Irriteranade annons längst upp

Gick med
10 Sep 2003
Hoj
CB1000RA
Är det bara jag som har problem med annonsen längst upp?
När man kommer in på sporthoj, kvittar vilken sida, så ligger olika
typer av annonser längst upp (en stor annonsrad med rullande schema typ).
MEN, de kommer inte fram förräns
typ 2 sekunder efter allt annat. Så börjar man scrolla ner i tex. ett forum,
så hoppar sen helt plötsligt bilden ner en bit när annonsen är "färdig laddad".
Fruktansvärt irriterande. Men är det verkligen bara jag som har problemet?

CMA

Övning ger färdighet
Gick med
18 Jun 2009
Hoj
Suzuki SV1000S-2007 Suzuki sv1000s-04 (såld) Fireblade-98 (såld)
ett i-landsproblem.... ha inte så bråttom...

långsamt kommer oxå :)

Zorken17

Radical Riders
Gick med
22 Jun 2005
Hoj
Yamaha R1
Sitter och provar om jag märker något, tyvärr inte. Kör för visso med webläsaren Safari från min mac.
Men kan hålla med till viss del att det är en störig reklam där uppe…

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Problemet är ju att sidan hoppar ner när annonsen pluppar fram, det bör ju rimligtvis gå att programera om skiten så att ytan där annonsen ligger redan är samma storlek som annonsen som kommer visas där?

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Problemet är ju att sidan hoppar ner när annonsen pluppar fram, det bör ju rimligtvis gå att programera om skiten så att ytan där annonsen ligger redan är samma storlek som annonsen som kommer visas där?
Ja, riktigt störigt.. Har man precis siktat in sig på en länk och ska trycka, så hoppar skiten ner 2cm..

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Adblock - finns även för google chrome, rocknroll, störde mig något groteskt på att det flyttar runt layouten när ad-servern är så fruktat seg att det tar ett par sekunder att få fram annonsen.

Trams.

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Jag tycker att det är rätt bra med 20 papp för att tjöpa lullul om man köper en ny Ducce SBK.:tummenupp

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Har ordnat nu så det alltid är yta dedikerad för bannern. Det byttes script häromdagen till ett som endast använder ytan om en annons finns att leverera. Vilket gör att då kan bli lite störigt när sidan trycks ned helt plötsligt. Störde mig själv på det faktiskt.

Men iaf, ordnat nu!

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Har ordnat nu så det alltid är yta dedikerad för bannern. Det byttes script häromdagen till ett som endast använder ytan om en annons finns att leverera. Vilket gör att då kan bli lite störigt när sidan trycks ned helt plötsligt. Störde mig själv på det faktiskt.

Men iaf, ordnat nu!

Styr upp samma sak i sidled också, sen är det bra.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Bra jobbat swedie!
Vore gött om du fixade det i sidled med precis som mattias sa.

Dessutom laddas ju hela sidan lite till höger för att sen hoppa en bit till vänster, vore gött om även det gick att lösa?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Bra jobbat swedie!
Vore gött om du fixade det i sidled med precis som mattias sa.

Dessutom laddas ju hela sidan lite till höger för att sen hoppa en bit till vänster, vore gött om även det gick att lösa?
Kanske på första önskemålet och sista Nej, byta browser. Du har en webbläsare som läser "på rad" det är inget jag kan göra något åt som det är då det är CSS i sig som autojusterar sig vartefter innehållet laddas.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Kanske på första önskemålet och sista Nej, byta browser. Du har en webbläsare som läser "på rad" det är inget jag kan göra något åt som det är då det är CSS i sig som autojusterar sig vartefter innehållet laddas.
Det första: Vore kanon om du kunde lösa det :tummenupp

Det andra:
Att tipsa om att man ska byta webbläsare när detta fenomen uppstår i både firefox och google chrome känns väll ändå lite fel? :va
Respekterar dock att det kan vara knepigt att lösa men blir nyfiken på varför, andra forum lyckas ju... Sidan är väll uppbyggd av tabeller och om dom har bestämd storlek borde väll inte sidan hoppa runt under tiden den laddas? Vad är det som ställer till det?

Är väll bäst o berömma dig för ett kanonjobb med siten i övrigt nu när man bombar på med kritik ;)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Det första: Vore kanon om du kunde lösa det :tummenupp

Det andra:
Att tipsa om att man ska byta webbläsare när detta fenomen uppstår i både firefox och google chrome känns väll ändå lite fel? :va
Respekterar dock att det kan vara knepigt att lösa men blir nyfiken på varför, andra forum lyckas ju... Sidan är väll uppbyggd av tabeller och om dom har bestämd storlek borde väll inte sidan hoppa runt under tiden den laddas? Vad är det som ställer till det?

Är väll bäst o berömma dig för ett kanonjobb med siten i övrigt nu när man bombar på med kritik ;)
Jag sa faktiskt varför det sker som det sker i mitt inlägg... Olika webbläsare läser sidan på olika sätt. IE gör det bättre enligt mig. Jag kan inte avhjälpa "problemet" du har som uppstår i Firefox och Chrome.

Gick med
10 Sep 2003
Hoj
CB1000RA

Men iaf, ordnat nu!

Tack!

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Jag sa faktiskt varför det sker som det sker i mitt inlägg... Olika webbläsare läser sidan på olika sätt. IE gör det bättre enligt mig. Jag kan inte avhjälpa "problemet" du har som uppstår i Firefox och Chrome.
Jag vet, jag undrade mer varför det blir fel på sh när alla andra forum inte verkar lida av detta problem. Mina kunskaper om sånthär är dock rätt begränsade så förstår att du inte är intresserad av att hålla en hel undervisning för mig, så att säga :hihi
Dock gillar jag inte din attityd att vi som inte kör IE får "skylla oss själva" när mer än hälften kör firefox och chrome-användarna växer så det knakar, och jag vet inga andra forum som lider av detta problem trotts en centrerad layout. (vore en annan sak om du sagt att du inte lyckats hitta en vettig lösning, istället för att säga att det inte går.)

Hursomhelst, detta problem är bara en liten detalj, inte alls lika besvärande som det med annonserna till höger, dom orsakar mer "hoppande", så löser du det blir det klart härligare att surfa runt här (bör ju vara enklare att lösa med) :tummenupp

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...