Ishockey VM Final, Sverige - Finland

Vilka vinner VM?

• Antal röstningar
    0

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Haha vilken jäddra förnedring. Hoppas på 1-7 innan slutfinal, eller tvåsiffrigt bara för att göra det riktigt ordentligt.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Ja vad ska man säga. Att målvakten är suverän spelar ingen roll om resten av laget inte kan försvara - och framförallt - göra mål...

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Såg resultatet på internet. Sysslade svenskarna med det vanliga sarg-runkandet istället för att försöka gå på mål?

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Va fan hände i sista perioden? Fick ett telefonsamtal och så går Finland upp i ledning med 5-1.

Bara att gratulera Finland till guldet. 6-1 när jag skriver detta... total förnedring mot slutet. Sverige som sämst när det väl gäller :mad:

Efter 3-1 var det som att hugga huvet av kycklingar. :död
Man blir förbannad! :mad:

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Äh, hockey var bättre förr med Loob, Södergren, Salming, Gustafsson, Sundin och Samuelsson.

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Har lite svårt att känna mig engagerad när på sin höjd en enda pjäs i laget hade funnits på plan om de bästa varit med.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Såg resultatet på internet. Sysslade svenskarna med det vanliga sarg-runkandet istället för att försöka gå på mål?

Alltid! De är grymma i sarghörnet men vad hjälper det när de inte har några som går på mål. De skulle ha kollat mer på tjeckerna och tagit lärdom.

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Jag tror på Finland i den här matchen.
Kan nog bli uppåt 1-7 eller liknande, vi får hoppas jag har fel.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Kul tyckte jag och säkert alla andra svenskar, att Finland vann Hockey-VM, när man besegrade Sverige med 6-1! Efter en riktig finsk utskåpning i sista perioden. Bra gjort av de blåvita.

1. För Sverige så betyder ett VM-guld inte längre något.

2. Ingen i Sverige brydde sig om vi skulle vinna guld eller ej. Så är det!

3. För när inte ens våra NHL-stjärnor vill vara med och spela VM så vet vi att turneringen inget längre betyder.

Utom då för de lag som ännu aldrig vunnit VM-guld eller kanske bara vunnit någon enstaka gång (som Finland)

För finnarna så är nu glädjen total i extas, speciellt efter att man fick knäppa oss,fienden på näsan i finalen. Exakt varför man ogillar oss på det vis man gör är det ingen som vet, för vi har ju inte annat än varit snälla mot finnarna genom åren.

I vilket fall som helst så unnar jag Finland VM-lycka. Hade vi vunnit hade vi redan glömt bort saken vid det här laget eftersom vi har så många storvinster inklusive två OS-guld!

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år