Irritationsmoment i trafiken

Vilka tre av nedanstående irriterar ni er mest på i trafiken?

• Antal röstningar
    0

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Som yrkestrafikant har jag kommit till insikt att det lönar sej aldrig att reta sej på andras beteende. Det enda du kan påverka är hur du själv kör, inget annat. :fakta Släpp prestigen och kör med hänsyn, retar du upp dej kanske du ska fundera på om det är värt att köra i trafiken öht. Tro mej, du vet aldrig vad idioten i bilen framför hittar på efter du har försökt lära honom hur man ska köra. Folk gör de mest korkade saker för att få andra till att ändra sina beteenden, men det är alltid lönlöst. Så var streetsmart och kör defensivt, utan att reta dej på dina medtrafikanter, livet är för kort för att lägga kraft och tid på att reta upp sej. :tummenupp

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
King of the road
Röstade tittköer...då syftade jag på dem som kör så förbannat sakta förbi en olycka för att de är nyfikna på hur många som har skadats o.s.v. istället för att komma därifrån och göra det lättare för de som försöker göra det bästa utav saken :tummenupp

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Nr:18 skrev:
.....Det enda du kan påverka är hur du själv kör, inget annat. :fakta Släpp prestigen och kör med hänsyn, .....

Det där var nog bland det bästa du har sagt.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
John Holmes skrev:
....
*Pressa dig ut
....

Jag kör en gammal rostig 740 eller en gammal rostig van. Jag pressar mig vart jag vill och får alltid ett vänskapligt finger av någon som inte reflekterat över nyttan med avstånd...

MEN för att slippa pressa mig någonstans tar jag mittfilen och lämnar den inte förrän skyltningen tillåter det. Så gör jag alltid i Göteborg och har gjort de få gånger jag varit på baksidan i betongdjungeln.

Att jag ligger i mittfilen irriterar alltid någon.

Att jag ligger i höger filen och pressar mig hit eller dit retar alltid någon fingerviftare OCH mig till vansinne.

Så att jag ligger i mittfilen minskar den totala summan irritation :crash vilket ju är trafiksäkert och bra.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Chrille skrev:
Jag kör en gammal rostig 740 eller en gammal rostig van. Jag pressar mig vart jag vill och får alltid ett vänskapligt finger av någon som inte reflekterat över nyttan med avstånd...

MEN för att slippa pressa mig någonstans tar jag mittfilen och lämnar den inte förrän skyltningen tillåter det. Så gör jag alltid i Göteborg och har gjort de få gånger jag varit på baksidan i betongdjungeln.

Att jag ligger i mittfilen irriterar alltid någon.

Att jag ligger i höger filen och pressar mig hit eller dit retar alltid någon fingerviftare OCH mig till vansinne.

Så att jag ligger i mittfilen minskar den totala summan irritation :crash vilket ju är trafiksäkert och bra.
Trafikmarodör!

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Silwer skrev:
Trafikmarodör!

Jajemensan. Samma dag som jag passerar genom en storstad och ser luckor som tillåter trafiksäkra filbyten åt alla håll så ska jag fundera på att byta stil.

Men tills vidare så håller jag i mittfilen så fort jag blir osäker vilket innebär att någon får chansen att svära emellanåt. Visst kan skyltningen iblan ge möjlighet att hålla höger och då gör man det, men det funkar inte alltid.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Följ med mej på jobbet en dag innan du blir arg för det...... :mad:

Får jag följa med dig en dag så jag fattar? För jag kan inte förstå varför lastbilar ska om andra lastbilar :confused:

Man vinner INGET! INGENTING!!! :fakta

Röstade f.ö. bara på nr1

750RR

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Det är dig jag siktar in mig på när jag är inne i en rondell. I rondellen regerar jag, du som ska in i å snurra får se upp. Både Ådin å Fajärbörden klarar av att köra jag-ska-rakt-fram i minst 50. Inte fanken hinner man blinka då, In-Ut på två röda. Långtradare underviker man dock att bråka med. :)

electronaut skrev:
Stör mig på folk som slänger sig ut precis framför mig (med bilen alltså). Det är väl ok om dom är säkra på att dom kör fortare än mig. Men oftast gör dom det inte tyvärr.

Stör mig även på folk som med god fart svänger i rondeller utan och blinka och blir sura när man svänger ut.

Man borde få ta om körkortet var 10e år eller nått såndant. Det finns så jäkla mycket nötter i trafiken. :mad:

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
maverick_750rr skrev:
Får jag följa med dig en dag så jag fattar? För jag kan inte förstå varför lastbilar ska om andra lastbilar :confused:

Man vinner INGET! INGENTING!!! :fakta

Röstade f.ö. bara på nr1

750RR
Av samma orsak som att personbilar kör om personbilar: den andra kör långsammare :rolleyes:

rougie

Smile you just got fucked 4 life!
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
1000RR Repsol Replica
Re: Häpp....

Kahobe skrev:
(nån som mumlade om omkörning på höger sida?....)

Är väl lagligt sen flera år att köra om på höger sida!

Sen om lantisar i trafiken kan jag väl inte säga så mycket finns så mycket idioter i den här staden också som inte kan köra heller.

Oftast är det väl att dom som kommer från mindra orter är ovana med så mycket rondeller, trafikljus, filer, bilar, att man blir lite osäker och därför kör sakta och på så sätt retar upp alla lokala talanger.

Men i den här staden och det to kill eller to be killed som gäller, försöker vara snäll men är man för snäll kommer man ingenstans.

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R 1200 GS, XR600
Som yrkestrafikant har jag kommit till insikt att det lönar sej aldrig att reta sej på andras beteende. Det enda du kan påverka är hur du själv kör, inget annat. :fakta Släpp prestigen och kör med hänsyn, retar du upp dej kanske du ska fundera på om det är värt att köra i trafiken öht. Tro mej, du vet aldrig vad idioten i bilen framför hittar på efter du har försökt lära honom hur man ska köra. Folk gör de mest korkade saker för att få andra till att ändra sina beteenden, men det är alltid lönlöst. Så var streetsmart och kör defensivt, utan att reta dej på dina medtrafikanter, livet är för kort för att lägga kraft och tid på att reta upp sej. :tummenupp
Grattis: Oväntat moget för att vara på detta forum.
/u

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Kom på en sak till. En del bilister som, trots en V70 t5 eller liknande, inte kan stampa på gasen för att komma ur korsningen. Nädå, där ska det söndagsköras även om det är tisdag. Sånt kuggas man väl för på en uppkörning?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept