Tzr91 skrev:Du måste skruva bort avgasporten med. Jag har gjort allt som du kommer att göra, tagit ur cyllen o de.
Snubbben skrev:Nu har jag börjat att skruva bort, och det ända jag kan säga e att de ser ut som att man måste plocka bort hela motorn! ta ut cyllen är nog inte Så stora problem, men att få in ny kolv på orginal staken och på me cylindern verkar vara lite jobbigare
hur får man bort variabla avgasporten? man ska väl inte pilla på den för den e väl inställd rätt?shoik skrev:Har gjort det fyra ggr alla gånger utan problem, lite små pill, men det är lättare än att ta ur hela motorn.
En liten regel när man mekar är att man ska försöka att ta bort så lite som möjligt, blir mindre channs att det blir fel när man monterar ihop det sen....
Efter som du varit framme och pillat på färre grejor...
ca. 2timmar tar det att montera på platts och montera ihop allt och starta (inkl. kåpor m.m.)
för mig iaf
Snubbben skrev:hur får man bort variabla avgasporten? man ska väl inte pilla på den för den e väl inställd rätt?
som jag har förstått det är det en vajer från en guldig liten cylinder till avgasporten
vilken ända ska ja ta bort vajern ifrån och hur?
Jag har troligtvis gjort bort mig nu för jag skruvade bort den vid cylindern! och då blir den ju helt felinställd! är det svårt och hur göra man för att ställa in den rätt så att de blir perfekt? det ända positiva är väl att jag fick bort den till slutshoik skrev:Den är bara instucken i cylindern, efter att den är fastskruvad.
Och du har en skyddsdamask, om man flyttar på den så ser du hur den sitter fast.
Snubbben skrev:Jag har troligtvis gjort bort mig nu för jag skruvade bort den vid cylindern! och då blir den ju helt felinställd! är det svårt och hur göra man för att ställa in den rätt så att de blir perfekt? det ända positiva är väl att jag fick bort den till slut![]()
asså först e de ju själva cylindern(den guldiga INTE själva motorcylinder jag menar den lilla där vajern sitter fast) där sitter vajern, sedan går den igenom en "skruv" där det på båda sidor sitter 2 muttrar som man ska ställa in på. de e dom jag har skruvat på....shoik skrev:alltså vet inte, hur blir den felinställd, när du lyfter bort den vid cylindern??
du ändrar ju inte längden på vajern på något sätt...
iaf om inte annat finns det verkstad hanböcker på hur man jysterar den
A jag gjorde det men det kändes typ som att vajern va för spänd..så jag lossade där uppe och undrar nu om det är möjligt att ställa in rätt igen?shoik skrev:Aha du har alltså lossat uppe vid avg. p motorn istället för på cylindern. det var väll onödigt när avg.p:n sitter fast med två bult direkt in i cyllen.... bara lossa och ta ur...
Snubbben skrev:A jag gjorde det men det kändes typ som att vajern va för spänd..så jag lossade där uppe och undrar nu om det är möjligt att ställa in rätt igen?
Tack som fanshoik skrev:Verkstad hanbok så blire prima, finns urdrag på nätet ang. just avg.p
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |