Irriteranade annons längst upp

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag vet, jag undrade mer varför det blir fel på sh när alla andra forum inte verkar lida av detta problem. Mina kunskaper om sånthär är dock rätt begränsade så förstår att du inte är intresserad av att hålla en hel undervisning för mig, så att säga :hihi
Dock gillar jag inte din attityd att vi som inte kör IE får "skylla oss själva" när mer än hälften kör firefox och chrome-användarna växer så det knakar, och jag vet inga andra forum som lider av detta problem trotts en centrerad layout. (vore en annan sak om du sagt att du inte lyckats hitta en vettig lösning, istället för att säga att det inte går.)

Hursomhelst, detta problem är bara en liten detalj, inte alls lika besvärande som det med annonserna till höger, dom orsakar mer "hoppande", så löser du det blir det klart härligare att surfa runt här (bör ju vara enklare att lösa med) :tummenupp
Min attityd är förklaringen och det är snarare så att du inte accepterar lösningen som gör att du tycker "attityden" är dålig. Men jag repeterar igen, jag kommer titta på det men troligen blir det inte löst så som du vill ha det.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Min attityd är förklaringen och det är snarare så att du inte accepterar lösningen som gör att du tycker "attityden" är dålig. Men jag repeterar igen, jag kommer titta på det men troligen blir det inte löst så som du vill ha det.

Fast det händer i alla läsare (FF, Chrome, Safari, Opera) och även äldre Explorer (har inte senaste), både på Mac och PC. Den laddar in sidan med ett visst antal pixlar från vänster kant till själva innehållet (ser ut att vara lika många som det var när annonserna låg på vänster sida, innan breddningen av innehållet) och när den är klar minskar antalet pixlar från vänster kant till innehållet.

Jag kan tänka mig att du har så pass snabb uppkoppling mot sidan att du missar det. Jag, däremot, som är helt beroende av den stenålderslina Australien dragit till USA och sen Atlantlinan märker det vid varje sidladdning på hela sajten. Jag lider dock inte av det men jag tänkte bara låta dig veta att fenomenet uppstår i nästan alla läsare - oavsett vad de har för webmotor - så att bara byta läsare funkar tyvärr inte för att lösa det.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Gick inte att lösa med den HTML kod och layout som var tidigare så jag har uppdaterat designen en aning oxå så det nu stödjer att ladda sidan utan sidförflyttningar.

Varsågod!

• Gilla
Reaktioner: tcg

überkill

Guest
Kör AdBlock i Chrome så får du ännu snabbare laddtid och slipper all reklam..

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
ZX10R -09
Ang webläsare.
Kan du inte skriva ett inlägg tråden över vad besökarna har för webläsare på sporthoj. Bara för att jag är nyfiken.

Så här ser statistiken ut över en av dom siter jag har hand om.
Baserat på 2000 unika besökare.

Internet Explorer - 87,65 %
Firefox - 7,60 %
Safari - 2,27 %
Chrome - 1,48 %

För er som känner att ni inte prioriteras på olika siter för att ni er webläsare inte visar siten optimalt. Så finns det ofta en förklaring till det.

Dock har jag statistik på andra siter där Firefox och Safari ligger en aning högre. Beror lite på vilken målgrupp det är.

Crome och Opera ligger typ alltid skitlågt.

Gick med
10 Sep 2003
Hoj
CB1000RA
Gick inte att lösa med den HTML kod och layout som var tidigare så jag har uppdaterat designen en aning oxå så det nu stödjer att ladda sidan utan sidförflyttningar.

Varsågod!

Skumt.. jag har fortfarnade problemt... från annonserna från sidorna
som det nu var inne på.. Den där uppe löste du som du nämnde, men
de från sidan ställer till det lite för mig iallfall...
Kör IE 7

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Hoj
Ducati HM 821 -13
Finns en fördel med reklamen längst upp iaf! När jag surfar på SH i mobilen (HTC Hero) så kan jag gå in på mitt konto och kolla meddelanden och trådprenumerationer direkt, innan sidan laddat upp helt och "statusbaren med stoppknapp" längst upp i min läsare försvunnit. Denna täcker annars över dom knapparna.
:banana:banana

Gick med
10 Sep 2003
Hoj
CB1000RA
Swedie.. gällande annonsen som stör från sidorna nu istället, så
blir det så här på min dator (och de andras också enligt inläggen..)

Bild1 visar INNAN annonserna på sidan har laddats..
bild2 när de är laddade..
Texten ovanför forumdelen i rött "Viktigt" Hjälp att....osv" blir på
4 istället för 3 rader, vilket gör att allt nedan hoppar ner en liten bit...

Bifogat

• Bild1.jpg
    Bild1.jpg
    210.8 KB · Visningar: 40
  • Bild2.jpg
    Bild2.jpg
    230 KB · Visningar: 44
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...