Iskörning i stockholm?

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
har vart nere och rekat lite. Bilar kör helatiden på isen nu utan för här. så de är ba köra på!

flipflash

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2010
Hoj
honda vrf 800
fritt fram och fritt fram är det väl på hela isen. men eftersom det är jag och en vän till mig som lagt ner jobb och soppa på att göra en riktig shysst bana i stavsborg efttersom jag ledsnade på att inte kunna åk i svartsjö på grund av att de e alldeles för mycke folk som ej har koll och inte kan köra. samt att man ledsnar på att ploga bana när det bara kommer massa folk som kör sönder banan o genar i kurvorna.

banan i stavsborg har jag och polarn lagt ner 10timmar på att få till med shysst bana och fina vallar jag vill ej ha detta förstört då jag gjorde denna så att jag o mina polare som har riktiga däck och snabba bilar kan åka utan att behöva ligga bakom massa andra bilar med vanliga däck som åker hit och dit o kör av o kör sönder vallarna och banan.

självklar är det okej att komma o åka men visa respekt för dom som gjort banan och kör efter egen förmåga o låt bli att åka av

plog pengen för stavsborg är 100kr per bil och dag om man har isdäck/rallybubbat

vanliga svennedubb kan hålla sig på svartsjö viken alternativt betala bra för sig och komma o åka, typ 500

kommer säkert bli massa snack om att jag inte äger isen och vise versa men jag har lagt ner jobb och soppapengar på att få till en shysst banan
så visa respekt och hänsyn tack.
vill ni inte betala lr ej kan hålla er på banan pga av att ni tar i förmycket lr inte kan köra så kan ni åka på hela jäkla långtarmen lr i svartsjö isåf för jag har inte lagt ner massa jobb för att folk ska komma och åka kors och tvärs över allt då kan dom som sagt åka på svartsjö viken
för jag har ingen lust att behöhva ploga banan varje kvart för att folk kör sönder den.

jag har gjort detta så att jag och mina polare ska ha shysst bana och köra på med inte alltför mycket folk ivägen.

det som gäller på banan är vänster varv och bilar ställes bara i "depån"
samma regler som på riktig bana som tex långsammare bil släpper om snabbare visa hänsyn osv...

tänk på detta
tack på förhand//Tobbe

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
BRrrraaaaaaap
fritt fram och fritt fram är det väl på hela isen. men eftersom det är jag och en vän till mig som lagt ner jobb och soppa på att göra en riktig shysst bana i stavsborg efttersom jag ledsnade på att inte kunna åk i svartsjö på grund av att de e alldeles för mycke folk som ej har koll och inte kan köra. samt att man ledsnar på att ploga bana när det bara kommer massa folk som kör sönder banan o genar i kurvorna.

banan i stavsborg har jag och polarn lagt ner 10timmar på att få till med shysst bana och fina vallar jag vill ej ha detta förstört då jag gjorde denna så att jag o mina polare som har riktiga däck och snabba bilar kan åka utan att behöva ligga bakom massa andra bilar med vanliga däck som åker hit och dit o kör av o kör sönder vallarna och banan.

självklar är det okej att komma o åka men visa respekt för dom som gjort banan och kör efter egen förmåga o låt bli att åka av

plog pengen för stavsborg är 100kr per bil och dag om man har isdäck/rallybubbat

vanliga svennedubb kan hålla sig på svartsjö viken alternativt betala bra för sig och komma o åka, typ 500

kommer säkert bli massa snack om att jag inte äger isen och vise versa men jag har lagt ner jobb och soppapengar på att få till en shysst banan
så visa respekt och hänsyn tack.
vill ni inte betala lr ej kan hålla er på banan pga av att ni tar i förmycket lr inte kan köra så kan ni åka på hela jäkla långtarmen lr i svartsjö isåf för jag har inte lagt ner massa jobb för att folk ska komma och åka kors och tvärs över allt då kan dom som sagt åka på svartsjö viken
för jag har ingen lust att behöhva ploga banan varje kvart för att folk kör sönder den.

jag har gjort detta så att jag och mina polare ska ha shysst bana och köra på med inte alltför mycket folk ivägen.

det som gäller på banan är vänster varv och bilar ställes bara i "depån"
samma regler som på riktig bana som tex långsammare bil släpper om snabbare visa hänsyn osv...

tänk på detta
tack på förhand//Tobbe

Jag kan lätt tänka mig att pröjsa för att någon plogar. Väldigt mkt bilar på svartsjön idag, folk som grilla korv och stog å kolla. Tror de flästa andra också kan tänka sig att pröjsa för att någon lägger ner tid å pengar på att ploga.

Anderberg, har du några bilder från svartsjön?

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
okey visste inte detta. Var nere där idag och de sa att det bara var att köra. så jag tog det för givet.
Betalar såklart när ni har lagt ned massa jobb men vem skall man betala? För det är ju inte säkert man är där samtidigt med er.

Såg er ploga som fan igår och skulle gå ned och snacka med er. men när man väl gick ned så var ni inte kvar.

Edit: Det var jocke "mxburn" som som fota vid svartsjö!

Last edited:

flipflash

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2010
Hoj
honda vrf 800
de e jag tobbe grön audi s2/king cab plog bil lr roger blå kadett/vit audi quattro. undrar ni nått kan ni maila mig på flipflash@hotmail.com

de e vi som plogat kör inte sönder banan för oss men kom gärna o åk. betalar ni för er så är ju risken större att banan kommer vara kvar och skötas så det inte blir som i svartsjö.

jag kommer vara där större delen av dagen imorn..

blir det alltför mycket folk så blir det ingen rolig körning så sprid inte ut detta över alla forum och hela världen.
tänk på att är det mycket bilar på banan så vänta lite tills det lugnat sig lite...

tack på förhand

flipflash

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2010
Hoj
honda vrf 800
obs obs obs viktigt att tänka på är att jag inte garanterar att isen är säker lr hållbar alla åker ut på egen risk!

borra själva först om ni inte vill chansa!

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
de e jag tobbe grön audi s2/king cab plog bil lr roger blå kadett/vit audi quattro. undrar ni nått kan ni maila mig på flipflash@hotmail.com

de e vi som plogat kör inte sönder banan för oss men kom gärna o åk. betalar ni för er så är ju risken större att banan kommer vara kvar och skötas så det inte blir som i svartsjö.

jag kommer vara där större delen av dagen imorn..

blir det alltför mycket folk så blir det ingen rolig körning så sprid inte ut detta över alla forum och hela världen.
tänk på att är det mycket bilar på banan så vänta lite tills det lugnat sig lite...

tack på förhand

Kalas! Bra att veta. Hojta till om ni behöver hjälp med något. bor som sagt där ute så ja hjälper gärna till!:)

flipflash

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2010
Hoj
honda vrf 800
var bor du?

va nere precis och snyggade till vallarna efter diverse avåkningar idag och plogade bort lite snö från spåret.

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Det lutar nog åt Garnsviken sjöberg för oss i morrn

Lite närmre från väsby

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
var bor du?

va nere precis och snyggade till vallarna efter diverse avåkningar idag och plogade bort lite snö från spåret.

Såg att någon var nere och ploga på isen.

Bor i Stavsborg. Tror du har plogat min gata 1 gång :p

Var iaf en med en King cab bil med plog som var på våran gata och du kände någon på gatan tror ja det var. :)

flipflash

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2010
Hoj
honda vrf 800
okej jo känner sebbe som bor där...
vilken kåk bor du i då?
ska ner o åka lite nu med audin

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Blev körning på Väsjon idag ( vid slalombacken)sollentuna

Lite mera rundbana men det gick att steka saatan hehe

Å hadde jag inte kört i diket med bussen (igen)

Så hadde det blivit flera varv hehe

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Jag var vid stavsborg o titta med kameran idag vid 13-tiden...Inte en kotte åkte.
Vid Svartsjön var det bara bilar.
Men en trevlig biltur på 3 timmar och lite kyrkfoton är ju kul :p

flipflash

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2010
Hoj
honda vrf 800
då måste du missat oss precis!
va och tankade o åt vid 1 tiden
vi va nere igen efter 2 tiden nån gång fram tills de blev mörkt.
ska se om jag kan få fram nån bild.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...