Isdragracing 8 Mars! 201m Kallt men ballt.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är långt ifrån alla ryggmärkesklubbar som är "badass", sverigemodellen och enandet om hur ryggmärken skulle utformas var lika mycket för att skilja dom "snälla" från dom "elaka" MC klubbarna.

På dom träffar där jag har varit har det funnits folk ur båda läger, och det är inte farligt att ta en fika med någon oavsett klubbtillhörighet.

Till och med den kristna motorcykelklubben "Belivers" är väl ryggmärkesklubb.

Nog om det, åk dit och kör skiten ur er, andra och era maskiner, jag garanterar att det är skitkul!
Dom andra är där för att dom har ett genuint motorcykelintresse, så genuint att man bygger en enkom hoj att köra is med, kanske bara en gång om året.
Så oavsett klädsel så är det genuint motorcykelintresse som förenar.

gismo

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2005
Hoj
yamaha vmax 1985
räcker det med en tunn tråd i stoppknappen o runt handleden som dödmansgrepp.Så om jag rammlar av stannar motorn? När är sista anmällnings dag?

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
räcker det med en tunn tråd i stoppknappen o runt handleden som dödmansgrepp.Så om jag rammlar av stannar motorn? När är sista anmällnings dag?

Vet ej vad som gäller med dödmansgreppet. Under en tävling på Tullinge så fick jag göra en akutåtgärd. Gjorde ett väldigt litet hål i huvudsäkringen. Drog en ståltråd genom säkringen som jag knöt i ett snöre. Gjorde en strypsnara på snöret som jag drog runt handleden. Det var godkänt där iaf.

Super-Henkan

Dirt Rider
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gixxer 1000 k5
Jag har en till en båtmotor funkar det :va skall inte åka dit ... verkar vara för seriöst för mig... jag har inget skägg eller någon tuffväst.... vill ha en is där man freeåka lite...jag vet jag är en fegis..
//Henrik

Vet ej vad som gäller med dödmansgreppet. Under en tävling på Tullinge så fick jag göra en akutåtgärd. Gjorde ett väldigt litet hål i huvudsäkringen. Drog en ståltråd genom säkringen som jag knöt i ett snöre. Gjorde en strypsnara på snöret som jag drog runt handleden. Det var godkänt där iaf.

SoX

Gick med
7 Oct 2004
Hoj
no
Jag tycker man känner vibbarna direkt när man ser "sverige-modellen" klubbar. Feta ryggmärken med "MC" som kodord och gradbeteckningar på bröstet. På något sätt blir det tydligt att MC-intresset inte direkt står i centrum. Notera att de gamla klubbarna inte har MC i namnet. Vad jag hört har dessa gamla klubbar "nådigt" fått dispens av kommiten och sluppit inorda sig i ramverket.
För mig är det hur som helst obegripligt att vuxna karlar vill gå runt med ryggmärken.

/Ingvar

Eller SH-tröjor :rolleyes:

gismo

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2005
Hoj
yamaha vmax 1985
Jag har en till en båtmotor funkar det :va skall inte åka dit ... verkar vara för seriöst för mig... jag har inget skägg eller någon tuffväst.... vill ha en is där man freeåka lite...jag vet jag är en fegis..
//Henrik
gick bra med göteborshamn.s arbetar overåloxså.

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
//Henrik

Man behöver ju inte ha skägg och väst! Räcker om du e tuff :arsele .
Åka och titta går ju ändå...

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Körningen verkar bli inställd då det saknas is.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...