Isle of Man 2007

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
Jag ska köra..Mad Sunday!!! Om jag får med mig hojen vill säga.

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Vilka datum är det som gäller? under hur många dar kör de?

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Steve Linsdell kommer ställa upp i årets Senior TT-race med en 500cc. Han kommer köra en Paton som kördes i 500GP år 2000 och som tog poäng där då.

Steve Linsdell
"This is a fantastic project to be involved in and, having enjoyed the support of owner Giovanni Cabbassi during the last three Manx Grand Prix’s, I am delighted to have the opportunity to race the 500cc machine at this year’s event. Roberto Pattoni, son of Mr Pattoni is also fully committed to the project and I am confident we will give a very good account of ourselves with a bike of great interest. I know that I’m not going to win the race, and have no thoughts in doing so, but we will not get in the way and I am firmly aiming at achieving my first 120mph lap. I would not be happy with anything less and delighted with more!”

Bifogat

• Paton2000.jpg
    Paton2000.jpg
    12.4 KB · Visningar: 408

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Steve Linsdell kommer ställa upp i årets Senior TT-race med en 500cc. Han kommer köra en Paton som kördes i 500GP år 2000 och som tog poäng där då.

Steve Linsdell
"This is a fantastic project to be involved in and, having enjoyed the support of owner Giovanni Cabbassi during the last three Manx Grand Prix’s, I am delighted to have the opportunity to race the 500cc machine at this year’s event. Roberto Pattoni, son of Mr Pattoni is also fully committed to the project and I am confident we will give a very good account of ourselves with a bike of great interest. I know that I’m not going to win the race, and have no thoughts in doing so, but we will not get in the way and I am firmly aiming at achieving my first 120mph lap. I would not be happy with anything less and delighted with more!”

Har för mig att det fanns förare som ställde upp i Isle of man på 90-talet med hondas 500-twin eller är det bara en dröm jag haft?

DrT

Drömmande tänkare....
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
SF 750 -72,900 Darmah -82, skurhink blåfemtio -92, TRX 850 -97, TT600-94, Ett par Mzór...och numera Desmoquattro Touring Millenie-edition. XL 1000 Varadero 2004 brukis
Har för mig att det fanns förare som ställde upp i Isle of man på 90-talet med hondas 500-twin eller är det bara en dröm jag haft?

jovisst - det var väl flera som körda Honda 500´n på ön.....

Den där Patonén är väl för övrigt den sista "´riktiga" Paton (hoj som man byggde själva !)- den som man körde med 2001 var väl egentligen en Cagiva från -94......någon som kan rätta eller bekräfta ?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det skiljer ju en del mellan årgångarna och som du säger är det där en ombyggd Cagiva.

1990
ny-pat500a1990.jpg

1995
ny-pat500a1995.jpg

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Den Paton 500:an som Steve ska köra är en PG500RC som är den senaste versionen som Paton körde med. Den har alltså ett Cagiva C594 chassie. Motorn ska ge 190hk. Vladimir Caska hade denna hojen i 500GP.

Steve körde i classic-racet förra året med en Paton BC500BV. Han körde då 105,668mp/h i snitt med den.

Bild på den Paton-hojen han körde i classic förra året:

Bifogat

• PattonTT4.jpg
    PattonTT4.jpg
    47.5 KB · Visningar: 53
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...