte flygförarna...)
 

Qvint

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sunny Skåne
Hoj
Yamma Fazer
mb skrev:
Vad hände med det gamla ordspråket "ärlighet varar längst" :3freak

Om vi säger så här; hade jag jobbat med personalrekrytering så hade jag lugnt anställt en med lägre IQ-testvärden än Qvint, om jag visste att denne inte tyckte att det var moraliskt godtagbart att sitta och ljuga sin kommande arbetsgivare rakt upp i ansiktet. Jag skulle vidare inte ha lämnat goda vitsord inför kommande anställningar om det visade sig att en person myglat med uppgifterna om sig själv och sina referenser.

På IK tester är det ju såklart svårt att ljuga, men det är vi nog överens om. Tyvärr så gör många företag dock okvalificerade intervjuer av blivande anställda. (Dock inte polisen) Men väl många andra, även stora företag...
Då kommer frågor upp, som för anställningen som söks, är helt irrellevanta varpå folk ibland kan ljuga. (Och ja, så även jag)
Den som intervjuar går helt enkelt på ren och skär magkänsla. Att då förvränga vissa fakta ser jag som helt legitimt. Det är ju samma sak som att du klär dig fint/väl när du skall gå på en intervju, eller att du tar ur dina kedja mellan örat och näsan? Eller är det också omoraliskt?

Alltså för att förtydliga. Skall du söka jobb på golvet på varvet och är homosexuell, behöver du inte säga att du är gay det första du gör när skiftbossen snackar med dig. Risken finns ju då att han inte ser dig som en bra svetsare utan istället som något annat...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
t-rex skrev:
Terrorister kommer i alla former och storlekar.

Visst är det så men i dagens världpolitiska läge sä är det främst muslimer, finns väl ingen anledning att hymla om det? I Palestina på 30 och 40 talet var det Judar, på Irland är det en salig blandning av Hillbillys, White Trash, Rednecks och religösa, i Baskien är det baskrar... Men just nu är det islamister som står för den absoluta majoriteten av terrordåd.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Markus skrev:
Visst är det så men i dagens världpolitiska läge sä är det främst muslimer, finns väl ingen anledning att hymla om det? I Palestina på 30 och 40 talet var det Judar, på Irland är det en salig blandning av Hillbillys, White Trash, Rednecks och religösa, i Baskien är det baskrar... Men just nu är det islamister som står för den absoluta majoriteten av terrordåd.

Din definition är bättre.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top