Isle Of Man 2004

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Då jag har långt framskridna planer till att anmäla mig till ISLE OF MAN 2004, ( troligen klarar man inte kvala) - men spännade blir det. har jag en liten fråga som någon här kanske vet. Har läst igenom reglemente 56 sid, men hittar inget om vilken typ av licens som krävs. Innan jag ringer över så kanske man kan få lite hjälp. Det enda som står är;

" In order to be eligible to enter this event all riders and passangers must be in possession of a valid FIM international Non Championship licens for road racing "

Som jag förstår det är det endast GP, WSBK mfl som inte får köra TT ISLE OF MAN. Vilket jag tolkar som att A el B förare inte har ngn betydelse.

Vore tacksam får lite kloka input

Mvh//ZF

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Som jag förstått det är det A-licens som gäller för internationella tävlingar. Eller tävlingar utanför norden iaf. Det för svemo-försäkringen ska gälla. Nu är den iofs kass ändå. Men bäst är nog att ringa lodnert och fråga. Så slipper vi gissa här :)

edit: Sen om du vill ha klok input, avstå den tävlingen om du inte har extrem skade/döds-längtan..

BrInK

Winner 250sp cup 2006!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
pw50
shit..... e du inte klok?
ta med dej john!han hör hemma där :fakta

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
jag kan vara depåslav!!! Hade ju varit ascoolt att tanka med vattenkanna där!!!

frillan

TSIO-550
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki RGV 250- 97, Moto Guzzi 1200 Sport -10.
Kompisens bror körde ju i år. Skall nog köra 2004 om allt går som han vill.

Och då i fler klasser inte bara 600cc.

Mer svenskar dit.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag kan va h-ra :p

ne men va fett! Borde ha en Sporthojhejarklack för support! Betald resa såklart ;)

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
oFFkeFF skrev:
Som jag förstått det är det A-licens som gäller för internationella tävlingar. Eller tävlingar utanför norden iaf. Det för svemo-försäkringen ska gälla. Nu är den iofs kass ändå. Men bäst är nog att ringa lodnert och fråga. Så slipper vi gissa här :)

edit: Sen om du vill ha klok input, avstå den tävlingen om du inte har extrem skade/döds-längtan..

När det gäller försäkringen, så tecknar man en extra F-säk där som faktiskt har bättre vilkor än T-H/SVEMO. dock kostar den 250£, men det är det säkert värt.

Ny fakta:
Det som gäller är FIM Internationel licens, vilket även B licens innefattar. Nästan alla klarade att kvala in förra året, men dom långsammaste fick ha ORNAGE VÄST på sig typ " Fara". Detta är för Rookies. Förstagångs förare har även dispans med + 90 sek/varv ( varje varv 60 km)

Om man bara får ihop tillräckligt med stålar så blir det en anmälan. Tävlingen äger rum 29 Maj - 7 Juni 2004.

Mvh//ZF

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Man blir rädd av att stå brevid och ttitta... jag är sugen att åka över som dokumentatör och hjälpreda (betalar själv), har du kollat boende/färjor och sådant?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Kan säga som såhär, ska ni dit som publik, är det dags att boka plats på färja omedelbums. Brukar vara fullbokat väldigt lång tid innan TT't.

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
GSXR1100R skrev:
Man blir rädd av att stå brevid och ttitta... jag är sugen att åka över som dokumentatör och hjälpreda (betalar själv), har du kollat boende/färjor och sådant?

Har en god vän som bor på Ön :D / förare har företräde på båten, jag väntar på besked från IOMTT vilken klass jag får köra min 636:a, om det inte finns ngn class, så vet jag inte hur det blir. Det är nämligen indelat i 4 takt 400-600 cc & 701-1000 cc enligt hemsidan.

Men får förhoppningsvis snart besked.

Mvh//ZF

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Om du kör på Isle of man så upphöjer jag dig till gudastatus!. :bow :bow :bow Ska nog åka över själv nästa år, dock inte för att tävla då jag skulle vara en livsfarlig stoppkloss på banan och förmodligen ändå köra ihjäl mig?. :D

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Coolt som faan, har alltid vart suget på ISLE OF MAN, blir alltid idiotförklarad för att det skulle va lika med självmord...
En vän till mig, Jonas Svensson, har ju störst erfarenhet av solo racing där i modern tid, kanske skulle du snacka med honom? (PMa eller ring mig i så fall)
får jag ihop pengar så kanske det inte är otroligt, Macau GP vore oxå fränt men ännu dyrare... men ack en sån kick att köra med bara stålräcken runt banan...HEHEHE
Ska över till england om två veckor och luska lite om racing och affärer, ska kolla med folk där åt dig...

kan ingen gissa vem jag står och snackar med på bilden? min avatar alltså... vill byta snart,,,

Last edited:

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
R2 skrev:
Coolt som faan, har alltid vart suget på ISLE OF MAN, blir alltid idiotförklarad för att det skulle va lika med självmord...
En vän till mig, Jonas Svensson, har ju störst erfarenhet av solo racing där i modern tid, kanske skulle du snacka med honom? (PMa eller ring mig i så fall)
får jag ihop pengar så kanske det inte är otroligt, Macau GP vore oxå fränt men ännu dyrare... men ack en sån kick att köra med bara stålräcken runt banan...HEHEHE
Ska över till england om två veckor och luska lite om racing och affärer, ska kolla med folk där åt dig...

kan ingen gissa vem jag står och snackar med på bilden? min avatar alltså... vill byta snart,,,

Du har ett litet PM, din avatar ser ut som Dohan - men Nääää....eller

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
R2 skrev:

Ja just det, det där reddes väl aldrig ut, fast jag vete tusan :va En av figurerna påminner lite om Lindén... Jag tror dock svaret är knepigare än så.. :va

/B

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
R2 skrev:

Tyckte oxå det liknade Doohan...han kanske oxå är ute efter nya utmaningar :D

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...