Irriterande fel på BMW s1000rr

Status
Ej öppen för fler svar.

Kneedrag

Guest
Jag har inget mer att bevisa vid min ålder, de som känner mig från olika forum från 2000-2001, vet om de "utmaningar jag tog" från sporthojsgänget (de har sett de svarta strecken fast jag körde med skjuts). Det höll på att sluta riktigt illa för några icke namngivna personer, så jag fick ett rejält uppvaknande om vad jag höll på med och sedan hamnade min son i rullstol efter en MC-olycka i 50/km/tim utan att ha kört på något. That´s it!

Det hittills mest irriterande med BMW´n är att när man kör riktigt fort och ritar långa lakrits ut ur kurvor, då lyfter framhjulet 20-30cm och du får styrfladder som är riktigt obehagligt ibland.

Hittar ingenstans att man kan justera styrdämparen, måste kolla runt och se hur jag löser problemet!!

Hondan kan man leka hur man vill med och ställa ut bra i kurvorna och man märker inte något i chassi eller styret, helt enkelt roligare att köra!!


Att du runt ca 50+ ålder (du ser ut som 50år på en bild jag såg av dig) äger två sporthojar som få är förunnat är roligt. Kul att en sådan gammal gubbe som du hänger här också. Men sen så förstår jag m.fl inte dig alls via vad du skriver .
Och i all vänlig mening så kanske man inte behöver överdriva så mycket och idiotförklara folk hela tiden. Jag tror säkert att du ritat svarta streck i unga dar men att du gjort det med Hondan eller BMW nu, Nja.
Jag har stor respekt för Turbo Andersson, Jörgen Karlsson, m,fl äldre här de har en bra ton när de gör inlägg. Kanske du skulle kolla lite hur de framställer sig jämfört med dig. Så skulle du inte få så många som "störde" sig på dig.

Bekräftelse behov= check
Vara värst av värst = check
Hitta på lite halvsanningar = check
Ta referenser från vad en tidning skriver och tro att allt är sant= check
Idiotförklara alla som inte håller med= check
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Orkar inte gå ut i garaget och titta, men går det inte att byta oljan i dämparen till lite tjockare? Ett trix som funkar på många öhlinsdämpare iaf!


Säg till om du får någon kompensation! Typ kostnaden för en ny dämpare, då vill jag oxå ha samma deal! Kan tänka mig att hojen blir lätt ut ur kurvorna. Den går ju som ett as!

Jo, den går grymt, men just i utgång av kurvor så är min honda helt oslagbar och den har ju dessutom kolfiberfälgar och något lättad mot original. Men hondas styrdämpare känner ju av fart/ ax/och ställer så att säga in hur mycket dämpning som behövs.
Hondan är något marginellt snabbare i axet rakt fram, men känslan i BMW´s bromsen och bettet,samt abs gör att du kan bromsa senare med den.

Jag trodde BMW hade elektronisk styrdämpare, för köper du en eftermarknadsmodell, måste du ju ligga justera om den för bekväm körning(lätt styret), köra sportigt på väg, samt bana.
BMW kunde gjort det lätt för sig med att ha olika lägen på styrdämparen beroende vilket "mode" du kör i. Hojen är ju full av sensorer för sidlutningsvinkel/Wheelie/antispinn/med eller utan ABS osv.. Varför inte koppla dämparen till detta??
 

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha
Reagerade på en sak som TS sa.."skandal att dom inte har en vettig styrdämpare på en hoj som kostar 200 tusen"!
Hade jag köpt en hoj för hälften av pengarna hade jag garanterat kollat upp detta före jag handlade =/ Hade nog kanske haft större förhandlingskraft om du stod och vifta med 200k framför handlaren och bad dom fixa detta på något sätt..alternativt kontaktat BMW och frågat om detta går att lösa till något bättre och sen gjort en deal? eller har jag helt fel?
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Att du runt ca 50+ ålder (du ser ut som 50år på en bild jag såg av dig) äger två sporthojar som få är förunnat är roligt. Kul att en sådan gammal gubbe som du hänger här också. Men sen så förstår jag m.fl inte dig alls via vad du skriver .
Och i all vänlig mening så kanske man inte behöver överdriva så mycket och idiotförklara folk hela tiden. Jag tror säkert att du ritat svarta streck i unga dar men att du gjort det med Hondan eller BMW nu, Nja.
Jag har stor respekt för Turbo Andersson, Jörgen Karlsson, m,fl äldre här de har en bra ton när de gör inlägg. Kanske du skulle kolla lite hur de framställer sig jämfört med dig. Så skulle du inte få så många som "störde" sig på dig.

Bekräftelse behov= check
Vara värst av värst = check
Hitta på lite halvsanningar = check
Ta referenser från vad en tidning skriver och tro att allt är sant= check
Idiotförklara alla som inte håller med= check

Det är nog en del du inte riktigt greppar här:confused:
Att med 1970(71) årsmodell av125cc honda rita svarta streck var inte lätt, inte heller med Yamahas 350(tvåtakt), hoppar vi fram till hondas boldór(stavning?) så var det inte det lättaste. Såg ju Peter L när han tävlade på den, det var inte mycket svarta streck på den tiden.

Men sätter du dig på en hoj +190hkr och betydligt lättare vikt, då är det bara att vrida på rullen utan några speciella tricks, den spinner utan He..v...ete.
Genom åren får man mycket körvana, det märks ju när gamla roadraceing legender kör nya hojar. Ta tex: //Niall Mackenzie är mest känd som andreförare bakom Kevin Schwantz i Suzukis fabriksteam i 500GP. Han körde även för Honda och Yamaha. Han slutade som bäst fyra; 1990. Numera driver han "bandagar" på Donington Park och Knockhill, då allmänheten får åka roadracingmotorcyklar.// Denna kille och James W. båda mycket kända förare som kört och vunnit i nästan alla klasser, de kör i dag inte långt borta från dagens WSBsuperstock/WSBK/BSB förare. (De gör förövrigt också tidningen Visor Down, som folk här inne tycker är osann:va).
År 2000 körde jag 3500mil och 2001 3300mil, har jag tid, kör jag väldigt mycket= körvana.


Sen är jag för vass i tonen på forumet, men mycket är ironi och för att skapa debatt och få folk att läsa, vilket tyvärr missförstås allt för ofta.

Det finns väl ingen som får lämna så mycket referenser som jag, mycket kanske för jag läser så otroligt mycket om hojar/racing, så många har inte hört talats om vad jag skriver. Nog med SPAM
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Ursäkta, men vi vet redan att du tolkar allt precis som du vill, och tappar lätt bort dig när det är skrivet på ett utländskt språk.

Läs om hans citat en biljon, eller var det en miljard gånger, så kanske du fattar.

Det var billion =engelska, jag skrev pund, är det svårt att förstå den valutans hemland. Vad jag gjorde var att missa ett o i pund. Här är det betraktaren som missat. Sen visade det sig att jag hade rätt, men då dör tråden av någon konstig anledning.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Vilken trevlig och ödmjuk person ni verkar vara :)

Kan dessutom köra hoj som värsta Rossi, och inneha även värsta hojarna, läser värsta tidningarna :Bugar

We are not worthy ... :(

satt precis å funderade i samma bana.
 
Last edited:

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Reagerade på en sak som TS sa.."skandal att dom inte har en vettig styrdämpare på en hoj som kostar 200 tusen"!
Hade jag köpt en hoj för hälften av pengarna hade jag garanterat kollat upp detta före jag handlade =/ Hade nog kanske haft större förhandlingskraft om du stod och vifta med 200k framför handlaren och bad dom fixa detta på något sätt..alternativt kontaktat BMW och frågat om detta går att lösa till något bättre och sen gjort en deal? eller har jag helt fel?

Om man betalar handpeng i november och inga riktiga tester eller jämförelser gjorts, är det inte lätt att veta.
De hade ju sagt som jag fick till svar nu: Köp en öhlinare. Sen är det ju så att man får ju hyfsad stor rabatt om man handlar för stora pengar, jag har även köpt bilar där, självklart hade jag bett att dom monterade en öhlinare om jag visste att det behövdes.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Om man betalar handpeng i november och inga riktiga tester eller jämförelser gjorts, är det inte lätt att veta.
De hade ju sagt som jag fick till svar nu: Köp en öhlinare. Sen är det ju så att man får ju hyfsad stor rabatt om man handlar för stora pengar, jag har även köpt bilar där, självklart hade jag bett att dom monterade en öhlinare om jag visste att det behövdes.

TOCAR:

kom ner till falken så kan du visa vad du går för, dessutom behöver du inte bekymra dig för att få möte o s v, kom ner den 19:e och döda alla fördomar med att lägga ett par 46:eek:r, sen kan du åka hem:tummenupp
 

EvilBiker

Bla bla bla
Gick med
17 Apr 2010
Ort
På sofflocket
Hoj
2006 HayaBusa Turbo Street Fighter
vilken underbar tråd,vi har 1 "äldre" herre som verkar försöka återuppliva ungdomens dagar genom att skaffa sig lite leksaker.
Men håller mer än gärna inne på hur mycket han kört bana om något men levde som en vilde på vägarna runt 2001,el var det levde som en vilde på internet forum :va

Shit the same,killen kan drifta och löder mer än gärna fram och tillbaka mellan rödljusen i Fjärås City.

Men alla vill gärna få bevis på hans skicklighet att styra hoj eller i alla fall en ungefärlig "utan att sitta på ljugarbänken" tid runt någon av sveriges RR banor så alla har något att jämföra sig själv med.

Sak samma,i min värld..finns det inga laptimes eller film så har det inte hänt.
 

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Ort
Hallstavik
Hoj
Ducati Monster -05
Jag är faktiskt imponerad av att ni retar er mer på Tocar än ni gjort på mig tom. genom åren:tummenupp
Grattis!

Jag tar ingens parti och har inget med Tocar att göra mer än att vi råkar vara lyckliga ägare till samma slags hoj, men jag förstår ärligt talat inte varför ni retar upp er så väldigt? Det är väl bara att låta bli att kommentera hans trådar?
Och hur kan man kalla nån i 50-årsåldern för gubbe? Gubbe är man vid 70-80 nuförtiden.
Åldern har inte ett skit med att göra hur man kan hantera sin hoj, däremot medför en högre ålder ofta bättre försäkringsvillkor plus att man har kommit längre i livet och har råd att skaffa sig leksaker, bara för att man vill och känner för det!
Sluta med ren och skär mobbing/sågning och var tyst istället om ni stör er.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jävla kärringforum det här

Kolla lite på TS historia, det är mycket som har luktat troll där. Om det inte är så kanske en kurs i kommunikation inte hade varit fel.

Vad som gäller frågan är det fortfarande intressant hur personen ifråga kör. Vad som är ett "fel" för en person är rätt för en annan. Styrdämparen kanske inte är ställbar men hojen går onekligen att köra sjukligt fort med originalkomponenter till trots. Och det finns två saker som gör att en hoj blir svårkörd. Antingen kör föraren rejält jävla fort och saker och ting protesterar eller så kör föraren styltigt, obekvämt och stelt—och saker och ting protesterar trots att det inte går så fort.

Därför är det, för att kunna svara ordentligt på frågan, enormt intressant att veta hur vederbörande kör. Och lättaste sättet att få reda på det är att låta ett proffs kolla på det.

Jag må ha kört 4000 mil på gatan sen jag tog körkort -05 men jag vet de som har kört betydligt mindre som är betydligt säkrare på körteknikdelen. Det jag fått ut av att köra gata är trafikvana. Det finns de som kört hoj i 20 år som fortfarande kör stelt och obekvämt men har ett sjuhelvetes trafikvett och det finns de som kört i två, tre år och har en hel massa körteknik men ingen som helst trafikvana.

Så, jag säger det igen. Ta med bågen, ta en bandag och be nån som är snabb att kika. Det kan spara rejält många tusen eftersom det i slutändan kanske bara behöver petas lite på kompet bak istället för att köpa nya komponenter—som bevisligen är kapabla till att köra skitfort redan från fabrik.
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Jag tar ingens parti och har inget med Tocar att göra mer än att vi råkar vara lyckliga ägare till samma slags hoj, men jag förstår ärligt talat inte varför ni retar upp er så väldigt? Det är väl bara att låta bli att kommentera hans trådar?

Sluta med ren och skär mobbing/sågning och var tyst istället om ni stör er.

:rofl
Det där måste varit det här årtusendets sten i glashus :D

Börjar närma mig 30 men är inte senil än på långa vägar. Minns mycket väl hur du lyckades få ett horn i sidan till mig/oss förra året när jag dundrade upp lite filmklipp. Du önskade, indirekt, livet ur en annan människa då.

2009 kanske det inte passade att strunta i att kommentera om det inte föll en på läppen?
 

terje2

Halv7 till halv4!!
Gick med
8 Oct 2007
Ort
Stockholm
Hoj
01 R1
Har kollat på beemern o kan nu fastslå att den har samma gammla ram som jag har i min retta!!!? e d 2210?
Något litet hål som skiljer men,men.
E d back to det grundläggande som gäller?. :)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top