Isle Of Man 2004

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Zilversurfer skrev:
Då jag har långt framskridna planer till att anmäla mig till ISLE OF MAN 2004, ( troligen klarar man inte kvala) - men spännade blir det. har jag en liten fråga som någon här kanske vet. Har läst igenom reglemente 56 sid, men hittar inget om vilken typ av licens som krävs. Innan jag ringer över så kanske man kan få lite hjälp. Det enda som står är;

" In order to be eligible to enter this event all riders and passangers must be in possession of a valid FIM international Non Championship licens for road racing "

Som jag förstår det är det endast GP, WSBK mfl som inte får köra TT ISLE OF MAN. Vilket jag tolkar som att A el B förare inte har ngn betydelse.

Vore tacksam får lite kloka input

Mvh//ZF

Galet eller inte...men lite cool är det ju att prova. Fast ändå inte...vet inte vad jag ska tycka...vet bara att jag skulle aldrig våga i alla fall. Jo, men det är modigt...mer gladiatorspel än så blir det ju inte på mc. Jag kan hänga med som fotograf :) ...fast då slutar det väl med att jag själv ska köra :rolleyes:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
ok, ledtråd i avatar frågan, han är från början från nyazeeland.
jag har sett han på video många gånger, man aldrig på tv....

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
R2 skrev:
Aaron Slight

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Ny ledtråd, större bild, tror inte att det hjälper men..
som jag skrev i förra ledtråden:

aldrig i en tvsändning, bara på video,,,,
det är alltså han till höger med ryggen mot kameran det gäller, fan detta kommer inte att gå, tror bara att ett par till vet vem han är...
får kanske säga att det gäller en cooool hoj...

Bifogat

• sviestagäst.jpg
    sviestagäst.jpg
    26.7 KB · Visningar: 210
Last edited:

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
R2 skrev:
Ny ledtråd, större bild, tror inte att det hjälper men..
som jag skrev i förra ledtråden:

aldrig i en tvsändning, bara på video,,,,
det är alltså han till höger med ryggen mot kameran det gäller, fan detta kommer inte att gå, tror bara att ett par till vet vem han är...
får kanske säga att det gäller en cooool hoj...

jag känner igen honom från en IOM dokumentär från 98-99 någonting. FAN, jag har namnet på tungan även om det nu inte är rätt...

Edit: Den gick iofs. på tv..

Visa nu en bra bild på honom!

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NI kan ha sett honom på TV, men iså fall i ett samband som Pålle beskriver.
Jag har ingen annan bild på honom, är man som jag och gillar hojdesign så blir man (som jag blev) mycket glad över att få prata med denna man en stund. :p :D
Hade precis vurpat på Sviesta men glömde allt tråkigt, åkte hem och skissade vidare på min projekthoj.....

Last edited:

Jake the mass

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Buell XB12S-08, HD FAT BOY-98
bildgissningen...
kan det vara alla hojåkares framlidne vän Britten? Var i NZ i vintras och kollade in ett av hojexemplaren=)

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jake the mass skrev:
bildgissningen...
kan det vara alla hojåkares framlidne vän Britten? Var i NZ i vintras och kollade in ett av hojexemplaren=)
hhmmm, detta va 2002,,,,,,,

nr12

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
honda rs
Bor han inte numera i sverige och har hjälpt killar
till ön på 1990 talet bland annat "knota"

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
jo han bor i sverige nu, 90talet och knota är mer än jag vet, men jag tror du är nära...

nr12

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
honda rs
shand eller shaw tror jag han heter i efternamn
ställde upp med några hondor ett antal gånger på 1990 talet tror att även någon av bosson bröderna lars eller mats fick chansen att köra
jag chansar john shand

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
:tummenupp John Shand är rätt svar nr12 :bow

Denna man hjälpte John Britten när han tog fram Britten V1000 hojen, om ni har sett filmen One mans dream, så är han med där en liten sväng, (det är även han som står bakom kameran större delen av filmen)
Har ni inte sett filmen så,,, miss miss....
John Shand satt tidigare med i FIMs tekniska kommité.

På Sviesta förra året pratade jag med honom i en halvtimma ca, dyrkare av Britten som man är så hade jag en hel del frågor om projektet och fick en del mycket spännande svar.
Bl.a så byggde dom även en en-cylindrig motor under sista året Britten levde, kommer inte ihåg exakta siffror nu men första gången dom startade och bromsade den motorn hade dom imponerande mycke hästar.
Har själv aldrig sett en Britten V1000, vore kul att höra vad du tyckte Jake the mass ..?!
Nä nu får jag titta på filmen igen, och skissa vidare på mitt eget projekt....

bra gjort nr12 :cool:

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Hoj
2002 Yamaha R1
det var som fan, jag som trodde att det bara var a förare som fick ställa upp. ring mig jag vill oxå köra då det varit en dröm i många år. vissa klätrar mount everest andra kör tt

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Shand bodde å hade väl mc-firma i Kimstad (mellan Norrköping å Linköping) av alla ställen ett tag om jag har fått ihop det här rätt, undrar om han bor kvar här?

/B

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
GIXxXER skrev:
det var som fan, jag som trodde att det bara var a förare som fick ställa upp. ring mig jag vill oxå köra då det varit en dröm i många år. vissa klätrar mount everest andra kör tt

FIM National/International Licens, Om man är Novice är det Orange väst som gäller. Samt att man får åka på Sight Seeing med föråkare innan Träning & Tävling. Gå igen reglementet samt kostnader på www.iomtt.com det är inte gratis:). Tex du MÅSTE köpa deras transponder a´200£ :fakta, samt du kan titta in på www.acu.org.uk som är själva arrangören.

Mvh//ZF

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...