Man kör med 21/19 finndubb
Jag har provat göra slicks med självborrande skruv. Ca 1500 i bakdäcket och 900 fram. Blev tokbra grepp men så fort det kom snö på isen gled man iväg ut i pereferin
Kanske går bättre med regndäck, jag har inte orkat prova. Vi har provat göra med vässade bultar också, tokbra grepp bak men framdäcket kasade mest hela tiden och var svårt att rädda
Problemet just nu är att jag bara har 17" hjul till den jag tänkt testa med. dock även några regndäck över, Om man vill göra ett test, vad för skruv är det vi pratar om? kanske till och med har någon bild på hur däcken såg ut som du gjort i ordning?
Som sagt lägg inte ner jobb på att dubba motarddäcken med lång vass dubb!! Blir bara farligt och värdelöst,,Även med mönster funkar inte med lilla minsta snö på isen toksläpper okontrolerat. Något som därmot inte var så tokigt på motardfälgar är att montera 17" crossdäck med enurodubb. trelleborgs 17 "tummare Finn nog än att köpa??
Okej, Och även ett bakdäck fram? Är det så du kört ? (130/17 fram och bak?)
jag passar på att slänga in en fråga jag undrat länge:
Hur bra går det att köra med dubbdäck (på supermotard) när det är barmark/isigt/snöslask och mellan -5 till +5 grader (en helt vanlig skånsk vinter)
Blir det jättehalkigt eller blir det lika bra grepp som jag har med Bridgestone BT021 en sommardag med 25 grader?
Okej, Och även ett bakdäck fram? Är det så du kört ? (130/17 fram och bak?)
Ja det var väl den dim 130 eller om dom rakt är 140?? Jag har minst ett sådant ev 2st om inresse finns.. Vi testade detta på en ktm duke och höll man bara hyffat upprätt så gick det riktig bra och hyffast fort på bana helt klart sämmre än 21 tum fram men helt ok cycklen var inte förädisk och var faktist lite tryggare på skoterspår den bar bättre med det feta framhjulet. Det såg rätt rått ut också!!
Med riks för att låta negativ men sätter du på ett crossbakdäck fram på en motardfälg kommer du att få ett väldigt platt däck, profilen gör att du inte kan kör mycket annat är rakt fram. Mycket bök och jobb och jag tror inte att du kommer att bli nöjd alls..hur mycket för ett däck?
Med riks för att låta negativ men sätter du på ett crossbakdäck fram på en motardfälg kommer du att få ett väldigt platt däck, profilen gör att du inte kan kör mycket annat är rakt fram. Mycket bök och jobb och jag tror inte att du kommer att bli nöjd alls..
Jag har provat det och ja det går köra med men det är långt ifrån att köra med 21/19 däck
Kolla om du inte hittar nå billiga hjul begagnat på internex
Med riks för att låta negativ men sätter du på ett crossbakdäck fram på en motardfälg kommer du att få ett väldigt platt däck, profilen gör att du inte kan kör mycket annat är rakt fram. Mycket bök och jobb och jag tror inte att du kommer att bli nöjd alls..
undr hur det funkar med dom hära http://www.best-grip.se/Shop/Index.php
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |