Isfiske 2011

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
AHAAAAAAA!!! Det måste vara det som var felet. Jag har försökt släpa fram pilken över isen och hoppats på att en fisk skall bryta igenom och hugga. Det förklarar ju ett och annat......

Det skulle funka på några av gäddorna i den här sjön, dom skulle stånga sig igenom...

I viken där jag har huset brukar sjöfåglarna häcka.
Får dom en kull på 8 ungar så försvinner en i veckan, den sista när den är i princip fullvuxen.

Grannarna har utlyst en tävling om vem som tar största gäddan, min mor leder med sin 11 (eller 13, jag minns faktiskt inte) kg gädda.

Jag tror jag har lagt upp bild på den i någon tidigare fisketråd.

Bara några dagar efter det så togs det en 9kg's på samma plats, och ytterligare några veckor senare rapporterade föraren av vassklippningsbåten att han hade sett den största gädda han någonsin skådat, precis utanför huset...

Till sommaren ska jag nog göra några försök...

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Det skulle funka på några av gäddorna i den här sjön, dom skulle stånga sig igenom...

I viken där jag har huset brukar sjöfåglarna häcka.
Får dom en kull på 8 ungar så försvinner en i veckan, den sista när den är i princip fullvuxen.

Grannarna har utlyst en tävling om vem som tar största gäddan, min mor leder med sin 11 (eller 13, jag minns faktiskt inte) kg gädda.

Jag tror jag har lagt upp bild på den i någon tidigare fisketråd.

Bara några dagar efter det så togs det en 9kg's på samma plats, och ytterligare några veckor senare rapporterade föraren av vassklippningsbåten att han hade sett den största gädda han någonsin skådat, precis utanför huset...

Till sommaren ska jag nog göra några försök...

Låter som ett bra ställe för lite jerkbait i sommar :tummenupp

EDIT: Kanske kan dra upp något sådant här:
attachment.php

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Låter som ett bra ställe för lite jerkbait i sommar :tummenupp

Jo, jag har provat någon "popper", tyvärr är det väldigt svårfiskat då just den här viken är väldigt igengrodd, men det ska det väl också kanske bli ändring på.

Dom jag har tagit hittils (en vevade jag in ståendes i vardagsrummet) har jag tagit på vassdrag, inget annat går att använda just nu....

Foto taget från altanen:

Bifogat

• IMAG0068.jpg
    IMAG0068.jpg
    247.5 KB · Visningar: 66

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Meta med levande mört.
Finns verkligen inget som ger så bra utdelning.
Både vinter som sommar, sitta och pilka är ju bland det tråkigaste man kan göra, mycket bättre att köra med gäddsaxar med knallskott.
Då håller man sej dessutom värm eftersom man få springa som en dåre när det smäller och man få borra en jävla massa hål.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Köpte en burk maggots för 30kr ca 250st röda & vita får se i morron bitti om det är nått drag i dom!

En hel del kul tips i tråden :tummenupp

Bifogat

• DSC01141.jpg
    DSC01141.jpg
    216.8 KB · Visningar: 41

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Jo, jag har provat någon "popper", tyvärr är det väldigt svårfiskat då just den här viken är väldigt igengrodd, men det ska det väl också kanske bli ändring på.

Dom jag har tagit hittils (en vevade jag in ståendes i vardagsrummet) har jag tagit på vassdrag, inget annat går att använda just nu....

Foto taget från altanen:

Jag har ett riktigt roligt vassdrag, det är en gummigroda, så jäkla kul att kasta den rakt in i vassen och rycka lite så den skvätter runt och har sig, blir riktigt häftiga ythugg på den.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Foto taget från altanen:

jäkla va najs :tummenupp

Fisket inställt idag! Ingen av oss hade någon större lust inför att stå ute i regnet, så vi kör i morron då de lovat åtmindstone uppehåll & eventuellt sol :tummenupp

Last edited:

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Man får väll fiska med levande bete bara om man plockar upp betesfisken ur samma sjö som man avser att fiska i? Alltså du får inte transportera betesfisk mellan fiskeplatserna?

RaZmaN

Sporthojsnörd
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
KTM 525 SMR
Blev fiske idag, i regnet, det var blött... o blåsigt.
Abborrarna högg, men laken hade ingen lust tyvärr. En annan dag kanske.
Sketfiske på Er.

jäkla va najs :tummenupp

Fisket inställt idag! Ingen av oss hade någon större lust inför att stå ute i regnet, så vi kör i morron då de lovat åtmindstone uppehåll & eventuellt sol :tummenupp

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Blev fiske idag, i regnet, det var blött... o blåsigt.
Abborrarna högg, men laken hade ingen lust tyvärr. En annan dag kanske.
Sketfiske på Er.

haha .. fan va kul att någon e man nog att dra ut i skitvädret :tummenupp

RaZmaN

Sporthojsnörd
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
KTM 525 SMR
Ingen som känner till Skagern och var man skall gå om man är ute efter gös och/eller lake?

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Har ni vart ute på isarna? Här är bäst att vänta åtminstone någon vecka innan pimpelpremiären. Skitfiske på er ..

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO