Isdäck för femtielfte gången

eppe

51 veckor kvar
Gick med
4 Jun 2005
Hoj
Husabusaberg
Nu orkar jag inte leta längre! Finns de nån som är säker (med andra ord inte "en polare gjorde" eller "de borde funka för de sa dom på discovery") på ett mönster över hur jag ska dubba?
Håller på med hemdubbade sporthojs däck. Blir slipade M6 med bricka på in/ut-sida med nylock-mutter i 120 fram o 180 bakdäck.
Bilder på ett beprövat koncept uppskattas nått jävulskt. Bakdäcket är mest intressant. Helst så vobbelfritt så möjligt:tummenupp
Tack på förhand!!

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
har sett en rätt seriös tråd om detta med en jävla massa bilder och text

var kanske du undrar... nån stans på sporthoj

Andreas!

Viva La france!
Gick med
2 May 2006
Hoj
Yamaha YZF-R6 Yamaha Gokart 360 cc Yamaha Aerox , Yamaha Xt 600 -03
Tja

Jag köpte ett par Is Däck av en kille här på SH
Betala 2300 för dem och gratis frakt via mitt jobb.

300 i vardera däck med slipade M6 skruvar med försänkt skalle

As coolt, hoppas få något grymt på film :D

isdckeniw9.jpg

Andreas
www.andreasgustafsson.com

Last edited:

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Tja

Jag köpte ett par Is Däck av en kille här på SH
Betala 2300 för dem och gratis frakt via mitt jobb.

300 i vardera däck med slipade M6 skruvar med försänkt skalle

As coolt, hoppas få något grymt på film :D

Andreas

Det där är bad ass! De där däcken ser ju nästan nya ut. Krävs det för att de ska hålla, eller kan man ta gamla slitna däck med taskigt mönster?

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Ett tips är att göra i däck med mönster, försök ha mindre brickor som inte täcker mönstret (helst grovmönstrat)

Gjorde med självdragande skruv förra året, 1600st i bakdäcket, dock på slicks och så fort det kom snö mellan så lyfte det däcket och dubben tappade fäste. Därför ska man ha mönster!

Andreas!

Viva La france!
Gick med
2 May 2006
Hoj
Yamaha YZF-R6 Yamaha Gokart 360 cc Yamaha Aerox , Yamaha Xt 600 -03
Det där är bad ass! De där däcken ser ju nästan nya ut. Krävs det för att de ska hålla, eller kan man ta gamla slitna däck med taskigt mönster?

Dem är körda en vinter nere i Örebro.. mönstret på däcken spelar inte så stor roll tror jag, Enligt kille jag köpte dem av funka dem toppen men han behövde inte dem längre för han kör snö scooter denna vinter istället

Eppe: nej jag har inte provat dem enu då mina fäljar är inne på Lack men när dem är tillbax då blir det åka utav.

/Andreas

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
Ett tips är att göra i däck med mönster, försök ha mindre brickor som inte täcker mönstret (helst grovmönstrat)

Gjorde med självdragande skruv förra året, 1600st i bakdäcket, dock på slicks och så fort det kom snö mellan så lyfte det däcket och dubben tappade fäste. Därför ska man ha mönster!

Snö mellan vadå ?
Snön mellan marken och däcket ?

Om man har mönstrade däck eller ej borde påverka ytterst ytterst lite.
En stor skillnad mellan mönstrade och slicks är att slicksen blir betydligt hårdare än gatdäcken under ca -2 till -3 grader, det kan göra skillnad i hur bra skruvarna sitter och vilken diameter som krävs på brickorna iom styvare gummi på slicksen.

eppe

51 veckor kvar
Gick med
4 Jun 2005
Hoj
Husabusaberg
nej jag har inte provat dem enu då mina fäljar är inne på Lack men när dem är tillbax då blir det åka utav.

/Andreas

När dom e testade så får du återkomma med bilder o helst film så gör jag de samma när Stöka mc har gjort sjön osäker. En så länge blir vi iaf två R1:eek:r o en gixxer 1000 på sporthojs fronten:yoparty säkert ett gäng enduro/cross hojar me

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Snö mellan vadå ?
Snön mellan marken och däcket ?

Om man har mönstrade däck eller ej borde påverka ytterst ytterst lite.
En stor skillnad mellan mönstrade och slicks är att slicksen blir betydligt hårdare än gatdäcken under ca -2 till -3 grader, det kan göra skillnad i hur bra skruvarna sitter och vilken diameter som krävs på brickorna iom styvare gummi på slicksen.

Snö mellan isen och däcket.

Tro mig, så fort du körde över en snösträng så lyftes dubben och fästet var helt borta. Mönster rensar mycke bättre än vad man tror, speciellt om man har lite spin. Men det måste vara grovt för snö.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs VM-kva...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!